Ik ben al een aantal maanden bezig met het maken/verzamelen van onderdelen. Nu begint het op een minibike te lijken!
Een tijdje geleden zat ik met het probleem dat ik nergens meer kon draaien, ik was namelijk van school af, en bij me huidige werk is geen draaibank aanwezig.
En om al het werk uit te besteden zag ik ook niet zitten.
Dus toen maar de knoop door gehakt, en een draaibank gekocht!
De eerste weken daarna elke avond na werk fulltime in de schuur door gebracht. (Alleen om te eten niet dan)
Ik zal niet te lang door blijven lullen want jullie willen natuurlijk gelijk de foto's..

Om te beginnen dus maar een nieuw blok gemaakt..
Hier moet voldoende power uit kunnen komen om rond te komen in het nmc.

Gelijk hele grc voorvork gekocht met pmt velgen en nieuwe pmt t41's

Pmt achtervelg, met volledig zelf gedraaide naaf. (Uit een brok alu vierkant 70)

Het mooie hiervan is dat het natuurlijk zelfbouw is, endat de tandwieladaptor vervalt. Het tomos tandwiel kan direct op de naaf worden gebout.

Uitlijn bokjes gemaakt, en alles opmaat en uitgelijnt op een plaat geschroefd..
Vandaag van Richard me tankzit binnen gekregen, gelijk alles gemonteerd zoals tankje en zitje. En vervolgens iets gemaakt om hem netjes in de bouwmal te hangen, alles moet nog netjes worden uitgemeten enz..

Het idee voor het frame is er ook al. Het word een frame uit meer delen. Achterburg, Gewaterstraalde aluminium platen, voorframe, en subframe.
Hier alvast wat bussen voor gedraaid.

Nouw dit was het wel zo'n beetje.. Update's zullen uiteraard volgen!