demperwol vervangen
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- wiebe
- forum gebruiker
- Contacteer:
demperwol vervangen
hallo heb even een vraag je heb van daag even het demperwol vervangen, om dat er nog al wat kabaal in zat, maar het is er niet beter op geworden, wie weet wat ik verkeerd doe, of wat kan ik nog meer doen, wat ik denk zelf dat die wel beven de 96 DB zit, als ik het gas er op zet, wie kan me helpen.
- ruben4takt
- forum gebruiker
- Contacteer:
niet losjes eromheen dat is onzin.jordy 15 schreef:Heb je de wol er wel losjes inzitten ?
Als je hem helemaal vol propt en aanstampt dempt het natuurlijk niet meer !
zovast mogelijk aanstampen.
probeer het maar en je zult gelijk een beter resultaat behalen.

DM 2fast4you
NK 2010, Open 4takt 1ste.
NK 2011, Senioren+ 1ste.
Groet,
Ruben.
- wiebe
- forum gebruiker
- Contacteer:
ik snap het even niet meer hoor, je leest er van alles over, de een zegt zo straks als het kan, de ander zegt niet te strak, de ander zegt weer zo veel als het kan gewoon aanstampen,ik zelf kan hier niet zo veel uithallen,
ik ben al heen gegaan, en er weer een slag minder gedaan maar ik heb nog steets veel te veel kabal.
ik ben al heen gegaan, en er weer een slag minder gedaan maar ik heb nog steets veel te veel kabal.
- bram_015
- forum gebruiker
maar wat is hetn u igg... er zijn er zovelen die zeggen,dat je het er los om moet doen,anderen zeggen héél strak?ruben4takt schreef:niet losjes eromheen dat is onzin.jordy 15 schreef:Heb je de wol er wel losjes inzitten ?
Als je hem helemaal vol propt en aanstampt dempt het natuurlijk niet meer !
zovast mogelijk aanstampen.
probeer het maar en je zult gelijk een beter resultaat behalen.
Gr,
Hardstyle is Lifestyle!
ik heb gewoon zo veel mogelijk erin gepropt.
stampuuhhhh
Maar bij mij is het geluidsniveua opmerkelijk gedaalt
maar ik kon ook niet echt veel erin doen,
1 keer erom en meer ook niet.
Dan dan ook niet echt dun spul
Gr
stampuuhhhh
Maar bij mij is het geluidsniveua opmerkelijk gedaalt
maar ik kon ook niet echt veel erin doen,
1 keer erom en meer ook niet.
Dan dan ook niet echt dun spul
Gr
[b]Hey, meisje! Ik heb geen openingszin, maar jij hebt een opening en ik heb zin! :)[/b]
- ruben4takt
- forum gebruiker
- Contacteer:
ik gebruik zelf altijd steenwol van de bouwmarkt.
is een stuk goedkoper.
let wel je moet wel iets vaker vullen dan de producten die je op de foto's hebt staan.
als je toch voor duurder materiaal kiest zou ik keramisch glasfiber kiezen.
en flink aanstampen dat zorgt voor demping.
is een stuk goedkoper.
let wel je moet wel iets vaker vullen dan de producten die je op de foto's hebt staan.
als je toch voor duurder materiaal kiest zou ik keramisch glasfiber kiezen.
en flink aanstampen dat zorgt voor demping.

DM 2fast4you
NK 2011, Senioren+ 1ste.
Groet,
Ruben.
- Sleutel
- forum gebruiker
- Contacteer:
Ik moet Jordy hier gelijk in geven.
Geluid is een kleine verandering in de luchtdruk, die zich door de lucht voortplant.
Dus als je nu de demper extreem vol gaat stampen met wol, zal het een massief geheel worden.
En kan de lucht er dus niet meer zo makkelijk door heen.
Op die manier word het geluid dus minder geabsorbeerd, dan als er wat meer ruimtes tussen zouden zitten.
Dus wel vodoende wol er in doen, maar niet te vast aan drukken.
Dit is mijn mening + ervaring.
Vraag het ook maar eens aan Jeroen Wildeman, die heeft het zelfde probleem gehad.
Geluid is een kleine verandering in de luchtdruk, die zich door de lucht voortplant.
Dus als je nu de demper extreem vol gaat stampen met wol, zal het een massief geheel worden.
Op die manier word het geluid dus minder geabsorbeerd, dan als er wat meer ruimtes tussen zouden zitten.
Vraag het ook maar eens aan Jeroen Wildeman, die heeft het zelfde probleem gehad.
Wie in bovenstaande tekst fouten vind,... mag ze houden.. !
- ruben4takt
- forum gebruiker
- Contacteer:
ben nu al een hele tijd bezig, en niet alleen met minibikes, dit is mijn ervaring.Sleutel schreef:Ik moet Jordy hier gelijk in geven.
niet aanstampen is holle ruimte. dus vermeerdering van geluid.
een massief geheel zal het nooit worden. ik heb niet gezegd met 3 ton aan persen onder de pers.
dus probeer het nou maar (met steenwol geen glaswol) het verschil is meteen te merken zonder al te veel werk.
nadat je het geprobeert hebt pas je ondervindingen melden aub.

DM 2fast4you
NK 2011, Senioren+ 1ste.
Groet,
Ruben.
- wiebe
- forum gebruiker
- Contacteer:
Oké, ik zie wel dat er een heleboel meningsverschil is, maar goed daar me heb ik nog niet mijn probleem verholpen, ben nu heen gegaan en heb twee de zelfde dempers gepakt, een daar van goed gevuld en strak, en de andere iets minder gevuld, en niet zo strak, straks maar eens kijken wat nu het verschil is, en als er nu ook een van de twee ook stiller is, als die was, anders komen we 3 april niet veel verder denk ik, als de pitsstraat en daar doen we het niet voor.
Gister ook best nog wel even lachen
Hier hoor, me zoon was nog maar net even op de weg, en ja hoor daar was de politie al, hij er van door met zijn Bike, eerst wilde ze hem er even afdrukken, maar daar wist die net aan te ontkomen, toen maar weer op het gas tot die het fiets brugje over kon gaan, daar stonden paaltjes, de Bike is er nog, was wel zonde geweest als die hem was afgenomen.
Ik laat in de avond wel even weer wat van me horen, hoe het is gegaan met de dempers.
Gister ook best nog wel even lachen
Hier hoor, me zoon was nog maar net even op de weg, en ja hoor daar was de politie al, hij er van door met zijn Bike, eerst wilde ze hem er even afdrukken, maar daar wist die net aan te ontkomen, toen maar weer op het gas tot die het fiets brugje over kon gaan, daar stonden paaltjes, de Bike is er nog, was wel zonde geweest als die hem was afgenomen.
Ik laat in de avond wel even weer wat van me horen, hoe het is gegaan met de dempers.
- Sleutel
- forum gebruiker
- Contacteer:
Jij hebt veel ervaring, dat weet ik Ruben.ruben4takt schreef:
ben nu al een hele tijd bezig, en niet alleen met minibikes, dit is mijn ervaring.
niet aanstampen is holle ruimte. dus vermeerdering van geluid.
een massief geheel zal het nooit worden. ik heb niet gezegd met 3 ton aan persen onder de pers.
dus probeer het nou maar (met steenwol geen glaswol) het verschil is meteen te merken zonder al te veel werk.
nadat je het geprobeert hebt pas je ondervindingen melden aub.
Maar ik zit er ook al best een tijdje in en bouw mijn dempers ook zelf.
Misschien dat het verschil kwa ervaring in het dempings materiaal zit?
Ik heb namelijk nog geen steenwol gebruikt.
Wie in bovenstaande tekst fouten vind,... mag ze houden.. !