is het dan de carbu?

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

is het dan de carbu?

Bericht door Gast »

Ik heb hier bij me een minibike van een vriend die me vroeg om er eens naar te kijken omdat hij maaar even rijdt en dan weer stil valt!
Ik had al de nodige dingen veranderd en uitgeprobeerd met de gasnaald,sproeier ,uitkuisen,...! Nu is mij opgevallen dat hij maar een beperkte hoeveelheid brandstof aanzuigd en eenmaal die op is valt hij stil! Als je hem dan terug start is het weer van hetzelfde! Ik heb naar de vlotter gekeken maar daar is niks mis aan te zien! Weet er iemand wat zou kunnen zijn?
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Haal je benzine kraan eraf en maak hem open, grote kans dat het rubbertje kapot gedraait is en dat ie daarom niet goed doorloopt, dat had ik. Ik kon alleen geen nieuwe benzinekraan vinden.
Gast

Bericht door Gast »

Wellicht vacuum in de tank, prik het gaatje door wat in je tankdopje hoort te zitten...
of brandstofslang geknikt
wevie666

Bericht door wevie666 »

haal eerst eens het slangetje van de carburateur los, en kijk of de benzine mooi wil stromen uit de tank. Zoniet haal dan je benzine kraantje even los en maak alles mooi schoon.

Kijk ook even of de aansluiting van het slangetje op de carburateur zelf mooi schoon is, er zit ongetwijfelt een zeefje op. Ff loshalen en schoonspuiten.

Succes
Gast

Re: is het dan de carbu?

Bericht door Gast »

[quote="jelle2"]Ik heb hier bij me een minibike van een vriend die me vroeg om er eens naar te kijken omdat hij maaar even rijdt en dan weer stil valt!
Ik had al de nodige dingen veranderd en uitgeprobeerd met de gasnaald,sproeier ,uitkuisen,...! Nu is mij opgevallen dat hij maar een beperkte hoeveelheid brandstof aanzuigd en eenmaal die op is valt hij stil! Als je hem dan terug start is het weer van hetzelfde! Ik heb naar de vlotter gekeken maar daar is niks mis aan te zien! Weet er iemand wat zou kunnen zijn?[/quote]

verander is van bougie :roll:
Laatst gewijzigd door Gast op vr 09 sep 2005, 15:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

Bericht door Gast »

ik heb dat ook gehad en ik had een nieuwe benzine kraantje erop gezet van een puch € 11,50 en walla hij liep als een beest
Gesloten