Weer ongeval zaltbommel....

Verslagen over gehouden of te houden races

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

ElwinElwin

Bericht door ElwinElwin »

Als eerste alsnog vanuit deze kant sterkte en beterschap toegewenst!
Ik huppel al weer een beetje rond, en mijn enkel is voor 10 dagen ingetaped.

Ik wil niet de baan de schuld geven, alhoewel het niet mijn baan is. Ik zou iedereen wel aan willen raden om een gesprek met het kartcentrum aan te gaan. er zijn al weinig banen waar we kunnen rijden.
En als dit zo door gaat is er misschien straks weer een minder.

Ik wil ook nog een keer benadrukken dat het zeker 5 tot 10 minuten heeft geduurt tot er iemand bij Daniel is gaan kijken die in middels wit weggetrokken tegen een palmboom zat. In deze periode werd er ook niet gevlagd, en na aanleiding van mijn stoppen met racen en de medewerker van de kaartbaan erop aan te spreken is er pas actie ondernomen.

Daar zijn ze naar mijn mening zeker te kort geschoten.
Volgende keer breng ik mijn botsauto wel mee... :roll:



GM-Phantom schreef:
leonfireblade schreef:Ik wens je erg veel sterkte toe de komende tijd.

Dat het nu weer in Zaltbommel raak is kan aan veel redenen liggen, het lijkt me niet terrecht ommeteen de baan de schuld te geven.
In mijn geval was het puur en alleen mijn schuld, in het geval van Hank weigerde de rem, mss dat door de klap vd stalen boarding het letsel bij Hank wat groter is dan wanneer er banden langs de kant stonden.

Bij het laatste ongeluk is nog niet duidelijk hoe het precies is gebeurt...... weet iemand dat mss?

Dus al met al om de schuld nu meteen op de baan te schuiven lijkt me wat te voorbarig.

Sterkte ermee kerel

Gr Leon
Mijn laatste woorden hierover:

Ik heb het zien gebeuren en ik zeg ook niet dat het allemaal aan de baan ligt maar stalen boarding .... komop zeg.
Hij is op het recht stuk op z'n linker zij op de boarding gekomen.... die niks meegeeft...

!!Het zou echt een superbaan zijn als er gewoon banden zouden staan!!

Heb ook een medewerker gesproken van de baan (niet de man die vlagde) 2min de tijd had ie omdat het zo koud was .... niemand bleef tot de ambulance er was nou sorry hoor maar !CENSUUR!

Ik kom wel weer zodra er banden staan.

Grtzzz Joep
american

weer ongeval in zaltbommel

Bericht door american »

Hallo beste minibikers,

Via deze weg wil ik (Bert, eigenaar van America roadhouse) ook eens reageren op alle negatieve en positieve reactie's op jullie forum.
Allereerst betreuren wij het ten zeerste dat er in korte tijd 3 ongelukken bij ons op de baan zijn gebeurt. wij wensen de betrokkenen dan ook van harte beterschap toe.

Betreffende de bij sommige van jullie storende factoren over onze nieuwe boarding. Het volgende, deze boarding is natuurlijk in hoofdzaak gecreerd voor het karten. Dat wil niet zeggen dat wij niet ons best hebben gedaan om er voor de minibikers ook een interesante & uitdagende baan van te maken. Dat de snelheden hoger liggen en dat niet iedere rijder de juiste kleding motorlaarsen, veilige overalls en ribprotectors e.d gebruikt het risico op ongevallen met letsel veel groter maakt als bij indoor karten lijkt mij voor iedereen wel duidelijk.
Dat deze boarding hard is geven wij ook toe, maar! hier wordt speciaal voor jullie ook intensief aan gewerkt. Op dit moment zijn wij na eindelijk de juiste rubbers te hebben gevonden druk bezig om in alle bochten een systeem aan te brengen waardoor deze
zo'n 6 cm in kan veren bij een aanrijding. Betreffende het dicht maken van de bovenkant, ook hier zijn wij druk zoekende naar een partij houten stroken van 40cm breed. (mocht iemand nog een partij hiervan weten?)

Verder vraag ik alle minibikers om niet altijd zo negatief te zijn over de gebeurde ongelukken, maar eerst eens te kijken naar de oorzaak hiervan.
Wij staan natuurlijk altijd open voor een goed advies betreffende het verhogen van de veiligheid, maar ook de weg naar Rome is niet in een dag gelegd.

Wij wensen jullie allemaal prettige feestdagen toe en goed begin van het nieuwe jaar. vriendelijke groet, Bert van Dam
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

tsja niet negatief? wat wil je na 3 ongelukken op rij.

er klappen op andere banen zo vaak mensen hard af waarom daar dan niet 3x op rij zo'n ongeval?

en over die motorlaarzen...
daar kunnen we helemaal niet mee rijden op een minibike. :roll:
verder veranderd een goed pak niks aan een botbreuk....
ik denk dat jullie baan gewoon te snel is geworden om veilig met minibikes indoor te trainen.


:roll:

edit: kijk hoe joey dar rond gaat.
er hoeft maar 1 glad stukje daar te liggen eind rechte stuk en je bent de pineut..

http://nl.youtube.com/watch?v=7Y68FfFRrPQ
Laatst gewijzigd door kleine_duivel op zo 23 dec 2007, 14:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Sleutel
forum gebruiker
Berichten: 1121
Lid geworden op: di 07 sep 2004, 20:00
Locatie: Maurik
Contacteer:

Bericht door Sleutel »

Hallo Bert

Ben blij dat je even een reactie geeft.
Het is natuurlijk niet leuk dat er af en toe een beetje negatief gesproken word over de nieuwe baan.
Dat is jammer, want het is een heel mooi baantje.
Ben daarom ook blij dat je er mee bezig bent de baan nog wat minibike vriendelijker te maken.
Er blijft natuurlijk een risico aan zitten, om als coreur van 2 wielen op een binnenbaan te racen.
Maar ik heb er altijd graag gereden, vanwege de gastvrijheid en gezelligheid.
Ik wou dat eigenlijk ook zo blijven houden.


mvg Cees
Wie in bovenstaande tekst fouten vind,... mag ze houden.. !
#72
Gebruikersavatar
Sleutel
forum gebruiker
Berichten: 1121
Lid geworden op: di 07 sep 2004, 20:00
Locatie: Maurik
Contacteer:

Bericht door Sleutel »

kleine_duivel schreef:tsja niet negatief? wat wil je na 3 ongelukken op rij.

er klappen op andere banen zo vaak mensen hard af waarom daar dan niet 3x op rij zo'n ongeval?

en over die motorlaarzen...
daar kunnen we helemaal niet mee rijden op een minibike. :roll:
verder veranderd een goed pak niks aan een botbreuk....
ik denk dat jullie baan gewoon te snel is geworden om veilig met minibikes indoor te trainen.


:roll:

Vind dat je de laatste tijd een beetje onzin uit gaat kramen.

Ik rij sinds de eerste dag dat ik op een minibike zat met motorlaarzen.
En ik kan daar toch heel goed mee rond komen.
Dat jij dat niet kan licht aan jezelf....kwestie van oefenen.
Verder wil jij ons wijsmaken dat een crash met een motorpak aan, de veiligheid niet ten goede komt.......?
Met andere woorden, je hebt dus een motorpak aan voor de show.
Kan merken dat jij iemand ben die gaat praten voor dat je nadenkt #-o
Wie in bovenstaande tekst fouten vind,... mag ze houden.. !
#72
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

wil je beweren dat de pakken die wij over het algemeen dragen helpen bij een botbreuk ?

dacht 't toch niet....

en nou knap hoor, met je motorlaarzen.

hoop dat ze je veel ellende besparen :roll:
Gebruikersavatar
fryslan boppe
forum gebruiker
Berichten: 1910
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 11:45
Locatie: stiens

Bericht door fryslan boppe »

Nee dat niet maar rugprotectors wel?
[img]http://www.plaatjesupload.nl/img33/1197198994-40.jpg[/img]
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

fryslan boppe schreef:Nee dat niet maar rugprotectors wel?
ja dat is leuk, als je met je ribben (voorkant) op een bording klapt.

helpt enorm veel :roll:

de schuld op de rijder en of bescherming afschuiven vind ik BELACHELIJK, na 3 ongevallen op rij.

dan moet er toch even verder gedacht worden :!:
Laatst gewijzigd door kleine_duivel op zo 23 dec 2007, 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
fryslan boppe
forum gebruiker
Berichten: 1910
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 11:45
Locatie: stiens

Bericht door fryslan boppe »

Nee maar er zijn ook ribprotectors dus dat zal wel iets helpen.
Maar togh vind ik het goed dat ze er werk van maken.

Gr,
[img]http://www.plaatjesupload.nl/img33/1197198994-40.jpg[/img]
Gebruikersavatar
Sissi
forum gebruiker
Berichten: 275
Lid geworden op: do 17 feb 2005, 12:43
Locatie: Maurik
Contacteer:

Bericht door Sissi »

Jongens, we vergeten hier 1 heel belangrijk ding.

En dat is:

Het is een KARTBAAN en geen minibikebaan waar we oprijden, we moeten blij zijn dat we er op kunnen/mogen rijden.

Als mensen zo doorgaan met zeuren over de veiligheid enz.. zeggen de kartbaan eigenaren nog een keer dat we niet meer welkom zijn.
En dan kunnen we helemaal niet meer indoor rijden, ik kan me niet voorstellen dat dit de bedoeling is. :cry:

De mensen die de baan te onveilig vinden moeten zelf zo verstandig zijn en niet rijden... het is allemaal op eigen risico.

Hou er dus aub over op.

Groeten Sissi

Ps. Bert, het was echt super gister we hebben ons top vermaakt met de zelfbouwers. =D>
Gebruikersavatar
dragonfly
forum gebruiker
Berichten: 723
Lid geworden op: ma 10 jul 2006, 17:47
Locatie: het warme maastricht
Contacteer:

Bericht door dragonfly »

[quote="Sissi"]Jongens, we vergeten hier 1 heel belangrijk ding.

En dat is:

Het is een KARTBAAN en geen minibikebaan waar we oprijden, we moeten blij zijn dat we er op kunnen/mogen rijden.

Als mensen zo doorgaan met zeuren over de veiligheid enz.. zeggen de kartbaan eigenaren nog een keer dat we niet meer welkom zijn.
En dan kunnen we helemaal niet meer indoor rijden, ik kan me niet voorstellen dat dit de bedoeling is. :cry:

De mensen die de baan te onveilig vinden moeten zelf zo verstandig zijn en niet rijden... het is allemaal op eigen risico.

Hou er dus aub over op.

Groeten Sissi




kijk daar ben ik nu helemaal mee eens we mogen blij zijn tot we nog mogen rijden de banen worden al minder en je ziet ze zijn hun best aan het doen voor het te verbeteren wat wil je nog meer ze kunnnen ook zeggen nou mannen we stoppen er mee voor het minibiken maar dat doen ze niet
groetjes roger
3de in Belgiës kampioenschap 2010 pitbike light klasse tot 160cc
3de in Belgiës kampioenschap 2011 amx minigp cup
andries
forum gebruiker
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 20:26
Contacteer:

Bericht door andries »

kleine_duivel schreef:
fryslan boppe schreef:Nee dat niet maar rugprotectors wel?
ja dat is leuk, als je met je ribben (voorkant) op een bording klapt.

helpt enorm veel :roll:

de schuld op de rijder en of bescherming afschuiven vind ik BELACHELIJK, na 3 ongevallen op rij.

dan moet er toch even verder gedacht worden :!:
en dat is nu jou sterkste punt :?: :?: Wees blij dat de indoor banen je de kans geven om te rijden.
En als een baan "te snel" is voor de minibike kan dat ook liggen omdat de rijder boven zijn kunnen rijd.
Op een indoor baan kun je je geen foutje veroorloven, dus moet je geen 110% gaan rijden, dat moet je van het voorjaar maar weer buiten doen.
Gebruikersavatar
Twan
forum gebruiker
Berichten: 1573
Lid geworden op: wo 01 jun 2005, 19:58
Locatie: Deurne
Contacteer:

Bericht door Twan »

Sleutel schreef:Vind dat je de laatste tijd een beetje onzin uit gaat kramen.

Ik rij sinds de eerste dag dat ik op een minibike zat met motorlaarzen.
En ik kan daar toch heel goed mee rond komen.
Dat jij dat niet kan licht aan jezelf....kwestie van oefenen.
Verder wil jij ons wijsmaken dat een crash met een motorpak aan, de veiligheid niet ten goede komt.......?
Met andere woorden, je hebt dus een motorpak aan voor de show.
Kan merken dat jij iemand ben die gaat praten voor dat je nadenkt #-o
andries schreef:en dat is nu jou sterkste punt :?: :?: Wees blij dat de indoor banen je de kans geven om te rijden.
En als een baan "te snel" is voor de minibike kan dat ook liggen omdat de rijder boven zijn kunnen rijd.
Op een indoor baan kun je je geen foutje veroorloven, dus moet je geen 110% gaan rijden, dat moet je van het voorjaar maar weer buiten doen.

=D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>


Geen enkele toevoeging nodig. Volledig mee eens. Helemaal Top!!!
[url=http://www.dtpracing.nl][img]http://www.dtpracing.nl/imagesnieuws/advatarbike.jpg[/img][/url]
Gebruikersavatar
jeroen31
forum gebruiker
Berichten: 180
Lid geworden op: do 26 okt 2006, 18:23

baan

Bericht door jeroen31 »

zo is dat maar die kleine duivel heeft het maar al te snel zijn berichtje klaar en zo al het hier bekent is is hij niet met zijn borstkast op de bording gekomen maar op zijn eigen bike maar buiten dat
je praat over iets mee waar je zelf nooit komt bent geweest dus als dat zo is hou je er dan niet mee bezig is gewoon irritant om het telkens te lezen
en zoals je leest is eric er geweest en zijn ze er al zeer goed mee bezig om het allemaal toch een beetje naar de minibikers toe veiliger te maken
ps en twee van de ongevallen zijn bekende van me en leon zo als het 2e ongeval is toch onderhand wel duidelijk


vriendeljke groet jeroen
andries
forum gebruiker
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 20:26
Contacteer:

Bericht door andries »

Twan schreef:

=D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>

Geen enkele toevoeging nodig. Volledig mee eens. Helemaal Top!!!
Huh :-s Twan is het met mij eens, HELP of is het de kerstgedachte Twan :wink: :wink:
Plaats reactie