race s in Overzande en s-Gravenpolder

Fotos van minibike races (fotos van je bike kun je in een ander onderdeel kwijt)

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

hmm..

ikzelf heb 2x mee geraced bij dit soort races...

en 8eraf is het hartstikke ZIEK..

ik vond het tov etc..maar ik ben zelf 1x de bocht uit gevlogen...laat geremd etc..
en dan zit je echt bijna op een amsterdammertje(toch?)
en ik had wat simpele kleding etc aan...

idd..als je iemand laat verongelukken zo..draai je zeker de sport de nek om..
en reken maar dat dat uitgebreid in het nieuws komt...en dat de jongens die veilig kartbaan rijden...weer de pineut zijn..

gegroet..
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Willemvisser

zeeuwse minibike races

Bericht door Willemvisser »

Het is waar deze racen zijn erg gevaarlijk!!! ik heb het al eens meer gezegd het is een soort eiland of man racing en dat vind je leuk of niet.en dat is dus anders als bij het nl kampioenschap aleen we doen dit al jaren zo!!! en ook wij proberen het steeds veiliger te krijgen voor zo ver mogelijk.[zie onze regelementen]
daarom zijn het ook geen echte wedstrijden!!! maar noemen we het demo,s je moet er ook niet aan mee doen het mag!
zo veilig als b.v in hengelo krijgen we het nooit want je heb daar goede uitvalstroken je kunt dan ook spreken van een echt circuit en dat is het bij ons niet, maar gelukkig gaat het bij ons ook niet zo hard!!!!
er was wel een mini die ver over de 100 liep maar die is ivm de nieuwe regels met deze bike gestopt.
voor iedereen en alles is wat te zeggen maar wij hebben er zo erg veel plezier in en laat iedereen het op zijn manier maar doen
afz;willem
Laatst gewijzigd door Willemvisser op za 18 jun 2005, 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.
jan willem
forum gebruiker
Berichten: 31
Lid geworden op: vr 23 apr 2004, 20:59
Locatie: heinkenszand

zeeuwse minibike wedstrijden

Bericht door jan willem »

het is altijd makkelijk om commetaar te geven .doe eerst een keer mee en dan kun je pas oordelen
en niet van een paar foto,s al je oordeel klaar hebben en een hele dicussie op deze site voeren

de groeten van een zeeuwse minibiker die het wel leuk vindt
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

Tja,

We proberen echt zoveel mogenlijk aan de veiligheid te doen.
regelementen etc.
Ook organiseren ze wedstrijden @ kartbanen.

Als we konden tuurlijk rijden we dan op de echte baan, maar waar vind je die hier?
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Xander

Bericht door Xander »

alsof een lantaarpaal langs de baan niet gevaarlijk is.....
Is zeer zekers wel gevaarlijk, maar moest ie maar niet afsnijden over de stoep, das vragen om shit.

maar het is allemaal gevaarlijk, hoe je het ook bekijkt.

kartbaan: kijk koen, rijd mee in de nk's, 2enkels gebroken.
Jeroen bouwens, rijd in de nk's, had één of ander bot gescheurd.

een ongeluk zit gewoon in een klein hoekje, technisch mankementje, of eigen schuld, of de schuld van een ander.

zelf ben ik niet echt van plan om mee te rijden, terwijl de verleiding nogsteeds erg groot is.
Ik heb nu een redelijk goed fietsje..
elke zondag trainen op de kartbaan, wieweet wat er nogmeer komt.

en over het rijden in spijkerbroeken enzo vind ik tog ook wat ver gaan...
maar het is een evenement, zie maar eens mensen te trekken die mee willen rijden, als ze overal toe verplicht worden :idea:

het is en blijft een moeilijk begrip, de "zeeuwse races"

bij de nk's e.d is alles goed geregeld, omdat er een vaste organisatie e.d voor is.
dat kunnen wij ons(nog) niet veroorloven.

Xander.
JS racing zeeland

Bericht door JS racing zeeland »

laat ze maar hier kome kijke en mee rijde dan piepe ze wel anders
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

huh?

waar slaat dat op precie's??

ff wat meer uitleg :roll:
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Gebruikersavatar
bekfire
forum gebruiker
Berichten: 618
Lid geworden op: za 06 nov 2004, 23:15
Locatie: hoedekenskerke (zeeland)

Bericht door bekfire »

KJ racing zeeland schreef:laat ze maar hier kome kijke en mee rijde dan piepe ze wel anders
ja ff duidelijk??
kit replica!
JS racing zeeland

Bericht door JS racing zeeland »

nou kijk ze lope de hele tijd der over te klage enzo
laat ze hier heen kome en zelf mee rijde dan zien ze het van zelf waar ze over aan het prate ware.
de race`s\demo`s hier zijn niet levens gevaarlijk het ligt er aan hoe je zelf rijd en of je goed oplet

grtz

khoop da ik het btje duidelijk heb gemaakt wa ik bedoel
Gebruikersavatar
steurtje
Moderator
Moderator
Berichten: 2073
Lid geworden op: do 11 nov 2004, 18:35
Locatie: Kwadendamme
Contacteer:

Bericht door steurtje »

nou kijk ze blijven altijd gevaarlijker dan de NK's en dan op kartbanen rijden. maar goed ik zou ook zeggen kommen jullie eens bij ons rijden vind iedereen wel leuk en dan zie je zelf hoe het is. het is altijd gezelig dus... :P ik zou zeggen tot in Heinkenszand?
dat is 10julie grt Silas
Xander

Bericht door Xander »

Het is en blijft op de KB of in het NK even gevaarlijk als in de DEMO's die wij meerijden.
Alleen in de DEMO's die wij rijden, is het publiek een x-tra factor omdat die direct naast de baan staan, en er over het algemeen geen rekening mee houden met de rijders, die evt kunnen schrikken als iemand niet oplet omdat diegene met zijn domme hoofd midden in een race de baan oversteekt.

zie kapelle 3jaar geleden, steekt over--> ik schrik, wijk uit, op stoeprand. gevolg vrouw boos dat ik te hard rij :roll: kindje geschrokken, ik de eerst 1e plaats kwijt vanwege platte uitlaat.


In persoonlijk opzicht is datgene waar we mee bezig zijn, een oneindig diepe put.
het zou proffecioneel moeten worden.
maar dan zijn de zeeuwse DEMO's de zeeuwse DEMO's niet meer...

Xander.

Ps 10 juli zit ik In Heilbronn duitsland..
ffe de duitsers laten zien dat ik ook ECHT snel ben....

Afbeelding 141km/h

dit ter voorbereiding op de 100MP/H

Xander 8)
daans
forum gebruiker
Berichten: 1975
Lid geworden op: ma 25 nov 2002, 23:24
Contacteer:

Bericht door daans »

Om ook even te reageren.

In Augustus geef ik een demo in Ede namens minibike.nl. Deze is echter wel veel kleiner als die in zeeland. Voor deze demo wordt een aansprakelijkheids verzekering afgesloten dus financieel zit het iig goed.

Ik vind de reacties wat overdreven omdat ik het idee heb dat gewoon rijden door het dorp en een georganiseerde demo over een kam worden gescheerd .

Zoals steurtje al zegt, ga eens een keer kijken, want met fotos krijg je al snel een verkeerd beeld.

Aan de ene kant is het natuurlijk slechte reclame als iemand ergens tegen aanknalt tijdens een demo, maar aan de andere kant, zonder de demo's is er geen reclame voor de mensen die het minibiken niet kennen.

Ik ben zelf aanwezig geweest tijdens de openbeker wedstrijd in Hengelo en moet zeggen dat de veiligheid perfect in orde was. De hele baan was afgezet en er waren fulltime baanmensen aanwezig (dus geen wissel of iets dergelijks). Daarbij was de EHBO voltallig aan wezig. Er werd net als bij een NMC streng gecontroleerd dmv technische keuring en kleding voorschriften. En tja, dat er dan op het einde iemand even rijd met met zomerse kleding is natuurlijk niet goed, maar als je bedenkt dat dit een fun stukje was en de meeste lopend bij te houden waren is het toch minder erg.

Maar goed, ik zal niet te veel off-topic gaan.
Gebruikersavatar
steurtje
Moderator
Moderator
Berichten: 2073
Lid geworden op: do 11 nov 2004, 18:35
Locatie: Kwadendamme
Contacteer:

Bericht door steurtje »

das niet erg want wij zien ook alleen de foto's er van.
net zoals jullie een beeld van ons krijgen. maar natuurlijk kun je niet altijd alleen de goede dingen vertellen. je moet ook wel de nadelen op noemen er van dat vind ik ook weer wel want ja iemand gaat mee rijden gaat volgas rijden terweil iedereen daar maar half gas rijd omdat er een reden voor is bijvoorbeeld. maar goed ga ff op me mini rijden grt Silas
jeffrey_minibike

Bericht door jeffrey_minibike »

Maarja, het spreekwoord zegt het al: Oans Zeeuwen Bin Zunig. Dus niet kan/ heeft zin om een duurpak te kopen. Ben het wel eens dat ze iets moeten doen aan die lantaarnpalen want dat is gwoon levensgevaarlijk.
Gebruikersavatar
steurtje
Moderator
Moderator
Berichten: 2073
Lid geworden op: do 11 nov 2004, 18:35
Locatie: Kwadendamme
Contacteer:

Bericht door steurtje »

jaja nu nog gaan spotten met de zeeuwen nu word het helemaal leuk :evil: ik heb net een ander pak gekocht! en er rijden er zo veel met een pak dus loop ons niet ff aftekraken als je nou alleen je posts wil verhogen doe het dan ff in een ander toppic want dis is ff sirieus! enu aan die lantaren paal kom jij hem ff weg halen als wij aan het racen/demonstreren zijn? ik vind best
Plaats reactie