19-3 Rijden op indoor kartbaan zaltbommel

Verslagen over gehouden of te houden races

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gebruikersavatar
royal
forum gebruiker
Berichten: 906
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 16:01
Locatie: Bladel

19-3 Rijden op indoor kartbaan zaltbommel

Bericht door royal »

Hey,

vandaag voor het eerst fatsoenlijk op een kartbaan kunnen rijden.
Ik had me ingeschreven bij de beginners met mijn zwarte thai chi.
Het was lekker druk op de baan en mijn minibike hield het goed vol. Af en toe de koppeling wat bij stellen, zodat hij steeds beter reed. Ik ben alleen nog niet tevreden over de carburateur-afstelling van mijn bike. Het klopt gewoon niet. De bike rijdt wel goed maar met een a8 gasnaald op de laagste stand stottert hij nog steeds bij gasgeven vanaf stationair toerental. De sproeier is 80 (normaal 92). Als ik de luchtschroef verder in draai loopt hij niet mooi stationair meer (heb je wel gehoord misschien) dus daar ligt het ook niet aan. Ik blijf nog ff prullen tot het me zint. Alles zit goed aangesloten ook heb ik een 17.5mm en carbon membraanplaatjes (die niet perfect sluiten). Kan zo iets aan de membraanplaatjes liggen of moet ik op zoek gaan naar een zuinigere gasnaald?

Iemand foto's gemaakt?
Reijs Racing Team

Bericht door Reijs Racing Team »

Nja het was een schiterende baan om op te rijden kheb er al 1x eerder gereden maar het ging mij goed naar mijn zin... :wink:
Jammer dat HANK er niet was anders had ik nog ff met HANK kunen dollen.. :wink: Maarja ik denk dat hank al kapot was van die dag daar voor toen reden ik en hank ook al in de zelfde klasse maar die hank gaat hard rond pfff.... nii normaal.. :) volgens mij was het de snelste zelfbouwer van de dag maar dat durf ik niet met alle zekerheid te zegen..
voor de mensen die ik zaterdag weer zie tot zaterdag en voor alle andere mensen... :wink:

Groetjess....


M.v.G..Mikey...Minibikey...
tieske

Bericht door tieske »

het was idd weer een gezellig dagje!
heb weer lekker gereden alleen jammer dat er weer zoveel koelvloeistof op de baan lag...

er zijn dus schijnbaar toch nog steeds mensen die het niet weten dat er GEEN koelvloeistof in je reservoir mag zitten!!!
k hoop dat deze persoon ervan geleerd heeft want er waren veel onnodige valpartijen hierdoor

grtz. tieske
Gebruikersavatar
royal
forum gebruiker
Berichten: 906
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 16:01
Locatie: Bladel

Bericht door royal »

Ja ik was er door op mijn gezicht gegaan.
Ben op het begin ook nog een keer mijn tankdop kwijtgeraakt :lol: dat trilt toch wel vlak boven het uitlaatje denk ik haha
Reijs Racing Team

Bericht door Reijs Racing Team »

was jij die genen met die polini replica die bij van de boor stond..???





M.v.G..Mikey..Minibikey..
Gebruikersavatar
royal
forum gebruiker
Berichten: 906
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 16:01
Locatie: Bladel

Bericht door royal »

Ik heb een zwarte tai chi en stond buiten vlak bij de deur.
Ik vond het wel gaaf, deze week ons aanhangertje eens ombouwen tot minibike-kar is gemakkelijker dan dat ding op de achterbank gooien.
Heb maar een kleine auto en de kofferbak zit al vol :?

Ik merkte wel veel verschil tussen mijn tai chi en degene met originele koppeling. Er rijden wel weinig 40cc bikes tussen de beginners, verder was er een jonge op een blauwe watergekoelde bike die wel snel was.

Volgende keer uden of echt eens proberen, alle 3 de banen zijn even ver weg rijden voor mij, 45 minuten is wel te doen :)
Bouke

Bericht door Bouke »

Ja het was weer genieten vandaag hoor!

Lekker druk en gezellig

Leuk dat Mikeyminibikey er ook was minder leuk was dat hij zo hard ging op het rechtstuk,dat krijg je gewoonweg nooit meer dichtgereden.

Met zijn gewicht en zijn vermogen gaat hij als een speer en kunnen ze in het NK nog wat gaan verwachten denk ik.

Over twee weken zijn we er weer bij,maar nog niet met de nieuwe fiets!
Gebruikersavatar
royal
forum gebruiker
Berichten: 906
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 16:01
Locatie: Bladel

Bericht door royal »

Kheb een klein filmpje gemaakt (20sec) dat is een .mov bestand, hoe krijg ik dat afspeelbaar op het net?
Reijs Racing Team

Bericht door Reijs Racing Team »

ach bouke het moet nog blijke met de 1e nk... :wink: dus ik zal wel kijken wat het word ik ga geen praatjes maken dat ik het hardste zal gaan wat dat zal heel moeilijk worden want danny van hemen ging wel snoei hard maar we zullen zien wat de 1e nk brengt ik ga nergens op voor uit lopen.. :wink:
Maar 1 ding weet ik wel het ging leker vandaag... :wink:


en trouwens zijn er nog foto's gemaakt..??? door iemand of filmpjes... :?: :?: :?: zet ze er pleass ff op want het was wel reuze gezellig khoop mooie foto's van bouke en mij in aktie.. :wink:




M.v.G..Mikey..Minibikey...
Gebruikersavatar
royal
forum gebruiker
Berichten: 906
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 16:01
Locatie: Bladel

Bericht door royal »

Ja ik een klein filmpje maar kan hem niet afspelen op me pc, is .mov betand. Hoe krijg ik dat draaiend op internet?

Er waren er wel een paar hard onderuit gegaan bij de gevorderde zeg tjonge..
mikki-bikegirl

jongen op blauwe thai chi

Bericht door mikki-bikegirl »

:D welke jongen bedoel je ? wat had hij aan? :P
Gebruikersavatar
pascalvr6
forum gebruiker
Berichten: 253
Lid geworden op: wo 14 dec 2005, 02:26
Locatie: amersfoort
Contacteer:

Bericht door pascalvr6 »

He ik heb ook zeker lekker gereden voor het eerst in zaltbommel op mijn GRC.
En inderdaad er waren wel wat ongelukjes maar dat viel
achteraf wel mee,aleen koelvloeistof op de baan dat is
gewoon gevaarlijk maar het was gelukig snel opgelost.
Nu maar hopen dat ik mijn licentie nog op tijd krijg voor de modified
klasse ,na zaterdag weet ik wat me te wachten staat in die klasse
groetjes pascal :lol:
Gast

Bericht door Gast »

was ckers weer gezellig vandaag. Ik had me ingeschreven bij de beginners maar ik werd van de baan gehaald :lol: Moets bij de gevorderden mee rijden en dat ging volgens mij best aardig goed.

Verder jammer dat ik onderuit ging door de koelvloeistof/water. Wat was het nou eigenlijk?


Greetz Donny
Merlin

Bericht door Merlin »

Even inhakend op het koelvloeistof gebeuren:
Het is dus echt link om daarmee te rijden. Als je onderuitgaat en er lekt wat koelvloeistof uit je reservoir, dan zijn de gevolgen vaak niet te overzien. ALLE nieuwe watergekoelde mini's zijn er mee gevuld...
Het is gewoon het beste om je koelsysteem een paar keer goed te spoelen met water, zodat alle koelvloeistof er echt uit is. Daarna pak je een halve liter gedestileerd water en doet daar een paar druppels snij- of boorolie in (Daar kun je best een klein beetje van krijgen bij een werkplaats). De vloeistof slaat dan wat wittig uit. Dit om je waterpompje toch nog wat smering te geven anders gaan de keerringen en lagers kapot.

Ik hoop dat deze raad ter harte wordt genomen, zodat een hoop ellende bespaard blijft.
Groetjes en veel race plezier
Plaats reactie