Assen 17 maart

Verslagen over gehouden of te houden races

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
Kikiracing
Moderator
Moderator
Berichten: 877
Lid geworden op: vr 21 jan 2011, 06:52
Minibike:: ZPF 207 BZM 5p
Locatie: Volendam
Contacteer:

Assen 17 maart

Bericht door Kikiracing »

Minibike Training 17-03 Assen
Vandaag heb ik voor het eerst buiten gereden met de minibike, toen we weg reden was het droog en had ik nog wel wat hoop op een droge training. Toen we aankwamen bleek als snel dat dat niet het geval zou zijn.
Eenmaal aangekomen maar opzoek of iemand een bandenwissel apparaat had om de banden die ik van Kevin Mos mocht gebruiken om mijn velgen te leggen. Toen werd mij aangeboden om een set ZPF velgen met regenbanden er al omheen te gebruiken waar ik alleen mijn naaf in hoefde te zetten. Dat was dus een stuk makkelijker en hebben we gedaan.
Eerste sessie,
De eerste sessie moest ik vooral wennen aan het rijden op een buitenbaan en al helemaal aan rijden in de regen, met de PMT regen banden had ik super veel grip dus had gelijk wel een redelijk goed gevoel. Na de eerste sessie had ik een 1.18 gereden daarna zijn we naar de caravan gegaan om wat te eten en drinken.
Tweede sessie,
Voor de tweede sessie hadden we de tank helemaal vol gegooid om lekker veel te kunnen rijden. Ik had gelijk een stuk meer vertrouwen en ging al snel een stuk lekkerder rond, na wat rondes te hebben gereden ben ik even binnen gekomen om te bespreken met mijn vader.
Toen ik weer de baan op was kon ik een lekker ritme opbouwen en ging het erg lekker, ik begon een beetje los te komen en kon een stuk relaxter rijden als de sessies er voor. Na heel wat rondes te hebben gereden zijn we terug gegaan naar de caravan, toen ik daar ging tanken voor de derde sessie zag ik dat mijn tank zo goed als leeg was dus dat hadden we mooi getimed
Derde sessie,
De derde sessie zou ik met Rein die ook door Vrooam gesponsord word samen de baan op te gaan om samen te groeien en sneller te worden, al vrij snel nadat ik weg reed merkte ik dat mijn koppeling niet goed stond en ben ik gelijk weer naar binnen gegaan. Toen we de koppeling hadden goed gezet ben ik even een rondje de baan op gegaan maar zag ik dat er al best veel droge stukken waren. Aangezien ik de regen banden geleend had en ze niet tot snot wilde rijden zijn we wielen gaan wisselen terug naar slicks. Toen ben ik nog voor 12 rondes de baan op gegaan. Na een paar rondes had ik al redelijk wat vertrouwen en reed ik op een baan die nog lang niet helemaal droog was 1.10 met slicks waar ik 1.09 reed met regen banden.
De dag heb ik veel kunnen leren en heb ik eindelijk weer buiten kunnen rijden. Aankomend weekend hebben we de eerste SOBW race van het seizoen op het circuit van Assen.
Afbeelding
Afbeelding

Bikes:
Suzuki GSXr 600 2011
ZPF 207 Midi bzm 40cc 5p 2t
Plaats reactie