Endurance Poeldijk

Verslagen over gehouden of te houden races

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

kevinblade
forum gebruiker
Berichten: 233
Lid geworden op: zo 20 dec 2009, 18:42
Locatie: almere
Contacteer:

Endurance Poeldijk

Bericht door kevinblade »

Was weer een enerverende dag 9 januari.
De opkomst was gelukkig behoorlijk groot en een leuk aantal kijkers.
De trainingen waren iets verlaat helaas, maar na de rijders brieving konden de bikers toch beginnen met de vrije trainingen.
Voor het RG Tuning racingteam ging de training niet lekker, Joan (57) reed wel lekker zijn rondjes op de zb 4 takt, maar Kevin ( 10) kreeg geen gang in zijn Blata junior.
Dat ding hield er steeds mee op, wat na de kwalificatie bleek dat er voorbij de benzine zeef in de carburateur door een vuil sliertje de benzine toevoer verstopte.
Dank je voor de hulp Bert ( deroue :D ).
Kevin heeft dan op de Blata 14 WRS de kwalificatie gereden, maar voor een knaapje van 10 die net een jaartje op een minibike zit was dit te veel van het goede #-o .
Al met al hadden we als 11e getraint en dus als 11e gestart.
Joan deed de LaMans start en ik was de Blata Junior nog aan het fixen voor Kevin.
De gok genomen dat het euvel verholpen was ging Kevin de rit van Joan overnemen.
Joan kan niet langer dan 15 minuten rijden ivm kleine benzine tank en reed 10 ronden.
Ik heb Kevin een lange stint laten rijden ( 17 ronden )en hij had het weer helemaal naar zijn zin =D> .
Daarna Joan weer de baan opgestuurd.
Wij lagen op een 11e plaats en Kevin gaf het stokje over aan Joan.
Joan reed een stint van 11 ronden wat ook de max was voor zijn benzine voorraad.
Kevin ging weer de baan op met een perfect lopende Blata, maar na 11 ronden naar binnen gehaald om Joan de laatste 10 minuten proberen de 9e plaats te veroveren.
Wij lagen kort bij elkaar met verschillende teams en het lukte ons om de 9e plaats te veroveren.
Zo zie je maar dat qua ronde tijden hadden wij de een na langzaamste wedstrijdtijd maar door constant rijden en geen fouten maken, niet vallen en snelle wissels en goede taktiek toch in de prijzen rijden =D>
Was alleen jammer dat er enkele transponder problemen waren, maar gelukkig stond het zwart op wit in de reglementen dat elk team verantwoordelijk was voor de plaatsing van de transponder.
Als je hem te hoog plaatst dan leest deze geen tijden en wel een doorkomst en de volgende ronde geeft deze een dubbele tijd aan.
Ik hoop wel dat het betreffende team ( die waren wel erg snel maar met heel veel fouten [-X ) kunnen begrijpen dat ook dit een onderdeel is van racen.
De race werd gewonnen door Derouetjes Scott en Stephanie met 63 ronden en 2e op 26 seconden D.S.F racingteam.
Vooral deze 2 teams waren een schoolvoorbeeld van rust en orde op en naast de baan en waren ook terecht de beste.
1e Derouetjes 63
2e D.S.F racing 63 en 26 seconden
3e Red rats 61.
4e WS-racing 59
5e RRT 58
6e Jepa racing 58 en 7 seconden
7e Maon 58 en 13 seconden
8e de Tobbers 57
9e RG Tuning racingteam 56
10e GP ZRB racing 55
11e MJ racing 55
12e Ti-Jo racing 55
13e Blond racing 49
14e otenbart 46.
dit is een leerschool voor het echte werk
Gebruikersavatar
michaelkl
forum gebruiker
Berichten: 286
Lid geworden op: za 21 okt 2006, 13:27

Re: Endurance Poeldijk

Bericht door michaelkl »

Wilma en Dominic,
bedankt voor de organistatie :D
het was weer een erg gezellige dag waarin weer een heleboel gebeurd is.
Zonder jullie geen wedstrijden dus laat je niet ontmoedigen en ga gewoon zo door :D :D

Bedankt.

De foto's moeten nog gesorteerd en bewerkt worden (zijn er maar 700!!) en ik zit een beetje krap in de tijd vanwege 3 verjaardagen maar ik doe mijn best deze zo spoedig mogelijk klaar te hebben.

Groetjes,
Fred
Poeldijk: 1:01:155
Sponsort by:
www.hoorbatterijen.nl
deroue
forum sponsor
Berichten: 437
Lid geworden op: wo 23 nov 2005, 23:39
Locatie: nijkerkerveen
Contacteer:

Re: Endurance Poeldijk

Bericht door deroue »

Hoi,

Ja,het was zeker een geslaagde dag!!
op de organisatie niets aan te merken,
wie werkt maakt fouten en je doet het nooit altijd goed in andermans ogen.

Met een groot aantal teams,
waren Scott en Stephanie 3e of zelfs 4e met de kwalificatie,
maar in de race hielden ze zich beide rustig en reden een super race!!! =D> =D>

Misschien wel voor een herhaling :?:


De 1e prijs staat in Nijkerkerveen en zeker verdiend :lol:


groetjes,Fam.Deroue
GRC Minibike en Mini GP Import Nederland
BZM en D-race kleding import
Gebruikersavatar
jeff
forum gebruiker
Berichten: 218
Lid geworden op: ma 02 jun 2008, 15:23
Locatie: velp (gld)

Re: Endurance Poeldijk

Bericht door jeff »

hey,

het was zeker een leuke dag,
de 1e keer dat ik er reed, en gelijk als 3e gekwaliviseerd(als team)
bij de start alleen uitval want mijn bougi was kapot gegaan,
en later viel myron(teamgenoot) erg hard,
dussjah wel jammer maarja kan gebeuren..
mijn snelste tijd was iets van 1.4
en die van myron 1.7 of 1.6 geloof ik.
al met al een leuke dag.

gr, jeff.
Blata B1 50cc BZM.
Johan911 rep.
forum gebruiker
Berichten: 717
Lid geworden op: za 31 dec 2005, 18:54
Locatie: Ridderkerk

Re: Endurance Poeldijk

Bericht door Johan911 rep. »

Hallo,

Allereerst wil ik even zeggen dat ik een hele leuke dag heb gehad.
Tijdens de trainingen en kwalificaties hadden Daniel en ik de eerste tijd gereden.
tijdens de wedstrijd hadden we al een behoorlijk grote voorsprong, maar bij ronde 7 vloog de ketting van Daniel er af. Helaas pindakaas.. Ik kon snel de baan weer op, dus daar kunnen we niet zoveel tijd mee hebben verloren.
Voor de rest ging het prima. Snelle wissels, dankzij het goede werk van Hans.
Helaas deed de transponder na 43 rondes het niet meer.
Ik vind dat dat niet aan de hoogte van de transponder lag, want anders zou de transponder het ook al niet in de traning, kwalificatie en de eerste 43 rondes hebben gedaan. En dan zeggen dat het aan ons lag, beetje jammer.
Ten tweede moest de transponder 20 tot 30 cm boven de bevestigd worden met de juiste kant naar beneden gericht. Ook dit was bij ons zo.
Voor de rest hebben we geen grote tegenslagen gehad waar wij tijd op hebben verloren.
En ik denk en neem aan dat iedereen ook wel zag dat wij constant snelle tijden reden, dus dat we 'opeens' 7 ronden achterlopen is onmogelijk. Anders was de uitslag geheel anders geweest.
Jammer dat het zo moest lopen. Ik ben teleurgesteld(wat me logisch mag lijken), maar niet boos.
Ik heb ook alle respect voor Doc en Wilma. Bedankt voor het organiseren. Scott en Stephanie, gefeliciteerd met jullie overwinning. Goed gedaan!
Maar er is nog een fout, denk ik zelf.
Bij RRT en DSF racing en misschien nog wel meerdere teams is de eerste ronde niet geteld. Daar ging Hans direct mee naar doc en bevestigde dat zelf ook en zou er sowieso een ronde bij optellen. Is dit gedaan? Want dan zou alsnog DSF eigenlijk hebben gewonnen.
eigenlijk maakt het allemaal niet meer uit. Het was een gezellige drukke dag en dat telt ook mee.

Voor herhaling vatbaar, maar niet met de transponders.

Gr, johan
GRC RR
www.johanracing.webs.com
Gebruikersavatar
Dm-Ricardo
forum gebruiker
Berichten: 1923
Lid geworden op: zo 18 feb 2007, 16:08
Locatie: vianen
Contacteer:

Re: Endurance Poeldijk

Bericht door Dm-Ricardo »

Vond het zeker een mooie dag!!

Met de lemans start zat ik er goed bij rond de 4e plaats vanaf 7, maar toen moest ik na een klein foutje toch wat toegeven maar met de benzine stop omdat ik maar 15 mins kan op 1 tank ging het fout met het oprijden van de baan er bleek tape op me band te zitten! en me blokbout was losgetrilt door alle klappe van de baan :P. Toen ging Barry de baan op en reed 40 minuten door!! Respect! En toen Zohrab nog 20 minuten en mocht ik de laatste 10minuten afmaken. We gingen niet voor een klassering, maar gewoon een mooie ochtend er van maken voor de leuk, ook al bleek dit bij andere toch niet helemaal goed uit te pakken soms :lol: . Toch werden we nog 10e en als snelste tijd 1.04!

Leuk om er aan mee te hebben mogen gedaan! Bedankt naar de organisatie die het perfect hebben geregeld met de vlaggers en het organiseren van de endurance ookal was het toch nog een beetje uitgelopen! Maar niet alles kan goed gaan.

Groetjes,

Ricardo!
WWW.THEDUNE.NL Nu het laatste nieuws van de Moriwaki cup en de updates van het team voor 2011.

Moriwaki MD250H Cup 2011.
'' Als alleen de winst telt "
kevinblade
forum gebruiker
Berichten: 233
Lid geworden op: zo 20 dec 2009, 18:42
Locatie: almere
Contacteer:

Re: Endurance Poeldijk

Bericht door kevinblade »

Ook ik heb de lijsten na gekeken en waar het mis ging is niet te achterhalen.
Jullie hebben snelle tijden gereden dat zeker, maar in een endurance is dat nooit een winnende formule.
Even vallen of pech en de snelle tijden zijn weg en je neemt meer risico.
Derouetjes en DSF reden totaal beheerst hun schema en daarom hebben ze in mijn ogen ook zeer verdiend gewonnen .
Helaas moesten wij allemaal met de kart transponders doen, en ons team hadden ook problemen met het uitlezen zeker tijdens de kwalificatie.
Transponders van de 2e rijder zat op de zelfde plaats als die van de 1e rijder.
Wij hebben de trainingen gebruikt om de meest stabiele plaats te vinden voor de transponders.
Helaas zijn de AMB transponders die wij in de ONK wegrace gebruiken te duur en dus niet haalbaar.
Die kan je willekeurig ergens neerplakken en doen het altijd ( meestal [-o< ).
Wat wel erg jammer is dat er zo vreselijk agressief werd gereageerd terwijl het gewoon een leuk evenement was.
Misschien aan de betreffende persoon om even na te denken of dit wel the good way is in de motorsport.
Pech en verlies moet een goede sporter kunnen dragen al is het moeilijk.
In het ONK worden deze reacties meteen aangepakt, want ook op een indoor en outdoor kartbaan is het een risico sport.
Ik hoop op een herhaling en ik speel ook met de gedachten om iets te organiseren over verschillende banen, juist voor de junior rijders en niet wedstrijdrijders.
Want deze endurance was gewoon een groot succes.
dit is een leerschool voor het echte werk
Johan911 rep.
forum gebruiker
Berichten: 717
Lid geworden op: za 31 dec 2005, 18:54
Locatie: Ridderkerk

Re: Endurance Poeldijk

Bericht door Johan911 rep. »

In mijn weten werd er niet zo agressief gereageerd door ons. Misschien dat mijn teammaat iets deed toen ik aan het rijden was? Geen idee wie je bedoelt dan?
Bij deze wil ik dan onze excuses aanbieden.
Ook wij reden redelijk constante tijden, dus dat kan het niet zijn.
Het lag dus alleen aan de transponder die het 7 rondes niet deden. Dus nogmaals dat lag niet aan ons. Dat is hier zo frusterend en dat niemand het ons zou gunnen, prima dat moeten jullie weten.
Er is dus geen gunfactor, terwijl we niks verkeerds tegen iemand hebben gedaan.

Misschien een idee voor deroue om volgend jaar op zijn baan een endurance te regelen. misschien dat de transponders daar wel goed zijn..
Maar dat is iets voor volgend jaar.
GRC RR
www.johanracing.webs.com
Gebruikersavatar
assielove
forum gebruiker
Berichten: 76
Lid geworden op: za 04 apr 2009, 19:09
Locatie: Tilburg Noord-Brabant
Contacteer:

Re: Endurance Poeldijk

Bericht door assielove »

hallo,

nou ik had al 5 maanden niet gereden 2 januari voor het eerst weer en dit was mijn allereerste race! ik wist nog niet goed hoe alles werkte maar dat is nu wel duidelijk.
erg leuk om meegemaakt te hebben ik vond het erg leuk samen met janine we hebben veel kunnen lachen
wel waren we allebei geblesseerd janine was nog heel hard op haar schouder gevallen maar is daarna nog wel gewoon doorgereden egt super. ik vond het een leuke dag en zou het volgend jaar zeker weer willen proberen!
=D>

groetjes,

Astrid
Blata Elite 14 R
#21.
kevinblade
forum gebruiker
Berichten: 233
Lid geworden op: zo 20 dec 2009, 18:42
Locatie: almere
Contacteer:

Re: Endurance Poeldijk

Bericht door kevinblade »

Johan911 rep. schreef:In mijn weten werd er niet zo agressief gereageerd door ons. Misschien dat mijn teammaat iets deed toen ik aan het rijden was? Geen idee wie je bedoelt dan?
Bij deze wil ik dan onze excuses aanbieden.
Ook wij reden redelijk constante tijden, dus dat kan het niet zijn.
Het lag dus alleen aan de transponder die het 7 rondes niet deden. Dus nogmaals dat lag niet aan ons. Dat is hier zo frusterend en dat niemand het ons zou gunnen, prima dat moeten jullie weten.
Er is dus geen gunfactor, terwijl we niks verkeerds tegen iemand hebben gedaan.

Misschien een idee voor deroue om volgend jaar op zijn baan een endurance te regelen. misschien dat de transponders daar wel goed zijn..
Maar dat is iets voor volgend jaar.

Het heeft niet met gunnen te maken, maar als er veel mensen mee doen dan is het onmogelijk om iedereen tevreden te houden.
Jullie reden snelle tijden, maar in de endurance spelen andere zaken een grotere rol dan alleen maar hard rond gaan.
Ik vind het jammer dat het zo gelopen is voor jullie en lijkt mij een goed idee om een endurance in Nijverdal te organiseren.
Maar wat belangrijker is, heb je plezier gehad????????????
dit is een leerschool voor het echte werk
kevinblade
forum gebruiker
Berichten: 233
Lid geworden op: zo 20 dec 2009, 18:42
Locatie: almere
Contacteer:

Re: Endurance Poeldijk

Bericht door kevinblade »

assielove schreef:hallo,

nou ik had al 5 maanden niet gereden 2 januari voor het eerst weer en dit was mijn allereerste race! ik wist nog niet goed hoe alles werkte maar dat is nu wel duidelijk.
erg leuk om meegemaakt te hebben ik vond het erg leuk samen met janine we hebben veel kunnen lachen
wel waren we allebei geblesseerd janine was nog heel hard op haar schouder gevallen maar is daarna nog wel gewoon doorgereden egt super. ik vond het een leuke dag en zou het volgend jaar zeker weer willen proberen!
=D>

groetjes,

Astrid

Kom je gewoon wat vaker in Poeldijk rijden, dat is alleen maar leuk.
En Huizen komt binnenkort ook met enkele data en dat is voor jou ook niet zo heel ver weg.
Maar was leuk dat er een full dames team aanwezig was, alleen jammer van de blesures.
dit is een leerschool voor het echte werk
Gebruikersavatar
DoC
forum gebruiker
Berichten: 1205
Lid geworden op: zo 08 jan 2006, 19:35
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Endurance Poeldijk

Bericht door DoC »

Het is leuk om te lezen dat iedereen het naar zijn zin heeft gehad, het was een hoop organiseren met z'n tweeën maar het is uiteindelijk dan toch gelukt met hulp van andere.

Allereerst wil ik graag de vlaggers bedanken voor het vlaggen tijdens deze ochtend anders was het niet mogelijk geweest, en ik wil alle rijders bedanken voor het sportieve rijden en dat er rekening werd gehouden met de kleine rijders die ertussen reden. =D>

Het is jammer dat tijdens de race twee teams van de 14 een probleem hadden met de transponder, het klopt inderdaad dat ik gezien heb dat de eerste ronde niet mee werd geteld maar dit kwam vermoedelijk doordat er met bijv. een wheelie over de startlijn heen is gereden (meer dan 30 centimeter tot het asfalt) waardoor de eerste ronde niet werd geteld. Verder reed het RRT team met een eigen transponder die helaas tijdens de race is uitgevallen, daarna is een nieuwe transponder gemonteerd maar daardoor zijn een paar rondes overgeslagen.

Maar nogmaals ik vind het jammer dat het gebeurd is maar het kon helaas niet terug gedraaid worden, en verder vind ik niet dat een team zich agressief heeft gedragen er was alleen teleurstelling wat begrijpelijk is.

Gr,

Dominic
Laatst gewijzigd door DoC op wo 12 jan 2011, 16:46, 1 keer totaal gewijzigd.
www.Indoorminibike.nl
kevinblade
forum gebruiker
Berichten: 233
Lid geworden op: zo 20 dec 2009, 18:42
Locatie: almere
Contacteer:

Re: Endurance Poeldijk

Bericht door kevinblade »

Persoonlijk vond ik het jammer dat bij de prijsuitreiking het RRT team boos wegliep heel jammer, komt bij mij over als agressief, ik had het liever anders gezien zeker na een leuke en drukke dag.
Het verlies dragen is ook een deel van de motorsport [-X en we weten allemaal dat er problemen waren met enkele transponders.
En ik kan het weten in de laatste bocht op kop rijden in de ss600 en daar net afgetikt te worden en met lege handen naar huis gaan :cry: .
Ook ik was boos maar dat is eenmaal niet meer om te draaien.
Niemand, maar ook echt niemand kon daar wat aan doen en de beslissing van de wedstrijdleiding vond ik ook correct.
Maar we gaan het gewoon snel overdoen en dan zonder transponder problemen en hopelijk staat het RRT team dan wel op het podium, want ze hadden niet voor niets de snelste wedstrijdtijd gereden =D> .
Ik was wel blij dat we een lekker vol veld hadden en op de baan werd gewoon netjes met iedereen rekening gehouden, dus gewoon snel een herhaling.
En het organiseren van zo,n evenement is ook een topprestatie dus ook voor Wilma en Dominic hulde =D>
dit is een leerschool voor het echte werk
Gebruikersavatar
DoC
forum gebruiker
Berichten: 1205
Lid geworden op: zo 08 jan 2006, 19:35
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Endurance Poeldijk

Bericht door DoC »

Hallo allemaal,

De uitslagen en foto's van afgelopen zondag staan op de site http://www.indoorminibike.nl
De foto's van deze ochtend heeft Fred verzorgd, bedankt daarvoor.

Gr,

Dominic
www.Indoorminibike.nl
Gebruikersavatar
jeff
forum gebruiker
Berichten: 218
Lid geworden op: ma 02 jun 2008, 15:23
Locatie: velp (gld)

Re: Endurance Poeldijk

Bericht door jeff »

hey,

mooie foto's!
ik zag nog een hele mooie grote camera staan weet iemand of er nog een film is van de endurace?

gr.
Blata B1 50cc BZM.
Plaats reactie