EK 2009
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
-
- spammer
- Berichten: 6479
- Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
- Locatie: friesland
EK 2009
hoi mensen,
ik zit inmiddels sinds gistermiddag weer veilig thuis
wat een gekkenhuis daar in italie, volgens mij 43 inschrijvingen voor de 50cc klassen (Waarvan de meesten italianen).
verdomme wat zijn die gasten gek
mensen d'rafbeuken is daar blijkbaar heel normaal,
pionnen langs de baan werden opgepakt en op de baan neergesmeten,
en als je valt is d'r toch niks leuker dan je motor compleet kapotschoppen?
de 50cc werd in 2 klassen opgedeeld.
in eerste instantie mochten alleen roy pas en ivo van dulmen de A groep in (roy 18e en ivo 22e)..
best sneu als je bedenkt dat zowel in belgie als in NL roy kanshebber is voor de 50cc titel !
ik zat dus in de B groep (net als bert op 't end,belg, 40cc kampioen 2008 in belgie) waar de rondetijden iets trager waren, maar de mensen beslist niet minder brutaal
de race's waren echt tof, er zijn mensen die beslist niet bang zijn dat je ze inhaalt, een bocht later rammen ze hem er met grof geweld gewoon weer tussen. (dat laat je dan natuurlijk niet gebeuren en dan ram je hem er even later zelf weer tussen). achteraf hoor je ze ook niet zeuren als je ze onderuit rijd en als ze wel zeuren versta ik toch geen italiaans
in de 40cc was het een stuk minder druk dan in de 50cc, maar 18 deelnemers waren toch genoeg voor gegarandeerd spektakel.
scott deroue (beste resultaat 6e?) en rens veken deden het aardig goed!
nick jansen reed ook mee op een 40cc pasini midi, en was zeker gewaagd aan rens. helaas had ook nick wat tegenslagen (afgevlagd worden maar toch weer niet, kapotte koppeling in de 3e race)
in de junioren B was het livio loi die nét het kampioenschap niet wist te redden. in 1 van de laatste ronden werd hij toch nog gepasseerd door zijn concurent. toch gefeliciteerd met je 2e plaats, je hebt echt fantastisch gereden ! Bo deed ook mee, die had echt een pech EK.
vond dat hij heel netjes reed toen zijn blok er mee ophield. de 2e race stond hij vol frisse moed (en een ander blok) er gewoon weer bij, tot hij na een paar ronden in de race onderuit werd gereden..
gelukkig heeft hij de 3e race wel normaal kunnen uitrijden!
verder hadden we in de junior A natuurlijk ryan vd lagemaat, ik weet zijn preciese uitslagen niet maar zijn beste resultaat was ongeveer 7e.
in de 1e race liep de laatste 3 a 4 ronden zijn blok totaal niet goed meer. met amper snelheid en verschillende mensen die hem om de oren vlogen kwam hij toch nog de streep over, waarna 50 meter later zijn motor definitief vastliep. hij had in een andere race nog een kleine val maar hij deed gewoon goed zijn best en heeft mooie strijd gehad !
al met al hebben we in ieder geval flink rijles van de italianen gehad...
buiten dat word je als niet-italiaan die vooraan rijd pér direct opgeroepen voor decibel-controles en als dat goed is trekken ze een race later gewoon maar even je hele motor uit mekaar om te kijken of er niets onreglementairs in zit. (gebeurde radek sokol in de 40cc , blata rijder, dat die op het podium kwam vonden ze blijkbaar niet zo grappig)
buiten dat mag bij de italianen het toerental bij de geluidscontrole natuurlijk 2000 toeren lager ik heb een italiaan stationair die keuring zien doen, waar 8 tot 9 duizend toeren is voorgeschreven...
ik heb het iig leuk gehad, wie weet tot volgend jaar
ps : veel beterschap voor bert op 't end, hij is hard aangereden op de baan en per ziekenauto afgevoerd.(de minibike die hem aanreed had de voorvork in de radiator gedrukt) hij heeft een hersenschudding,kneuzingen en een afgescheurde pees in zijn vinger.
zijn helm is compleet kapot en zijn pak hebben ze opengeknipt omdat hij knockout bleef liggen.
ik zit inmiddels sinds gistermiddag weer veilig thuis
wat een gekkenhuis daar in italie, volgens mij 43 inschrijvingen voor de 50cc klassen (Waarvan de meesten italianen).
verdomme wat zijn die gasten gek
mensen d'rafbeuken is daar blijkbaar heel normaal,
pionnen langs de baan werden opgepakt en op de baan neergesmeten,
en als je valt is d'r toch niks leuker dan je motor compleet kapotschoppen?
de 50cc werd in 2 klassen opgedeeld.
in eerste instantie mochten alleen roy pas en ivo van dulmen de A groep in (roy 18e en ivo 22e)..
best sneu als je bedenkt dat zowel in belgie als in NL roy kanshebber is voor de 50cc titel !
ik zat dus in de B groep (net als bert op 't end,belg, 40cc kampioen 2008 in belgie) waar de rondetijden iets trager waren, maar de mensen beslist niet minder brutaal
de race's waren echt tof, er zijn mensen die beslist niet bang zijn dat je ze inhaalt, een bocht later rammen ze hem er met grof geweld gewoon weer tussen. (dat laat je dan natuurlijk niet gebeuren en dan ram je hem er even later zelf weer tussen). achteraf hoor je ze ook niet zeuren als je ze onderuit rijd en als ze wel zeuren versta ik toch geen italiaans
in de 40cc was het een stuk minder druk dan in de 50cc, maar 18 deelnemers waren toch genoeg voor gegarandeerd spektakel.
scott deroue (beste resultaat 6e?) en rens veken deden het aardig goed!
nick jansen reed ook mee op een 40cc pasini midi, en was zeker gewaagd aan rens. helaas had ook nick wat tegenslagen (afgevlagd worden maar toch weer niet, kapotte koppeling in de 3e race)
in de junioren B was het livio loi die nét het kampioenschap niet wist te redden. in 1 van de laatste ronden werd hij toch nog gepasseerd door zijn concurent. toch gefeliciteerd met je 2e plaats, je hebt echt fantastisch gereden ! Bo deed ook mee, die had echt een pech EK.
vond dat hij heel netjes reed toen zijn blok er mee ophield. de 2e race stond hij vol frisse moed (en een ander blok) er gewoon weer bij, tot hij na een paar ronden in de race onderuit werd gereden..
gelukkig heeft hij de 3e race wel normaal kunnen uitrijden!
verder hadden we in de junior A natuurlijk ryan vd lagemaat, ik weet zijn preciese uitslagen niet maar zijn beste resultaat was ongeveer 7e.
in de 1e race liep de laatste 3 a 4 ronden zijn blok totaal niet goed meer. met amper snelheid en verschillende mensen die hem om de oren vlogen kwam hij toch nog de streep over, waarna 50 meter later zijn motor definitief vastliep. hij had in een andere race nog een kleine val maar hij deed gewoon goed zijn best en heeft mooie strijd gehad !
al met al hebben we in ieder geval flink rijles van de italianen gehad...
buiten dat word je als niet-italiaan die vooraan rijd pér direct opgeroepen voor decibel-controles en als dat goed is trekken ze een race later gewoon maar even je hele motor uit mekaar om te kijken of er niets onreglementairs in zit. (gebeurde radek sokol in de 40cc , blata rijder, dat die op het podium kwam vonden ze blijkbaar niet zo grappig)
buiten dat mag bij de italianen het toerental bij de geluidscontrole natuurlijk 2000 toeren lager ik heb een italiaan stationair die keuring zien doen, waar 8 tot 9 duizend toeren is voorgeschreven...
ik heb het iig leuk gehad, wie weet tot volgend jaar
ps : veel beterschap voor bert op 't end, hij is hard aangereden op de baan en per ziekenauto afgevoerd.(de minibike die hem aanreed had de voorvork in de radiator gedrukt) hij heeft een hersenschudding,kneuzingen en een afgescheurde pees in zijn vinger.
zijn helm is compleet kapot en zijn pak hebben ze opengeknipt omdat hij knockout bleef liggen.
- Dm-Ricardo
- forum gebruiker
- Berichten: 1923
- Lid geworden op: zo 18 feb 2007, 16:08
- Locatie: vianen
- Contacteer:
de decibel.
Maar met welk lucht filter hebben jullie gereden en hoeveel db hadden die ??gr??
groeten barry wassink
groeten barry wassink
-
- spammer
- Berichten: 6479
- Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
- Locatie: friesland
met originele demper en twinair moet je rekenen op 101 a 102 decibel, veel te veel (95 toegestaan).
met een sem-sonic uitlaatdemper gaan er al een paar af en dankzij de superstille zpf airbox kwam ik gelukkig door de geluidskeuring!
hoeveel db bij hoeveel toeren dit nou uiteindelijk was snapt niemand..
want de FIM is namelijk niet al te precies te werk gegaan...
(bepaalde merken danwel rijders werden na een stationaire "meting" al doorgelaten terwijl anderen met zogenaamd 102 decibibel terug werden gestuurd )
met een sem-sonic uitlaatdemper gaan er al een paar af en dankzij de superstille zpf airbox kwam ik gelukkig door de geluidskeuring!
hoeveel db bij hoeveel toeren dit nou uiteindelijk was snapt niemand..
want de FIM is namelijk niet al te precies te werk gegaan...
(bepaalde merken danwel rijders werden na een stationaire "meting" al doorgelaten terwijl anderen met zogenaamd 102 decibibel terug werden gestuurd )
klinkt meer als een standaard Ita. geluidsmetingkleine_duivel schreef:met originele demper en twinair moet je rekenen op 101 a 102 decibel, veel te veel (95 toegestaan).
met een sem-sonic uitlaatdemper gaan er al een paar af en dankzij de superstille zpf airbox kwam ik gelukkig door de geluidskeuring!
hoeveel db bij hoeveel toeren dit nou uiteindelijk was snapt niemand..
want de FIM is namelijk niet al te precies te werk gegaan...
(bepaalde merken danwel rijders werden na een stationaire "meting" al doorgelaten terwijl anderen met zogenaamd 102 decibibel terug werden gestuurd )
-
- spammer
- Berichten: 6479
- Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
- Locatie: friesland
jup...voor standaard italiaanse motoren en rijdersandries schreef:klinkt meer als een standaard Ita. geluidsmetingkleine_duivel schreef:met originele demper en twinair moet je rekenen op 101 a 102 decibel, veel te veel (95 toegestaan).
met een sem-sonic uitlaatdemper gaan er al een paar af en dankzij de superstille zpf airbox kwam ik gelukkig door de geluidskeuring!
hoeveel db bij hoeveel toeren dit nou uiteindelijk was snapt niemand..
want de FIM is namelijk niet al te precies te werk gegaan...
(bepaalde merken danwel rijders werden na een stationaire "meting" al doorgelaten terwijl anderen met zogenaamd 102 decibibel terug werden gestuurd )
Toelichting,
Na afgelopen weekend is wederom maar weer bewezen dat een 2T en 4T met dezelfde restricties gelijk oplopen, te bekijken op http://www.mylaps.com/results/showevent.jsp?id=451689
Ik ben eens benieuwd of het huidige nieuwe bestuur hier iets mee aanvangt, wat het vorige bestuur fout beslist heeft volgens hun theorieën…..
Volgens geruchten komen er 2 nieuwe 4t merken bij, dus ik verwacht ook dat deze eerlijk behandeld worden.
Ik wordt die schoppen onder mijn kloten onderhand wel moe door steeds dezelfde mensen..
Alhoewel de grootste tegenstanders voorstanders worden… rare mensen daar in Nederland.
Het is te hopen dat er aanpassingen komen dan kan ik weer mijn winnende rijders op een 2T weer op hun vertrouwde 4T laten rijden..
Gerry
Na afgelopen weekend is wederom maar weer bewezen dat een 2T en 4T met dezelfde restricties gelijk oplopen, te bekijken op http://www.mylaps.com/results/showevent.jsp?id=451689
Ik ben eens benieuwd of het huidige nieuwe bestuur hier iets mee aanvangt, wat het vorige bestuur fout beslist heeft volgens hun theorieën…..
Volgens geruchten komen er 2 nieuwe 4t merken bij, dus ik verwacht ook dat deze eerlijk behandeld worden.
Ik wordt die schoppen onder mijn kloten onderhand wel moe door steeds dezelfde mensen..
Alhoewel de grootste tegenstanders voorstanders worden… rare mensen daar in Nederland.
Het is te hopen dat er aanpassingen komen dan kan ik weer mijn winnende rijders op een 2T weer op hun vertrouwde 4T laten rijden..
Gerry
4 Stroke producer sinds 2003
Gerry schreef:Toelichting,
Na afgelopen weekend is wederom maar weer bewezen dat een 2T en 4T met dezelfde restricties gelijk oplopen, te bekijken op http://www.mylaps.com/results/showevent.jsp?id=451689
Ik ben eens benieuwd of het huidige nieuwe bestuur hier iets mee aanvangt, wat het vorige bestuur fout beslist heeft volgens hun theorieën…..
Volgens geruchten komen er 2 nieuwe 4t merken bij, dus ik verwacht ook dat deze eerlijk behandeld worden.
Ik wordt die schoppen onder mijn kloten onderhand wel moe door steeds dezelfde mensen..
Alhoewel de grootste tegenstanders voorstanders worden… rare mensen daar in Nederland.
Het is te hopen dat er aanpassingen komen dan kan ik weer mijn winnende rijders op een 2T weer op hun vertrouwde 4T laten rijden..
Gerry
Hey Gerry,
Kan je daar mischien wat meer over vertellen welke merken er met een 4takt motor komen ??
[color=#0000FF]Grc RR minimoto racing[/color]
- steef1
- forum gebruiker
- Berichten: 1526
- Lid geworden op: di 26 jul 2005, 20:39
- Locatie: Maastricht. pole position
zoiso Bizeta (dea engeneering) blok.ruud schreef:Gerry schreef:Toelichting,
Na afgelopen weekend is wederom maar weer bewezen dat een 2T en 4T met dezelfde restricties gelijk oplopen, te bekijken op http://www.mylaps.com/results/showevent.jsp?id=451689
Ik ben eens benieuwd of het huidige nieuwe bestuur hier iets mee aanvangt, wat het vorige bestuur fout beslist heeft volgens hun theorieën…..
Volgens geruchten komen er 2 nieuwe 4t merken bij, dus ik verwacht ook dat deze eerlijk behandeld worden.
Ik wordt die schoppen onder mijn kloten onderhand wel moe door steeds dezelfde mensen..
Alhoewel de grootste tegenstanders voorstanders worden… rare mensen daar in Nederland.
Het is te hopen dat er aanpassingen komen dan kan ik weer mijn winnende rijders op een 2T weer op hun vertrouwde 4T laten rijden..
Gerry
Hey Gerry,
Kan je daar mischien wat meer over vertellen welke merken er met een 4takt motor komen ??
Prijs voor dat blok nieuw is 1325 euro in Duitsland.
YZ250F
steef1 schreef:zoiso Bizeta (dea engeneering) blok.ruud schreef:Gerry schreef:Toelichting,
Na afgelopen weekend is wederom maar weer bewezen dat een 2T en 4T met dezelfde restricties gelijk oplopen, te bekijken op http://www.mylaps.com/results/showevent.jsp?id=451689
Ik ben eens benieuwd of het huidige nieuwe bestuur hier iets mee aanvangt, wat het vorige bestuur fout beslist heeft volgens hun theorieën…..
Volgens geruchten komen er 2 nieuwe 4t merken bij, dus ik verwacht ook dat deze eerlijk behandeld worden.
Ik wordt die schoppen onder mijn kloten onderhand wel moe door steeds dezelfde mensen..
Alhoewel de grootste tegenstanders voorstanders worden… rare mensen daar in Nederland.
Het is te hopen dat er aanpassingen komen dan kan ik weer mijn winnende rijders op een 2T weer op hun vertrouwde 4T laten rijden..
Gerry
Hey Gerry,
Kan je daar mischien wat meer over vertellen welke merken er met een 4takt motor komen ??
Prijs voor dat blok nieuw is 1325 euro in Duitsland.
en sg komt met een 4takt heb hem al gezien ziet er leuk uit
grc rrz *37*
jan poppe minibiketeam
jan poppe minibiketeam
- Rainman51
- forum gebruiker
- Berichten: 343
- Lid geworden op: za 04 dec 2004, 23:09
- Locatie: Brakel, België
- Contacteer:
Er is ook een verslag met videobeelden over het EK op de website van Pasini
link : www.gcg-pasini.com.
Mooie prestatie van alle rijders die aan het EK hebben meegedaan!
groeten
link : www.gcg-pasini.com.
Mooie prestatie van alle rijders die aan het EK hebben meegedaan!
groeten
Rainman51 [2e plaats Senior A 4Takt 2006]
[b]PASINI the bike to beat![/b]
4x Belgisch Kampioen 2000-2001-2003-2004
1x Nederlands Kampioen 2003
www.jarno51.tk
[img]http://users.telenet.be/jarno51/afbeeldingen-site/update-pic.jpg[/img]
[b]PASINI the bike to beat![/b]
4x Belgisch Kampioen 2000-2001-2003-2004
1x Nederlands Kampioen 2003
www.jarno51.tk
[img]http://users.telenet.be/jarno51/afbeeldingen-site/update-pic.jpg[/img]