HPF nu DSP??

Informatie over NMC, en andere races

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
rkpdude
forum gebruiker
Berichten: 962
Lid geworden op: vr 23 mei 2003, 21:56
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

HPF nu DSP??

Bericht door rkpdude »

Dat hop de rommel te koop had wisten we al, wist ook al een tijdje wie de potenciele koper was. Nu heb ik het van de man zelf gehoord dat hpf nu dsp gaat heten. De letters dsp staan voor dulmen speed performens.

Martin van Dulmen heeft dus het vaandel overgenomen van Vincent Hop, en zoon ivo gaat met de DSP rijden aankomend seizoen.
*Untiej Edit: DSF wordt de naam: Dulmen Speed Factory*


Dit is wat ik vernomen heb, moest het toch ff kwijt, en kijken watvoor reacties hierop komen..

gr roel.......
NK 2003 6e geworden..
NK 2004 6e geworden..
NK 2005 7e geworden..
NK 2006 1e geworden..
NK 2007 2e geworden..
NK 2008 1e geworden..
NK 2009 7e geworden..:shock:
NK 2010 2e geworden..
NK 2011 2e geworden..
NK 2012 2e geworden..
NK 2013 1e geworden..
Gebruikersavatar
Twan
forum gebruiker
Berichten: 1573
Lid geworden op: wo 01 jun 2005, 19:58
Locatie: Deurne
Contacteer:

Bericht door Twan »

Hij zou inderdaad ingeschreven staan in de Modified klasse of te wel klasse 6 volgens mij en inderdaad op de DSF. Ik ben benieuwd hoe het gaat.
[url=http://www.dtpracing.nl][img]http://www.dtpracing.nl/imagesnieuws/advatarbike.jpg[/img][/url]
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

Klopt.. HPF is DSF geworden, heb het ook al vernomen...

Wist er al een tijdje van.. maar altijd even afwachten hoe de vorderingen zich voort brengen !!

Succes voor het nieuwe merk..
Laatst gewijzigd door üntiej#21 op di 27 feb 2007, 23:05, 1 keer totaal gewijzigd.
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Gebruikersavatar
rkpdude
forum gebruiker
Berichten: 962
Lid geworden op: vr 23 mei 2003, 21:56
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

Bericht door rkpdude »

Zat nog even te denken, maar het kan ook DSF zijn, Dulmen Speed Factory.

Weet het niet helemaal zeker meer, wie o wie??
NK 2003 6e geworden..
NK 2004 6e geworden..
NK 2005 7e geworden..
NK 2006 1e geworden..
NK 2007 2e geworden..
NK 2008 1e geworden..
NK 2009 7e geworden..:shock:
NK 2010 2e geworden..
NK 2011 2e geworden..
NK 2012 2e geworden..
NK 2013 1e geworden..
MX_Melvin
forum gebruiker
Berichten: 999
Lid geworden op: vr 30 apr 2004, 15:37
Locatie: Hilversum
Contacteer:

DSF wel !CENCUUR!?

Bericht door MX_Melvin »

Hi,

Dat is leuk nieuws, het is toch altijd goed een nieuw merk erbij te hebben. Maar ik vraag me wel af hoe dat dan gaat, er moeten minimaal 10 dezelfde bikes uit de 'fabriek' zijn gerold voordat er !CENCUUR! (= een soort typegoedkeuring) wordt gegeven. Als er maar eentje is dan is het dus eigenlijk een zelfbouwer.

Weet iemand daar iets van?
KTM SX-F 250 4 Takt! :$:$
[img]http://img195.imageshack.us/img195/7831/forumding.jpg[/img]

http://melvinoracing.come2me.nl/ <-- me site
http://everyoneweb.com/melvinracing <--cross site
andries
forum gebruiker
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 20:26
Contacteer:

Re: DSF wel !CENCUUR!?

Bericht door andries »

MX_Melvin schreef:Hi,

Dat is leuk nieuws, het is toch altijd goed een nieuw merk erbij te hebben. Maar ik vraag me wel af hoe dat dan gaat, er moeten minimaal 10 dezelfde bikes uit de 'fabriek' zijn gerold voordat er !CENCUUR! (= een soort typegoedkeuring) wordt gegeven. Als er maar eentje is dan is het dus eigenlijk een zelfbouwer.

Weet iemand daar iets van?
Je hebt helemaal gelijk Peter, dat geldt voor alle merken.
Maar neem aan dat ze dat zelf ook wel weten.

Grt Andre
Gebruikersavatar
ab-tuning
forum gebruiker
Berichten: 229
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 13:50
Locatie: Ouderkerk a/d IJssel
Contacteer:

Bericht door ab-tuning »

Het minimum aantal is in de fabrieksklassen niet aan de orde, alleen in de zelfbouw is er een maximum van 10 st.
Het uiterste uit je minibike halen ? >>> Wij hebben een vermogenstestbank ontwikkeld speciaal voor raceminibikes !
Informeer naar de scherpe prijzen.....
andries
forum gebruiker
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 20:26
Contacteer:

Bericht door andries »

ab-tuning schreef:Het minimum aantal is in de fabrieksklassen niet aan de orde, alleen in de zelfbouw is er een maximum van 10 st.
klopt niet helemaal Ab.
Minder dan 10st. is Zelfbouw, meer dan 10st. is Fabrieks.

DUS STEL DSF heeft maar 3 fietsen klaar dan word hij strikt genomen gezien als ZELFBOUW.
En mogen ze dus niet starten in de Modified klasse(fabrieksklasse)
MAAR het lijkt me niet van deze wereld als ze een nederlands fabrikaat gaan weigeren(ookal heeft hij er geen 10 tot nu toe).
Maar weet bijna zeker dat er 10 of meer zijn.

Wel vind ik dat een frame van merk X met een blok van merk Z, geen fabrieksfiets is maar een Zelfbouw.(voorbeeld: 2005 Grc-frame met Pasini 4T blok)
Tenminste zolang de fabriek ze niet zelf standaard leverd.

grt Andre
Gebruikersavatar
ab-tuning
forum gebruiker
Berichten: 229
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 13:50
Locatie: Ouderkerk a/d IJssel
Contacteer:

Bericht door ab-tuning »

Hoi Andre,

Wat je zegt is op zich heel erg logisch, MAAR toch is er besloten op een van de laatste ledenvergaderingen dat wat jij noemt niet zo is.

Het betekend dus eigenlijk gewoon, dat als je de snelste fiets wilt hebben, je bij de importeur moet rijden, want anderen hebben niet het privilege om wijzigingen aan te brengen.


Gr,

Aad
Laatst gewijzigd door ab-tuning op do 08 mar 2007, 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Het uiterste uit je minibike halen ? >>> Wij hebben een vermogenstestbank ontwikkeld speciaal voor raceminibikes !
Informeer naar de scherpe prijzen.....
Gebruikersavatar
ab-tuning
forum gebruiker
Berichten: 229
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 13:50
Locatie: Ouderkerk a/d IJssel
Contacteer:

Bericht door ab-tuning »

Hier een letterlijke quote uit de notulen van de ALV van 10-12-2006:

Wanneer mag of moet een pocketbike of de onderdelen daarvoor ‘fabrieks’ of ‘zelfbouw’ heten? Er wordt gesteld dat in de huidige reglementen de grens op 10 stuks ligt. Een aantal aanpassingen / opties die in 2007 mogelijk als fabrieks-onderdeel worden aangeboden in een serie kleiner dan 10 stuks zouden dan eigenlijk niet mogen worden gevoerd.

In het technische reglement van 2006 wordt in artikel 1.1 een het maximum van 10 stuks voor zelfbouw genoemd. Bij fabrieks, artikel 1.2, is echter geen verwijzing opgenomen naar een minimumseriegrootte van 10 stuks.

Conclusie is dat een importeur ook kleine series mag voeren, mits deze worden !CENCUUR!. Voor !CENCUUR! is één van de eisen dat een pocketbike of onderdeel voor iedereen die dat wil te koop moet zijn.
Het uiterste uit je minibike halen ? >>> Wij hebben een vermogenstestbank ontwikkeld speciaal voor raceminibikes !
Informeer naar de scherpe prijzen.....
andries
forum gebruiker
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 20:26
Contacteer:

Bericht door andries »

ab-tuning schreef:Hier een letterlijke quote uit de notulen van de ALV van 10-12-2006:

Wanneer mag of moet een pocketbike of de onderdelen daarvoor ‘fabrieks’ of ‘zelfbouw’ heten? Er wordt gesteld dat in de huidige reglementen de grens op 10 stuks ligt. Een aantal aanpassingen / opties die in 2007 mogelijk als fabrieks-onderdeel worden aangeboden in een serie kleiner dan 10 stuks zouden dan eigenlijk niet mogen worden gevoerd.

In het technische reglement van 2006 wordt in artikel 1.1 een het maximum van 10 stuks voor zelfbouw genoemd. Bij fabrieks, artikel 1.2, is echter geen verwijzing opgenomen naar een minimumseriegrootte van 10 stuks.

Conclusie is dat een importeur ook kleine series mag voeren, mits deze worden !CENCUUR!. Voor !CENCUUR! is één van de eisen dat een pocketbike of onderdeel voor iedereen die dat wil te koop moet zijn.
dat zou dan weer betekenen dat Bijv. iedere zelfbouwer als fabrikant aangemerkt zou kunnen worden waardoor hij in de fabrieksklasse zou mogen starten.

of ben ik nu blond want wat is een kleine serie (serie = meerdere = min.2)
Gebruikersavatar
ab-tuning
forum gebruiker
Berichten: 229
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 13:50
Locatie: Ouderkerk a/d IJssel
Contacteer:

Bericht door ab-tuning »

Dat is inderdaad een heel erg logische conclusie :lol:

Ik zou dus de mogelijkheid te hebben om met mijn zelfbouwer in de modified te starten (niet dat ik het wil ofzo)
Het uiterste uit je minibike halen ? >>> Wij hebben een vermogenstestbank ontwikkeld speciaal voor raceminibikes !
Informeer naar de scherpe prijzen.....
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

je moet voor de zelfbouw een voor straat goedgekeurd, niet voor racedoeleinden ontwikkeld blok hebben?

volgens de RAP regelementen?
nou volgens mij zit er onder de dsf een polini of bizeta motorblok, en is deze niet voor de straat goedgekeurd en voor racegebruik ontwikkeld..

dat is mijn domme conclusie :lol:

en verder om het maar even letterlijk te nemen, ik neem aan dat je met 70cc rijd....word krapjes met een maximum van 40 8)



verder over de dsf : ik ben toch ZEER benieuwd naar de prijzen,afmetingen en keuzen aan optie's kleuren en vermogen?

gr. Tim.
Gebruikersavatar
ab-tuning
forum gebruiker
Berichten: 229
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 13:50
Locatie: Ouderkerk a/d IJssel
Contacteer:

Bericht door ab-tuning »

Voor een 4T is het reglement hetzelfde........
Het uiterste uit je minibike halen ? >>> Wij hebben een vermogenstestbank ontwikkeld speciaal voor raceminibikes !
Informeer naar de scherpe prijzen.....
Reijs Racing Team

Bericht door Reijs Racing Team »

sorry ab maar met jou zelfbouw zou jij nooit in de fabrieks klasse moge rijden jij rijd watergekoeld nou jullie rijden bijna alemaal met 70cc nou dan mag je zowizo niet in de modified rijden.. :wink:
was maar een kleine opmerking want een 40cc cilindertje krijg je niet echt snel op een scooter.. :wink:


M.v.G...Mikey..Minibikey..
Plaats reactie