Race verslag EK Frankrijk

Verslagen over gehouden of te houden races

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
heesjes
forum gebruiker
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 07 jun 2009, 13:59
Locatie: Engelen
Contacteer:

Race verslag EK Frankrijk

Bericht door heesjes »

Verslag uit Frankrijk van donderdag 4 augustus 2011 vrije trainingen.

Hallo allemaal.

In de voorgaande dagen zijn alle Nederlanders neer gestreken op het circuit te Juvaincour en hebben hun kamp opgezet.
We kunnen alvast melden dat de stemming zeergoed is en we vandaag een heerlijk zonnige dag hebben met een graad of 25 en volop zon oftewel heerlijk weer om te rijden.
We konden vandaag 8x rijden, dit doordat de organisatie een aantal klassen heeft samengevoegd.
Een aantal rijders heeft in de voorgaande dagen al wat kunnen trainen en voor andere was het vandaag dat ze hier voor het eerst reden.
Wat leuk is om te melden, dat er 3 rijders uit Zuid-Afrika hier zijn die met de NSF 100 meerijden.
En dit op een aantal NSF’s van Molenaar, en we ze als Nederlanders een plekje onder onze tenten hebben gegeven.
Hieronder een aantal belevingen van onze Nederlandse rijders:

Rick Dunnik:
Vandaag 8 sessies van 15 min gereden we zijn veel met de afstelling bezig geweest met een 9mm restrictie valt het niet mee om er nog een beetje gang in te krijgen maar we hebben vooruitgang geboekt in de 8 sessies met een ruime verbetering van de tijd in de laatste sessie, morgen vroeg zien we wel waar we staan we leren ook veel betreft het rijden omdat iedereen hard gaat. Dit onder warme omstandigheden.

Joep Overbeeke:
Het is warm geweest en ik moest vroeg op en dat valt niet mee in de vakantie.
Vandaag was een trainingsdag en we hebben verschillende tandwielen enz. geprobeerd.
Mijn beste tijd op deze baan is 1:10, jammer genoeg is dit niet de snelste tijd, want bij de klasse waar ik rijd(junioren B)zijn er nog sneller.
Maar misschien kan ik op deze baan mijn tijd nog verbeteren, want ik heb nog 3 dagen.
Vandaag ben ik 4 keer gevallen, gelukkig geen pijn gedaan en geen schade.
Dit was mijn verslag van donderdag 4 aug. 
Joep#84

Patricia Kok: Voor mij was dit de eerste keer dat ik op deze baan heb gereden. Het is een erg snelle maar ook lastige baan. Ik rij in de Senior open 50cc mee en de concurrentie rijdt hier erg snel rond. Mijn vader is de hele dag aan het sleutelen geweest om de DSF van Pieter (waar ik het EK mee rij) zo goed mogelijk af te stellen. Ik ben het enige meisje van alle deelnemers! Morgen zijn de kwalificaties en ze geven regen op, dus ik ben benieuwd.

Tim Koopmans:
We hebben de afgelopen paar dagen technische problemen gehad,waardoor goede rondetijden nog niet mogelijk zijn. De bochtensnelheid is al wel goed dus als we de technische problemen weten op te lossen zullen we zien waar we staan tussen de snelle Italiaanse 2tak motoren.
ik ga morgen de trainingen en kwalificaties rijden met een reserveblok en hopen daarmee progressie te boeken.

Walid Soppe:
Eerste training ging wel goed. maar ben wel een keer gevallen. ik reed wel mee met het groepje
Even later reed ik met Robert maar even later nog een keer gereden op zich ging het wel goed
En mijn dag was wel leuk en de strijd met de Italianen was wel leuk. Vooral met Nicolas
Morgen ga ik de kwalificaties rijden met mijn goede blok.

Ryan van de Lagemaat :
Mijn dag was super. Ik stond na elke training eerste en wel een stuk voor ook.
De motor is goed afgesteld dus we zijn klaar voor de race.
En ik heb mijn baan record verbeterd en daar was ik blij mee.
En morgen hebben we kwalificatie en hopen dat ik op de eerste start rij sta.
We hadden regen verwacht maar het was snik heet en een beetje bewolkt
We gaan er een mooi EK van maken.

Donny Baegen:
Deze ouwe man z’n tong hangt regelmatig tussen de spaken.
Na de eerste paar trainingen getracht om een beetje ritme op te bouwen.
Echter na een paar ronden in de 3e training voelde de motor erg slap aan.
Bij terugkomst in de paddock bleek de achterveer gebroken te zijn.
Zo snel mogelijk een nieuwe achterveer gemonteerd en net voor de laatste training klaar.
Nog even een paar ronden gereden en met oude banden een tijd van 1.06.4 genoteerd…
Dat is nog 2 seconden te langzaam op de Italianen…
Morgen nieuwe ronde…..nieuwe kansen…….

Karlo Slager:
De training gingen met minibike goed, na wat afstellen liep hij goed en kon ik goed meekomen met de Italianen. Morgen moet er wel een 1 start rij inzitten hoop ik. Met de Nsf100 ging het redelijk had problemen met achter veer , bleek kapot te zijn. Gelukkig hadden Bo nog een reserve machine bij hem waar we de vering van konden gebruiken. Ik hoop morgen op een goede klassering.

Sven Grevink: Dit is mijn eerste EK wedstrijd, en ben maandag met mijn vader en moeder en zusje in Juvancourt aangekomen. Dinsdag zijn we met een groepje Nederlanders gaan zwemmen. Woensdag de eerste dag waren alleen maar vrije trainingen, in het begin was het wel wennen maar ook leuk. Donderdag ging het niet zo goed , want de restrictie ging stuk . En na lang zoeken kwamen we daar pas achter. Toen kon ik nog 1 keer rijden. Deze laatste keer liep het blok vast, en is er een ander blok op de motor gezet. En ik hoop dat ik morgen goed rond ga. Groetjes Sven.

Bo, Gisteren goed kunnen trainen. Op de curbstone lag nog een plasje water zag het niet liggen en de volgende bocht gleed de voorkant weg,Daarna weer lekker kunnen trainen. Vandaag,warm weer vaak kunnen trainen . steeds op de 3e plaats

De jongens uit zuid Afrika schrijven ook een stukje over vandaag.
William Friend : First session i was doing 12 s and the 2 i was doing 11s and that was what i was doing he hole day and i crashed with karlo slager

Dorren Loureiro:
The day started ok i was doing 14 in the First session in the second session i got down to 13 in the
last session i was doing 10
Oke dit was het voor vandaag, helaas konden we niet alle rijders wat laten schrijven maar dat komt mogen zeker goed.
Gr Hank Kok
Afbeelding
heesjes
forum gebruiker
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 07 jun 2009, 13:59
Locatie: Engelen
Contacteer:

Re: Race verslag EK Frankrijk

Bericht door heesjes »

VRIJDAG

Robert Schotman:
Ik ben op donderdag met de pocketbike over een olie spoor gereden en ben toen gevallen. Ik heb nu een hersenschudding en kan me niets meer herinneren van hoe ik gevallen ben of hoe ik terug in de caravan ben gekomen. De dokter heeft besloten dat ik dit weekend niet meer mag rijden en rust moet houden als ik thuis ben. Mijn weekend is zo eigenlijk nog al kort en met veel pech. Morgen gaan we terug naar huis nadat we bij een paar races hebben gekeken.

Hank Kok:
Het weer was vandaag erg wisselvallig, dus veel banden wisselen en de juiste keuze maken was dan ook niet eenvoudig. Voor Patricia ging het vandaag wat minder, de 1e kwalificatie 3 ronden op een droge baan kunnen rijden. Het hele veld ging er dan ook als een stel gekken vandoor want je kon de regen op afstand al zien, dus iedereen wilde nog snel een tijd zetten voor de regen kwam. Patricia heeft een 14e tijd gereden in deze kwalificatie.
De 2e was op een droge baan, maar ging helaas wat minder door problemen met de banden.
Ze kon dan ook niet verder komen dan een 18e plaats, haar tijden waren ook 2 sec langzamer dan gisteren. Maar we gaan er morgen weer met goede moed tegen aan en hopen dan ook op betere tijden en wat plaatsjes verder naar voor.

Ryan van de Lagemaat: (Pole position HONDA NSF100)
Deze dag was super de trainingen waren goed, in elke training de snelste tijd gereden.
Net voor de eerste kwalificatie viel er nog een regenbui, maar toen ik moest rijden was het weer droog en de zon scheen. De kwalificatie`s die waren boven verwachting goed.
De eerste kwalificatie had ik de snelste tijd, in de tweede werd het nog heel erg spannend.
Bo en Lucas waren ook erg snel, maar ik heb toch een snellere tijd gereden.
Morgen start ik op pole.

Jeroen Bensink:
Eerste training lekker kunnen rijden, beetje proberen met de tandwielen. De eerste kwalificatie verkeerde keuze met de regen banden en de 2de kwalificatie ging goed en hopen morgen op betere resultaten.
Dario Snel #69:

Gisteren een super dag goeie tijden, alleen aan het einde van de dag ging het wat slechter. Vandaag veel problemen met de motor en daardoor geen snelle tijden kunnen zetten en dus ook geen goede kwalificatie kunnen rijden, uit eindelijk nog een 10e plaats. Laatste kwalificatie ging beter, de motor was verbeterd en liep beter, ook een 10e plaats. Hopen dat het morgen beter gaat. Ook wil ik mijn vader en moeder erg bedanken dat zij dit allemaal voor mij willen doen.

Bo Bendsneyder:
Vandaag lekker kunnen trainen,raar weer dan regen en dan weer zon.
1ste training ging lekker 3e tijd. 2e training ging ook goed weer 3e tijd.
De 1ste kwalificatie ging goed 2e tijd. 2e kwalificatie ging super heel de tijd stond ik op 1 en de laatste 2 rondjes kwam ik terug naar 2,vond het heel jammer. Maar we zullen het morgen zien in de wedstrijd wat er allemaal gaat gebeuren.

Jordy de Jonge:
Vandaag lekker gereden , maar het was raar weer. Regen, droog ,regen, droog maar het was toch nog droog toen we moesten rijden . Tijdens de kwalificatie was het gelukkig ook droog toen reed ik 1.10.500. En daar was ik erg gelukkig mee.
Karlo Slager:

Vandaag heb ik lekker kunnen rijden, maar het weer was wisselend.
Met de minibike heb ik de eerste kwalificatie niet mij tijd kunnen rijden omdat het net geregend had, de tweede kwalificatie ging beter en ik heb een 4e tijd kunnen neerzetten voor morgen. Met de nsf100 heb ik de eerste kwalificatie ook niet mijn eigen ronden kunnen rijden omdat ik vaak gehinderd werd, de 2e kwalificatie heb ik mijn eigen ronden kunnen rijden en een 10e tijd neer gezet.

Rick Dunnik:
Vandaag heb ik goed mijn rondjes kunnen rijden, maar het regende tijdens de eerste training, en mijn eerste kwalificatie, maar in de tweede kwalificatie kwam ik niet in mijn ritme, maar ik heb toch nog een 10e plek kunnen neer zetten. Ik hoop morgen op mooi weer en dat ik nog wat plaatsen kan pakken in de race.

Joep Overbeeke:
Vandaag was een moeilijke dag om te rijden, want het was regen, droog, regen, droog.
Ook veel gewisseld met tandwielen en banden.
Maar verder vandaag was ook nog de kwalificatie.
Ik heb de kwalificatie goed kunnen rijden want het was droog, en sta dus op de12e start positie, heb vandaag mijn record kunnen breken..1:10!!
Afbeelding
Gebruikersavatar
pasini-ernie
forum gebruiker
Berichten: 2323
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 16:35
Locatie: Den Haag-Scheveningen-070-
Contacteer:

Re: Race verslag EK Frankrijk

Bericht door pasini-ernie »

Aiai.. Sterkte Robert! [-o<

Succes iedereen morgen!

Gr,
Pasini MPR 4takt.
Ducati Corse.
Afbeelding
heesjes
forum gebruiker
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 07 jun 2009, 13:59
Locatie: Engelen
Contacteer:

Re: Race verslag EK Frankrijk

Bericht door heesjes »

Afbeelding
heesjes
forum gebruiker
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 07 jun 2009, 13:59
Locatie: Engelen
Contacteer:

Re: Race verslag EK Frankrijk

Bericht door heesjes »

Verslag zondag 7 augustus 2011 3e wedstrijd.
Het laatste verslag vanuit Frankrijk, ja het zit er alweer bijna op.
Gelukkig was het weer na een nacht regen aardig opgeknapt en konden we onder een licht wolkendek met regelmatig wat zon gaan genieten van de laatste wedstrijden.

Maar eerst hadden we nog de landen presentatie en het voorstellen van alle rijders.
Met 18 rijders uit Nederland waren we het 2e land wat betreft het aantal deelnemers, zeker geen slechte scoren voor ons kikkerlandje.
Alle rijders waren in een mooi oranje polo gestoken, deze waren door de K.N.M.V. speciaal beschikbaar gesteld voor deze gelegenheid.

Dan de laatste wedstrijden, ja er was nog flink wat te verdienen, namelijk de 3e wedstrijd was voor dubbele punten.

In de junioren A streden Timo Wieme en Rick om plaats 9 en 10, uit eindelijk is Wibo 9e geworden en Rick 10e.
Ook in de einduitslag zijn zij op deze plaats geëindigd.

In de junioren B hadden we meerdere Nederlanders, helaas heeft Dario Snel de eind streep niet gehaald van wegen technische problemen.
Wallid Soppe was de beste Nederlander op een 12e plaats gevolgd door Joep Overbeeke op een 13e plaats.
Sven Grevink is 14e geworden op 1 sec van joep, dus daar was nog een mooie strijd.
In de einduitslag is Walid 12e geworden de beste Nederlander in de junioren B Joep is 13e geworden en Dario 14e en Sven op een 16e plaats.

In de open 40 hebben we een prachtige strijd kunnen zien met Karlo Slager om de 3e plaats, doordat Mattia en Marco is de eerste bocht na de start onderuitgingen had Karlo een mooi uitzicht op een 3e plaats.
Hij kon de 2 andere goed volgen en maakte er een mooie strijd van, uiteindelijk kwamen de 2 gevallen rijders toch nog langszij, en was er een flinke strijd.
Uiteindelijk moest Karlo genoegen nemen met een 4e plaats, en is Jeroen Bensink op een 6e plaats geëindigd.
In de einduitslag is Karlo 5e geworden en Jeroen 6e.

In de open 50 was het een heftige strijd aan de kop met in het begin een man of 6 die om de 1e plaats streden, en soms met 3 man naast elkaar aan het einde van het rechte stuk met 90 p uur de bocht in vlogen, ja deze mannen hebben een groot hard.
Maar later in de wedstrijd kwamen er toch wat val partijen en viel de groep wat uitelkaar.
De beste Nederlander hier was Mike Cleutjens en wist in dit geweld toch nog netjes 11e te worden.
Ook de enigen dame tijdens het EK, Patricia Kok kon dit tempo niet volgen maar kon toch nog een 15e plaats bemachtigen.
In de eind uitslag is Mike 13e geworden en Patricia op een 16e plaats geëindigd.


In de mini gp 70 wist Tim Koopmans een 4e plaats te behalen, en is in de einduitslag dankzij goede resultaten in de vorige wedstrijden op een mooie 3e plaats geëindigd.
Dus hier dan ook een Nederlander op het podium.
Donny Baegen is uiteindelijk 5e geworden.


De 100 NSF was een zeer spannende strijd waar de Nederlanders een hoofdrol in speelden.
Bo Bendsneijder pakte kopstart en ging er als een haas vandoor, Ryan v/d Lagemaat moest in het begin van de wedstrijd dan ook toezien dat Bo stoute plannen had.
Samen met Gbelec op de 3e plaats streden zij om de 2e plaats.
Maar halverwege de wedstrijd ging Ryan er toch nog eens voor zitten en kwam dan ook op het einde aan het achterwiel terecht van Bo terecht.
Ja dit zou dan ook een zinderende finale worden, met een aantal pogingen van Ryan om de eerste plaats over te nemen, en Bo zich met hand en tand moest verdedigen.
Uiteindelijk in de laatste ronden kwamen ze een achterblijver tegen, en had Bo deze net voor de bocht te pakken en moest Ryan even wachten om voor bij deze achterblijver te komen.
Hierdoor had Bo net wat meer lucht gekregen en won de wedstrijd.
Ryan moest genoegen nemen met een 2e plaats maar heeft er samen met Bo een zinderende finale van gemaakt.
Karlo Slager wist een 8e plaats te bemachtigen, en Vasco v/d Valk een 13e plaats.

In de uit eindslag niet vreemd dat er 2 Nederlanders op het podium stonden, helaas moesten ze Lukas Tulovic voor zich dulden op de 1e plaats maar met een mooie prestatie van beide rijders Rayn v/d Lagemaat op een 2e plaats en Bo Bendsneijder op een 3e plaats.
Karlo Slager wist de 6e plaats voor zich op te eisen, Vasco is 13e geworden en Jordy de Jonge 19e.


Het was dan ook een heel mooi EK met zeer wisselende weers omstandigheden, en waar iedereen denk ik naar zijn eigen kunnen een hele mooie prestatie heeft neergezet.
We mogen dan ook best trots zijn op zoveel Nederlandse rijders op een evenement als dit en we in div klassen laten zien dat we goed kunne meekomen.
Maar ook voor de rijders die het wat minder hebben gedaan, het een leerzaam evenement is geweest en ze deze ervaring kunnen gebruiken in de nationale competitie.
Ik wil dan ook alle rijders bedanken voor hun inzet en prestaties.

http://www.mylaps.com/results/showevent.jsp?id=695304


Hank Kok.
Afbeelding
Plaats reactie