Geen NMC 2007 meer voor 2 Pasini rijders

Informatie over NMC, en andere races

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
Rainman51
forum gebruiker
Berichten: 343
Lid geworden op: za 04 dec 2004, 23:09
Locatie: Brakel, België
Contacteer:

Bericht door Rainman51 »

moto16c schreef:
Zo stel je dan jezelf weleens de vraag (als nederlander) wat het verschil tussen Belgie en het NMC is in zijn totale vorm, wedstrijdniveau, wedstrijddag en indelingen, sociale omgang onderling.
Nogmaals niet als veroordeling of beoordeling maar pure interesse.


Gr. Jan Poppe
Zoals je zegt Jan,

Het wedstrijdniveau is verschillend : in NMC meer rijders op zelfde hoog niveau, Terwijl in België meer uitschieters (Gerry,Bert,David van Belle,... en de andere die ik vergeet) In nederland heb je meestal 8 piloten binnen dezelfde seconde... in België is dat minder...

De wedstrijddag is verschillend: in NMC 1 training, 1 qualify en 2 races
In belgië weet ik het op heden niet meer....

De klasse indeling is geheel anders:in NMC meer naar Pk normen en ervaring, In België meer naar verkoopbare motoren 40cc open, 50cc open....

De sociale omgang: tja... moeilijke vraag... zowel voor NMC als België....overal zijn er wel meningsverschillen of merken concurrentie... meer ga ik daar niet over zeggen....

Dit is mijn zicht op de zaak na enkele jaren België en enkele jaren NMC....
Rainman51 [2e plaats Senior A 4Takt 2006]
[b]PASINI the bike to beat![/b]
4x Belgisch Kampioen 2000-2001-2003-2004
1x Nederlands Kampioen 2003
www.jarno51.tk
[img]http://users.telenet.be/jarno51/afbeeldingen-site/update-pic.jpg[/img]
bps
forum gebruiker
Berichten: 100
Lid geworden op: di 29 mar 2005, 13:51
Locatie: Hasselt

Bericht door bps »

Jarno, klopt grootendeels wat je zegt, maar enkele punten zijn wel degelijk anders in België dan in Nederland:

wedstrijdniveau: 2 jaar geleden was het niveauverschil zeer groot. Dit jaar denk ik dat het algemeen niveau in België toch niet veel lager meer is dan in Nederland zoniet gelijkstaand.

wedstrijddag: Zowel in België als in Nederland heb je 2 races

Klasse indeling: zoals Jarno zegt. Welk systeem dan het meest efficiënt is, is dan nog de vraag.

De sociale omgang: Naar mijn mening verschilt dit wel degelijk. In België staat iedereen bij iedereen onder de tent. We eten samen, drinken samen en lachen samen. Er is een gezonde merkenconcurentie maar daar is naast de baan weinig van te merken. Dit was 8 jaar geleden al zo en is nu nog steeds. De sfeer in Nederland is anders. Ik denk dat je dat uit dit en andere topics wel kan opmaken
Gebruikersavatar
Rainman51
forum gebruiker
Berichten: 343
Lid geworden op: za 04 dec 2004, 23:09
Locatie: Brakel, België
Contacteer:

Bericht door Rainman51 »

zuust bps-ken zuust....
ik zeg niet dat het in België slecht! in tegendeel.....
Niveau... kzal nog ne keer moeten komen dan :twisted:
Wedstrijd dag... dacht dat er idd 2 waren, maar wist niet hoeveel trainingen....
Klasse indeling: zuust wat is het beste? voor den één is goed, voor den anderen niet.... ge kunt nooit voor iedereen goed doen!

Sociale omgang: daar hebt ge gelijk in, in België zijn de mensen vriendelijk tegen mekaar, ook al rij je met een ander merk..... Maar zo zijn er ook mensen in Nederland...

We spreken elkaar wel nog bij een goed redbulleke of een Jupke! :wink:
Rainman51 [2e plaats Senior A 4Takt 2006]
[b]PASINI the bike to beat![/b]
4x Belgisch Kampioen 2000-2001-2003-2004
1x Nederlands Kampioen 2003
www.jarno51.tk
[img]http://users.telenet.be/jarno51/afbeeldingen-site/update-pic.jpg[/img]
Gebruikersavatar
Gerry
forum gebruiker
Berichten: 154
Lid geworden op: di 25 jul 2006, 07:20
Contacteer:

Bericht door Gerry »

die gezonde merkenconcurentie vind ik een sterk punt...........:wink:

en alle merken zijn al vertegenwoordigd ook.. :lol:
4 Stroke producer sinds 2003
Gebruikersavatar
DSF-Patrick
forum gebruiker
Berichten: 1378
Lid geworden op: do 27 apr 2006, 14:42
Locatie: Zuidbroek

Bericht door DSF-Patrick »

bps schreef:Jarno, klopt grootendeels wat je zegt, maar enkele punten zijn wel degelijk anders in België dan in Nederland:

wedstrijdniveau: 2 jaar geleden was het niveauverschil zeer groot. Dit jaar denk ik dat het algemeen niveau in België toch niet veel lager meer is dan in Nederland zoniet gelijkstaand.

wedstrijddag: Zowel in België als in Nederland heb je 2 races

Klasse indeling: zoals Jarno zegt. Welk systeem dan het meest efficiënt is, is dan nog de vraag.

De sociale omgang: Naar mijn mening verschilt dit wel degelijk. In België staat iedereen bij iedereen onder de tent. We eten samen, drinken samen en lachen samen. Er is een gezonde merkenconcurentie maar daar is naast de baan weinig van te merken. Dit was 8 jaar geleden al zo en is nu nog steeds. De sfeer in Nederland is anders. Ik denk dat je dat uit dit en andere topics wel kan opmaken
Dat is in Nederlands ( NMC ) ook wel zo.
Daar staan we ook met GRC'S DM'S BLATA'S EN ALLES ONDER 1 TENT,
Bij ons wel in ieder geval...
En we eten en drinken ook samen, en lagen, gaat er bij ons ook nog wel bij ! :D
DSF 40cc te koop..
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

Moet ik inderdaad toegeven, de sfeer is bij de meesten leuk en gezellig.
Dit zie ik ook steeds meer in de fabrieks klassen (Op de baan !!), elkaar de hand schudden, succes wensen, met eer een wedstrijd afsluiten ( zowel Senioren A, B als Modified ).

De zelfbouw kan ik maar 1 ding over zeggen, altijd gezellig en onder 1 tent.
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
double minibike
forum gebruiker
Berichten: 574
Lid geworden op: vr 25 feb 2005, 13:38
Locatie: Geldermalsen

Bericht door double minibike »

de sfeer is hier onder kleine groepjes erg goed..dat klopt..

Maar over het algemeen onder elkaar gezien gaat de sfeer (helaas) toch echt wel achteruit..

In Belgie is het met een groter publiek gezellig..dus niet alleen de kleine groepjes

En ja spreek inmiddels uit kleine ervaring :lol:

Maar de beste sfeer zit hem in Nederland toch echt bij de zelfbouw hoor..als dat in het algemeen zo was geweest....
www.hf-racing.nl
Plaats reactie