Op wezen halen in Den Haag, met het openbaar vervoer naar huis en thuis eerst even in de straat beetje zachtjes wezen oefenen. Hierna ben ik naar de lokale wielrenbaan gegaan en ben even lekker een aantal rondjes wezen rijden. (Totaal zo'n 5km volgens de fietskilometerteller).
Terug naar huis, de luchttoevoer netjes dichtgezet en de bike in de schuur geplaatst voor de rest van de dag.
Vanmorgen, denk nou het ochtendzonnetje is er heel even bike starten en beetje rijden.
Luchtklepje open, wegens hoge compressie eerst het touw er een slag of 2 uit trekken en hard doortrekken (zoals aangegeven door AE).
Geen gehoor
Omdat de benzine tank zo goed als leeg was dacht ik dat daar de oorzaak zou liggen en ben ik een jerrycan wezen halen om hier 5 liter Euro98 in de doen en aan te mengen met 125ml volsynthetische tweetakt olie (1:40). Tank bijgevuld, bolletje nog paar keer ingedrukt om weer vol met benzine te zitten en trekken. Helaas nog steeds niets.
Omdat ik nog redelijk nieuw ben op het gebied van de minibikemotoren AE via PM op de hoogte gesteld en gevraagd wat het zou kunnen zijn.
Tank leeg laten lopen, de uitlaat controleren op benzine (of hij niet verzopen is), bougie controleren op vonken, en droog starten zou het allemaal moeten verhelpen. (Een simpele schoonmaakbeurt dus).
Een uur en een bloedende vinger verder maar weer een beetje benzine er in om te kijken of het werkte. Helaas. Nog steeds niets. Trekken, je hoort de compressie (die je ook heel erg voelt met het trekstarten) de uitlaat in gaan door de plofjes maar daar blijft het dan ook bij.
Bougie gecontroleerd en deze is gewoon vochtig en vonkt goed. Ook de luchtklep staat open en een andere bougie is uitgeprobeerd. Allemaal tevergeefs. Tot overmaat van ramp werd na het vele starten het touwtje ook een beetje heet van het schuren en dacht die even leuk te zijn om te knappen (alleen de buitenste laag). Hij is nu dus ook stukje dunner en ik durf dus niet zo heel hard meer te trekken, bang dat het straks helemaal breekt. Maar met voorzichtigheid moet het naar mijn inzien ook gewoon kunnen lukken.
De bike staat nu weer netjes te wachten tot de oplossing gevonden is.
Op advies van AE zal ik morgen proberen te starten op alleen Euro98, waaraan ik later olie toe kan voegen.
Iemand van jullie nog een suggestie waar het aan zou kunnen liggen?
Sorry voor het lange verhaal, maar ik hoop dat jullie op deze manier genoeg info kunnen krijgen
Alvast bedankt, groeten. Johnny.