Fabrieks gaan rijden

Fabrieks bikes gerelateerde vragen - Factory bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

kev-du
forum gebruiker
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 21:33
Locatie: Middelburg

Fabrieks gaan rijden

Bericht door kev-du »

Hey allemaal, ik heb een vraag ..
Ik heb eergister mijn blata b1 replica verkocht omdat ik op een fabrieks wil gaan rijden. Nu heb ik de vraag hoeveel pk's ik mag hebben en of ik luchtgekoeld of watergekoeld moet rijden. Mijn leeftijd is 13 jaar en weeg 47kg.

Gr. Kevin
Fabrieks gezocht !!
Gebruikersavatar
Joey
forum gebruiker
Berichten: 845
Lid geworden op: ma 12 feb 2007, 01:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Joey »

Wil je wedstrijden gaan rijden?
kev-du
forum gebruiker
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 21:33
Locatie: Middelburg

Bericht door kev-du »

Nouww.. zou het liefst wel gelijk een bike nemen waar ik ook wedstrijden mee kan gaan rijden .. Niet dat ik dalijk weer een nieuwe bike moet gaan kopen als ik wedstrijden wil gaan rijden.

Heb een leuke bike gezien een grc rx 6.2 pk
Voglens mijn de oude bike van angelo zag ik net ergenst staan ..
Fabrieks gezocht !!
Gebruikersavatar
ruud
forum gebruiker
Berichten: 3631
Lid geworden op: za 03 mei 2003, 12:11
Locatie: Motor: GRC RR

Bericht door ruud »

kev-du schreef:Nouww.. zou het liefst wel gelijk een bike nemen waar ik ook wedstrijden mee kan gaan rijden .. Niet dat ik dalijk weer een nieuwe bike moet gaan kopen als ik wedstrijden wil gaan rijden.

Heb een leuke bike gezien een grc rx 6.2 pk
Voglens mijn de oude bike van angelo zag ik net ergenst staan ..
Inprincipe zou je daar goed mee kunnen beginnen,Denk er wel aan dat de grc RX een Mini is en niet bepaald groot is..Als je zelf al tegen de 1,65 of 1,70 aanhikt kan je beter voor een Midi gaan..
mijn tip is koop een bike die je fijn vindt zitten,pk,s rond de 7 of 8,5 om te starten..Daarna lekker je rondjes gaan rijden en jezelf verbeteren :wink:
[color=#0000FF]Grc RR minimoto racing[/color]
kev-du
forum gebruiker
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 21:33
Locatie: Middelburg

Bericht door kev-du »

Oke bedankt .. Maar welke bike zouden jullie me aan raden ben ong. 160 lang.
Het liefst een grc.

edit: en moet ik percee luchtgekoeld hebben als ik wedstrijden wil gaan rijden ??
Fabrieks gezocht !!
Gebruikersavatar
BERT#31
forum gebruiker
Berichten: 1548
Lid geworden op: za 21 apr 2007, 12:31
Locatie: op school (breda)

Bericht door BERT#31 »

Ik zou gewoon kijken wat je fijn vind rijden.
Zelf heb ik ook een grc gekocht maar dit was toch niet mijn machientje.
Dus nu een DSF en daarmee kan ik beter overweg.
Kwalitatief is het allemaal goed maar het verschilt in het rijden.
Dus kijk wat je fijn vind.
wassink
forum gebruiker
Berichten: 290
Lid geworden op: za 28 dec 2002, 22:03
Locatie: vorden

welke bike

Bericht door wassink »

Ik zou een watergekoelde aanschaffen kun je de nieuwe bike mooi inrijden en daarmee dit jaar nog trainen de winter indoor en dan sta je er in het nieuwe seizoen goed voor,
Een bike die je kent, ingereden is en dan watergekoeld gewoon in het voordeel is neem daar om gewoon een zpf die sturen tenminste.

groeten barry
Gebruikersavatar
BERT#31
forum gebruiker
Berichten: 1548
Lid geworden op: za 21 apr 2007, 12:31
Locatie: op school (breda)

Bericht door BERT#31 »

Neem daarom een zpf?
Echt een uitspraak van een zpf dealer.
Een dsf stuur ook net zoals een grc,dm,phantom.
Kefien#17
forum gebruiker
Berichten: 3069
Lid geworden op: zo 04 jun 2006, 17:18
Locatie: Tilburg

Bericht door Kefien#17 »

BERT#31 schreef:Neem daarom een zpf?
Echt een uitspraak van een zpf dealer.
Een dsf stuur ook net zoals een grc,dm,phantom.
Precies op elk merk kun je wel hard rijden hoor.Gewoon kijken wat jou beste lijkt

Succes
Gebruikersavatar
alexke007
forum gebruiker
Berichten: 294
Lid geworden op: zo 14 jun 2009, 18:43
Locatie: limburg (belgie)

Bericht door alexke007 »

GM Phantom schreef:
BERT#31 schreef:Neem daarom een zpf?
Echt een uitspraak van een zpf dealer.
Een dsf stuur ook net zoals een grc,dm,phantom.
Precies op elk merk kun je wel hard rijden hoor.Gewoon kijken wat jou beste lijkt

Succes
als je mensen kent kan je toch ook testrijden en dan weet j het toch al een beetje welk merk je zon beetje goed licht en weet je welk richting van merk je moet kijken
blata B1 replica in paddock
kev-du
forum gebruiker
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 21:33
Locatie: Middelburg

Bericht door kev-du »

Was idd. van plan om een watergekoelde tenemen vind het zelf iets beter lopen (mijn mening) natuurlijk wel meer onderhoud...
Maar ben er nog niet uit wat ik ga nemen want wil volgend jaar dan wel westrijden kunnen rijden maar heb niet echt veel verstand van hoeveel pk enzo ik moet nemen kan iemand miss. vertellen hoeveel pk ik het best zou kunnen nemen.
Wil niet over een half jaar een nieuw moeten aanschaffen.

Gr. :wink:
Fabrieks gezocht !!
Gebruikersavatar
wainey
forum gebruiker
Berichten: 866
Lid geworden op: za 31 dec 2005, 12:39
Locatie: oud sabbinge

Bericht door wainey »

als je wedstrijden wil gaan rijden moet je tot 14 jaar lucht gekoeld rijden ben je 15 of word je in dat jaar 15 mag je watergekoeld rijden.
zou ik voor de promo klasse gaan
is een leuke betaalbare klasse en je kan er hard mee gaan .
kun je gelijk je bike leren afstellen banden koppeling en carb en kun je de kosten laag houden ..
kun je daarna altijd nog overstappen naar een sneller blok
de promo heeft een 8 tot 8,5 pk
is om te beginnen meer dan genoeg .
meestal moet je ook nog een minibike pak hebben schoenen en handschoenen.
hoop dat je er wat aan hebt.
http://communities.zeelandnet.nl/data/wpracing/index.php
Belgisch kampioen promo+ 2008
Roosendaal 40 open 35.01
Roosendaal 36.02 promo+
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

niet iedereen rijd BK wainey :wink:

de nederlandse minibike cup is heel anders met leeftijden en klassen :wink:

(vanaf 13 jaar rijden de meesten met een watergekoelde 40cc bizeta rond in een senior klasse, danwel begrenst (senioren standaard) , danwel open (40cc open))

met een polini blok ben je eigenlijk meteen in het nadeel..
Gebruikersavatar
wainey
forum gebruiker
Berichten: 866
Lid geworden op: za 31 dec 2005, 12:39
Locatie: oud sabbinge

Bericht door wainey »

klopt wel maar er zijn er te veel die met een blok rijden wat te veel vermogen hebben en ze kunnen nog niet rijden .
ik vind eerst leren sturen en dan meer vrmogen
en ook niet iedereen kan sleutelen
wij zien er veel afhaken omdat ze fouten maken en het te duur word en dan stoppen .
bk klopt wel maar hij komt bij ons uit de buurt dus is het bk dichter bij dan het nk vandaar .

wij gaan in wilrijk weer begeleiding/scholing doen voor de beginnende rijders samen met henk schotsman en alex schoots maarten hendrix en mijn pa .

mijn pa doet dit al een 2 jaar in roosendaal
en gaan nu ook het sleutelen er bij doen de basis ; koppeling banden enz

henk en alex doen dit nu al via sbo in lelystad.
http://communities.zeelandnet.nl/data/wpracing/index.php
Belgisch kampioen promo+ 2008
Roosendaal 40 open 35.01
Roosendaal 36.02 promo+
kev-du
forum gebruiker
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 21:33
Locatie: Middelburg

Bericht door kev-du »

Bedankt vor de info wainey ;)
Ik wist er van dat je pas van af 15 watergekoeld mag rijden ..
Ik heb pas een yamashi pak, schoenen enzo gekocht.
Denk idd. niet dat ik nk ga rijden want is tog beetje verweg dus word eerder bk.
Dus als ik e.v.t wedstrijden zou willen rijden over een jaar ofzo
zou ik het best 8/8,5 pk blokje kunnen nemen luchtgekoeld?

Gr. ;)
Fabrieks gezocht !!
Plaats reactie