Wie heeft er allemaal een Polini 911 Replica?
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
Wie heeft er allemaal een Polini 911 Replica?
Zoals de titel al zegt: wie heeft er allemaal een Polini 911 Replica? En hoe bevalt'ie? Heb je er iets aan veranderd? Foto's zouden leuk zijn!
- Richard D
- forum gebruiker
- Berichten: 1362
- Lid geworden op: do 17 mar 2005, 17:59
- Locatie: Ens
- Contacteer:
Yoho,
ik heb er een en hij bevalt me prima, er zijn wel wat dingetjes die beter kunnen, zo is de koppeling aardig slijtvast maar pakt al bij een laag toerental waardoor de bike niet erg snel optrekt vanuit stilstand, eenmaal op toeren loopt dit ding best hard.
met een andere koppeling (polini of bizeta) gaat ie als de brandweer en met een 6 tands tandwiel heb je serieus wheeliepower, hij kan dan heel goed meekomen met stamasjes polini's en grc op een kartbaan (vraag maar aan lelyracing).
Ik heb er andere koppelingsveren in gezet (scheelt een beetje maar niet genoeg).
De grootste verandering was de montage van een 14 mm dellorto PHBD, de bike pakt beter op en levert meer power.
Uiteraard een Carbon voorspadbordje.
en het blokje heb ik licht getuned (spoelpoorten en carter op elkaar aangepast).
Nu ben ik nog aan het twijfelen of ik er een bizeta koppeling opzet, ik zit er aan te denken om een zelfbouwer maken met HK frame ).
De banden leveren goede grip, je kan ze helemaal tot op de rand laten krullen , ik vraag me af hoe de sava's of T40 het gaan doen dus ze mogen wel wat harder slijten.
verder heb ik nu hydro remmen, velgen wit gespoten met autolak (2k).
koelproblemen heb ik nog niet gehad.
Dus ik ben eigenlijk best tevreden met de 911 repl.
Gr.Richard
ik heb er een en hij bevalt me prima, er zijn wel wat dingetjes die beter kunnen, zo is de koppeling aardig slijtvast maar pakt al bij een laag toerental waardoor de bike niet erg snel optrekt vanuit stilstand, eenmaal op toeren loopt dit ding best hard.
met een andere koppeling (polini of bizeta) gaat ie als de brandweer en met een 6 tands tandwiel heb je serieus wheeliepower, hij kan dan heel goed meekomen met stamasjes polini's en grc op een kartbaan (vraag maar aan lelyracing).
Ik heb er andere koppelingsveren in gezet (scheelt een beetje maar niet genoeg).
De grootste verandering was de montage van een 14 mm dellorto PHBD, de bike pakt beter op en levert meer power.
Uiteraard een Carbon voorspadbordje.
en het blokje heb ik licht getuned (spoelpoorten en carter op elkaar aangepast).
Nu ben ik nog aan het twijfelen of ik er een bizeta koppeling opzet, ik zit er aan te denken om een zelfbouwer maken met HK frame ).
De banden leveren goede grip, je kan ze helemaal tot op de rand laten krullen , ik vraag me af hoe de sava's of T40 het gaan doen dus ze mogen wel wat harder slijten.
verder heb ik nu hydro remmen, velgen wit gespoten met autolak (2k).
koelproblemen heb ik nog niet gehad.
Dus ik ben eigenlijk best tevreden met de 911 repl.
Gr.Richard
[url=http://imageshack.us][img]http://img209.imageshack.us/img209/5329/forumonderschriftpz6.jpg[/img][/url]
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
Thx Richard!
Wat is het verschil tussen een PHBD en een SHA carb? Wou zelf met een SHA 16/16 dellorto aan de slag. Eerste mods op mijn verlanglijstje zijn:
Wat is het verschil tussen een PHBD en een SHA carb? Wou zelf met een SHA 16/16 dellorto aan de slag. Eerste mods op mijn verlanglijstje zijn:
- *carbon voorspadbordje
*Zocchi Carbon Koppeling
*Zocchi Autocooling chassis met drum en 6T sprocket
- Richard D
- forum gebruiker
- Berichten: 1362
- Lid geworden op: do 17 mar 2005, 17:59
- Locatie: Ens
- Contacteer:
De PHBD is een dure carb (90-95 euro) maar je kan alles afstellen (stationairsproeier hoofdsproeier luchtschroef gasnaalden naaldbuizen etc.).
een SHA is een stuk goedkoper (30-40 euro) maar heeft bv.geen gasnaald maar alleen een hoofdsproeier
mooi tussenmodel is bijvoorbeeld een PHVA.
Trouwens ik heb ook me koppelingshuis (drum) vervangen voor een exemplaar van polini dit omdat er het koppelingshuis wat er op zat een behoorlijke onbalans had en dus trilling veroorzaakte
een SHA is een stuk goedkoper (30-40 euro) maar heeft bv.geen gasnaald maar alleen een hoofdsproeier
mooi tussenmodel is bijvoorbeeld een PHVA.
Trouwens ik heb ook me koppelingshuis (drum) vervangen voor een exemplaar van polini dit omdat er het koppelingshuis wat er op zat een behoorlijke onbalans had en dus trilling veroorzaakte
[url=http://imageshack.us][img]http://img209.imageshack.us/img209/5329/forumonderschriftpz6.jpg[/img][/url]
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
Ik heb er ook 1, bevalt best maar die 8 tands tandwiel trok dus voor geen ene meter. heb nu een nieuwe 6 tands en nou is het goed. Ik wil alleen nog andere koppelings veren erop (zit nu 9 rings op heb 10 rings liggen) maar daar moet ik ff ander tangetje voor halen.
Maar wat is nou echt iets waar je veel power van krijgt? Mischien koop ik wel een ander spruitstukje en zet ik er een 17.5 do op van mn maat zn scooter.
Maar wat is nou echt iets waar je veel power van krijgt? Mischien koop ik wel een ander spruitstukje en zet ik er een 17.5 do op van mn maat zn scooter.
- Richard D
- forum gebruiker
- Berichten: 1362
- Lid geworden op: do 17 mar 2005, 17:59
- Locatie: Ens
- Contacteer:
Andere koppeling, bizeta bv.Ypuh schreef:
Maar wat is nou echt iets waar je veel power van krijgt?
en je blokje tunen, dan ben je dat dipje in vermogen kwijt
[url=http://imageshack.us][img]http://img209.imageshack.us/img209/5329/forumonderschriftpz6.jpg[/img][/url]
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
Ik heb hem ook
Echt een hele andere wereld als met zo'n standard chineesje (ondanks dat dit ook een chinees is).
Optrekken mag wel wat beter.
Ook heb ik dat he bescherm kapje bij het voor tandwiel aanloopt. Maar dat is wel te verhelpen met wat vijl en schuur werk.
Ik kwam er vanmiddag achter dat het nippeltje van het overloop slangetje gewoon dicht is. Hebben jullie dat ook?
Ik heb nog een technigas GP1 uitlaat liggen voor de verkoop maar zal het helpen als ik die eronder zet???
P.S. @Richard D. je zal wel goeie grip hebben in de blubber met die profiel bandjes maar vind je het niet zonde om door de modder te rijden?
Hoe hard loopt die van jullie??
Ik rijd 60+ met originele setup
Echt een hele andere wereld als met zo'n standard chineesje (ondanks dat dit ook een chinees is).
Optrekken mag wel wat beter.
Ook heb ik dat he bescherm kapje bij het voor tandwiel aanloopt. Maar dat is wel te verhelpen met wat vijl en schuur werk.
Ik kwam er vanmiddag achter dat het nippeltje van het overloop slangetje gewoon dicht is. Hebben jullie dat ook?
Ik heb nog een technigas GP1 uitlaat liggen voor de verkoop maar zal het helpen als ik die eronder zet???
P.S. @Richard D. je zal wel goeie grip hebben in de blubber met die profiel bandjes maar vind je het niet zonde om door de modder te rijden?
Hoe hard loopt die van jullie??
Ik rijd 60+ met originele setup
Ik rijdt al een half jaar met deze replica en na een paar aanpassingen bevalt deze me erg goed!
Ik heb een 39cc koppeling van v-racer nieuw laten voeren met een goede voering en iets gewicht bijgezet,omdat deze koppeling iets aan de lichte kant is (wel heb ik de standaard veren van deze race koppeling gebruikt).
Het standaard 8t voortandwiel heeft plaatsgemaakt voor een 6t en achter heb ik een 74t sendai tandwiel gemonteerd(wel moest ik gaten boren om de pouli van de koeling te kunnen monteren).
Op de baan kan ik nu aardig meekomen,maar eerdaags ben ik wel van plan om de standaard 14mm carb. te vervangen voor een 17,5 dellorto,maar het probleem is het vinden van een passend spruitstuk!
Na montage van een paar echte race-slicks is de grip nog beter en kan je echt superplat! :twisted:
Verdere koelings problemen heb ik nog niet gehad,terwijl je dat bij de tai-chi wel vaak ziet op de baan!
Monser machine en in verhouding niet duur! :P
Ik heb een 39cc koppeling van v-racer nieuw laten voeren met een goede voering en iets gewicht bijgezet,omdat deze koppeling iets aan de lichte kant is (wel heb ik de standaard veren van deze race koppeling gebruikt).
Het standaard 8t voortandwiel heeft plaatsgemaakt voor een 6t en achter heb ik een 74t sendai tandwiel gemonteerd(wel moest ik gaten boren om de pouli van de koeling te kunnen monteren).
Op de baan kan ik nu aardig meekomen,maar eerdaags ben ik wel van plan om de standaard 14mm carb. te vervangen voor een 17,5 dellorto,maar het probleem is het vinden van een passend spruitstuk!
Na montage van een paar echte race-slicks is de grip nog beter en kan je echt superplat! :twisted:
Verdere koelings problemen heb ik nog niet gehad,terwijl je dat bij de tai-chi wel vaak ziet op de baan!
Monser machine en in verhouding niet duur! :P
- Richard D
- forum gebruiker
- Berichten: 1362
- Lid geworden op: do 17 mar 2005, 17:59
- Locatie: Ens
- Contacteer:
knal die technigas eronder en proberen die hap ik ben ook erg benieuwd wat die pijp doet onder deze bike.Baan schreef:Ik heb nog een technigas GP1 uitlaat liggen voor de verkoop maar zal het helpen als ik die eronder zet???
P.S. @Richard D. je zal wel goeie grip hebben in de blubber met die profiel bandjes maar vind je het niet zonde om door de modder te rijden?
Hoe hard loopt die van jullie??
Ik rijd 60+ met originele setup
Nee ik rij niet door de blubber, maar gas gas toen ik hem de schuur in wilde rijden, gevolg was wheelspin vandaar.
met de originele vertanding liep de mijne volgens de speedcalc berekening 69.88 km/h
[url=http://imageshack.us][img]http://img209.imageshack.us/img209/5329/forumonderschriftpz6.jpg[/img][/url]
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
Precies ik had net ook al een 17,5 delli in mijn handen maar paste nietkits schreef:Ik rijdt al een half jaar met deze replica en na een paar aanpassingen bevalt deze me erg goed!
Ik heb een 39cc koppeling van v-racer nieuw laten voeren met een goede voering en iets gewicht bijgezet,omdat deze koppeling iets aan de lichte kant is (wel heb ik de standaard veren van deze race koppeling gebruikt).
Het standaard 8t voortandwiel heeft plaatsgemaakt voor een 6t en achter heb ik een 74t sendai tandwiel gemonteerd(wel moest ik gaten boren om de pouli van de koeling te kunnen monteren).
Op de baan kan ik nu aardig meekomen,maar eerdaags ben ik wel van plan om de standaard 14mm carb. te vervangen voor een 17,5 dellorto,maar het probleem is het vinden van een passend spruitstuk!
Na montage van een paar echte race-slicks is de grip nog beter en kan je echt superplat!
Verdere koelings problemen heb ik nog niet gehad,terwijl je dat bij de tai-chi wel vaak ziet op de baan!
Monser machine en in verhouding niet duur!