gebruik van minibikes in het verkeer

Technische vragen in het algemeen. -Technical questions in general

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

gebruik van minibikes in het verkeer

Bericht door Gast »

Kan iemand mij zeggen tot welke grenzen minibikes niet toegestaan zijn in het openbaar verkeer?
ik heb ooit eens gehoord dat voertuigen die onder de 50cc zitten of een topsnelheid van 40 hebben niet gekeurd hoeven worden. ( of klopt dit van geen kant?). Ik heb mij namelijk laten vertellen dat je wel zelf een brommer mag bouwen. Waarom zou je dan niet een ( e.v.t. wat grotere) minibike mogen bouwen en gebruiken in het verkeer?
ik ben van plan er 1tje te gaan bouwen

vandaar :lol:
derbi master

Bericht door derbi master »

nee helaas, dat gaat niet zo.

je mag oficeel zelf niks aan je frame verbouwen van je gekochte brommer.
en je moet als je een brommer zelf zou bouwen moete late keuren en doen en dat gaat erg erg veel geld kosten.
Gast

Bericht door Gast »

en met een minibike ben niet goed zichtbaar voor het overige verkeer, dus het risico op ongelukken is veel groter.
Thomas

Bericht door Thomas »

Met pocketbike mag je "niet" op het openbaar verkeer

kort gezegt maar het is nu eenmaal zo :(
Gast

Bericht door Gast »

je zal dan een typegoedkeuring moeten gaan aanvragen, kom je wss anno 2005 niet doorheen met een puchblok vanwege emissie-gemeur, en daarnaast zullen er wel minimale afmetingen aan zon ding zijn. denk ook aan licht, claxon/bel, geel plaatje en heel de mik. plus dat het aanvragen van een typegoedkeuring in de 10.000-en euros kost. Voor een fabrikant goed te doen, voor ons niet.
Gast

Bericht door Gast »

idd een afbriek laat er 1 keuren en de rest is allemaal hetzelfde dus voor hun maakt het niet uit.

maar je eigen bike krijg je wss niet door de keuring heen.
Neluhz

Bericht door Neluhz »

honda had toch o0ok van die kleine brommertjes, de dax en de monkey ofzo? en volgens mij had benelli er ook een.
die zijn toch wel toegestaan, of ook niet?
wevie666

Bericht door wevie666 »

die zijn idd gewoon toegestaan. Die hebben namelijk een wel een type goedkeuring.

Minibikes helaas niet
Gast

Bericht door Gast »

een minibike is volgens mij ook net iets kleiner dan de dax/monkey of sjing chan, zijn allemaal imitaties van elkaar

maar die zijn idd goedgekeurd 1malig en daarna een hele productie gemaakt.
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

DAX is niet goedgekeurd.

Niels
Gast

Bericht door Gast »

jawel hoor, ken iemand die er elke dag mee naar school ging, nooit problemen gehad.
Gast

Bericht door Gast »

die zijn idd een stuk groter dan minibikes :( , ik zal eens kijken welke er nu wel en welke niet goedgekeurd zijn. bestaat er trouwens niet een soort APK voor brommers :) ? Als je bijvoorbeeld een kleine aanpassing hebt gedaan.
Gast

Bericht door Gast »

ze willen apk gaan invoeren voor brommers net zoals kentekenplaat.

maar eer dat gebeurt ben je al met pensioen, nederland kennende
Gast

Bericht door Gast »

gelijk heb je :(
en verhuizen naar India is ook geen optie volgens mij :cry:
Gast

Bericht door Gast »

mastahhh schreef:ze willen apk gaan invoeren voor brommers net zoals kentekenplaat.

maar eer dat gebeurt ben je al met pensioen, nederland kennende
Dat is er sneller dan je denkt. kijk maar eens op http://www.rdw.nl
Je kunt dan doorklikken naar deze:
http://www.rdw.nl/ned/02_diensten/03_pa ... 3_0047.htm
Plaats reactie