2008 belgie
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- RACERKE_74
- forum gebruiker
- Berichten: 321
- Lid geworden op: wo 30 nov 2005, 14:12
- Locatie: Helchteren-Limburg-Belgie
- Contacteer:
2008 belgie
hallo wil hier een poll open om te zien wie er volgend jaar 2008 de zomercup in belgie komt meerrijden met welk merk pocketbike en welke klasse
ikzelf
Naam: Nicky Soons
Bike: GRC midi rr 2008
Leeftijd: 17 tegen dan
klasse: 50cc open
Startnummer: 74
ikzelf
Naam: Nicky Soons
Bike: GRC midi rr 2008
Leeftijd: 17 tegen dan
klasse: 50cc open
Startnummer: 74
Laatst gewijzigd door RACERKE_74 op wo 19 dec 2007, 15:37, 3 keer totaal gewijzigd.
[url]http://img151.imageshack.us/img151/5783/kopievannickyzh8.png[/img][/url]
- Daantjuh#36
- forum gebruiker
- Berichten: 883
- Lid geworden op: do 08 jun 2006, 17:21
- Locatie: wassenaar
- #Jordy Rossi#
- forum gebruiker
- Berichten: 2493
- Lid geworden op: zo 10 sep 2006, 21:44
- Locatie: Uieland
- Contacteer:
Naam: Jordy van Egmond
Bike:Dsf midi
Leeftijd: 14
klasse: 40cc open B
Startnummer: #19
Jordy
Bike:Dsf midi
Leeftijd: 14
klasse: 40cc open B
Startnummer: #19
Jordy
Laatst gewijzigd door #Jordy Rossi# op vr 04 jan 2008, 01:44, 1 keer totaal gewijzigd.
DSF-Patrick schreef:
Ik burn op mijn velg!
Ik burn op mijn velg!
- thomas1991
- forum gebruiker
- Berichten: 3814
- Lid geworden op: do 15 sep 2005, 18:18
- Locatie: Tilburg
- DSF-Patrick
- forum gebruiker
- Berichten: 1378
- Lid geworden op: do 27 apr 2006, 14:42
- Locatie: Zuidbroek
hoi hieronder het nieuwe 2008 regelement in belgie
Kids
Van 6 tot en met 8 jaar ( uitzondering ook toelating van beginners ouder dan 8 jaar in -- samenspraak met TC en ouders )
40cc 2t / 72cc 4t luchtkoeling , carb. 14 mm, uitlaatrestrictie 9mm
Junior A :
Van 8 tot en met 11 jaar (zie extra)
40cc 2t / 90cc 4t luchtkoeling , carb 15mm , uitlaatrestrictie 14mm
Junior B
Van 12 tot en met 14 jaar (zie extra)
40cc 2t / 90cc 4t luchtkoeling , carb 15mm, uitlaatrestrictie 14mm
Promo +
40cc polini standaard motor waterkoeling , zie bijlage technisch reglement
Senior China
Chinees motorrijgedeelte met chinese motorblok, cilinder mag van europesse makelij zijn.
Senior A
Van 15 jaar (snelle groep)
40cc 2t waterkoeling / 90cc 4t, carb vrij
Senior B
Van 15 jaar (minder snelle groep)
40cc 2t waterkoeling / 90cc 4t , carb vrij
Senior open
Van 15 jaar
50cc 2t waterkoeling/ 110cc 4t , carb vrij
Extra
alle !CENCUUR! motorenmerken zijn toegelaten,
vrij van bewerken alle onderdelen
enkel vaste type ontsteking
bij de junioren is conisch aanloop voor uitlaatrestrictie toegelaten en uitlaat vrij
junior 4t of carb 15mm of restrictie plaat van 15mm en 5mm tot 10mm dik tussen carb en spruitstuk
oliekoeler toegelaten bij 4t
alle carburators moeten type schuif zijn
er kan van klasse overgestapt worden in het jaar dat de rijder de minimum leeftijd bereikt van de desbetreffende klasse
Junior A en B klasse
deze rijden samen door het beperkt aantal deelnemers.
in overleg met ouders en TC kan er beslist worden voor overgang tussen klasse junior A en B, indien het rijders niveau niet voldoet aan de klasse.
Dit zal dan bepaald worden door de piloot te laten rijden in de klasse zonder punten, om ophet einde van de wedstrijd via positie en rondetijden te bepalen in welke klasse hij/zij behoort en zullen de punten van deze klasse toegewezen worden naar het behaalde dagresultaat
voor overgang naar senior klasse onder 15 jaar wordt er gereden buiten klassement en overleg met TC
Senior B klasse
· hier gaan de eerste 3 rijders met de gemiddeld snelste rondentijden van afgelopen seizoen over naar de senior A klasse
· bij een te grote overmacht van rijder niveau in de senior B klasse kan de TC steeds bepalen of deze rijder overstapt naar de senior A klasse.
· senior B klasse is enkel van toepassing wanneer er te veel deelnemers zijn
voor de senior A klasse
nakeuringen en protest
De TC beslist wanneer de motoren na een wedstrijd in het gesloten park moeten voor 20 minuten, bij ophaling zal worden meegedeeld welke weg mogen en welke aan controle worden onderworpen
Bij controle of protest wordt de motor gedemonteerd door de rijder of iemand aangeduid door de rijder, niemand van de TC
Het losmaken van de cilinderkop dient door of in het bijzijn van de deelnemer plaats te vinden onder toezicht van een door beide partijen te aanvaarden deskundige op de dag van de wedstrijd na de laatste manche.
Blijkt na opmeting dat het protest ongegrond is dan wordt de borgsom van € 70,00 of € 115,00 aan de bezitter van de machine uitgekeerd; in het andere geval wordt de borgsom gerestitueerd. Medewerking weigeren leidt automatisch tot toewijzing van het protest.
Op constatering van overschrijding van de cilinderinhoud/niet naleven van de regels, volgt diskwalificatie.
· In het rennerskwartier mag niet worden gereden met uitzondering van aan- en afvoerverkeer. Sanctie : achteraan starten van volgende manche
· voor technische problemen en klasse indeling zich voortaan te wenden tot de TC
· een daginschrijving krijg geen punten voor het algemeen klassement, wel een dagklassement
· het maximum aantal rijders per klasse wordt bepaald afhankelijk van het circuit
· de organisatie en/of TC kan inschrijvingen weigeren
· de TC kan aanpassingen aan het reglement toevoegen indien dit nodig is
· voor problemen met bovenstaande tekst , zich wenden tot de TC
Verantwoordelijke TC
Vanneste Kurt info@fietsenvanneste.be
Keuremennen Guy Guy.keuremennen@telenet.be
Op het Eyndt Bert bps@euphonynet.be
Verhoeven Gerry gcg@telenet.be
Maarten Henderieckx mabotuning@zeeland.net
Tom Janssens jackso84@hotmail.com
Info en inschrijvingen
De Groof Katrien info@*geen sponsor*
Kids
Van 6 tot en met 8 jaar ( uitzondering ook toelating van beginners ouder dan 8 jaar in -- samenspraak met TC en ouders )
40cc 2t / 72cc 4t luchtkoeling , carb. 14 mm, uitlaatrestrictie 9mm
Junior A :
Van 8 tot en met 11 jaar (zie extra)
40cc 2t / 90cc 4t luchtkoeling , carb 15mm , uitlaatrestrictie 14mm
Junior B
Van 12 tot en met 14 jaar (zie extra)
40cc 2t / 90cc 4t luchtkoeling , carb 15mm, uitlaatrestrictie 14mm
Promo +
40cc polini standaard motor waterkoeling , zie bijlage technisch reglement
Senior China
Chinees motorrijgedeelte met chinese motorblok, cilinder mag van europesse makelij zijn.
Senior A
Van 15 jaar (snelle groep)
40cc 2t waterkoeling / 90cc 4t, carb vrij
Senior B
Van 15 jaar (minder snelle groep)
40cc 2t waterkoeling / 90cc 4t , carb vrij
Senior open
Van 15 jaar
50cc 2t waterkoeling/ 110cc 4t , carb vrij
Extra
alle !CENCUUR! motorenmerken zijn toegelaten,
vrij van bewerken alle onderdelen
enkel vaste type ontsteking
bij de junioren is conisch aanloop voor uitlaatrestrictie toegelaten en uitlaat vrij
junior 4t of carb 15mm of restrictie plaat van 15mm en 5mm tot 10mm dik tussen carb en spruitstuk
oliekoeler toegelaten bij 4t
alle carburators moeten type schuif zijn
er kan van klasse overgestapt worden in het jaar dat de rijder de minimum leeftijd bereikt van de desbetreffende klasse
Junior A en B klasse
deze rijden samen door het beperkt aantal deelnemers.
in overleg met ouders en TC kan er beslist worden voor overgang tussen klasse junior A en B, indien het rijders niveau niet voldoet aan de klasse.
Dit zal dan bepaald worden door de piloot te laten rijden in de klasse zonder punten, om ophet einde van de wedstrijd via positie en rondetijden te bepalen in welke klasse hij/zij behoort en zullen de punten van deze klasse toegewezen worden naar het behaalde dagresultaat
voor overgang naar senior klasse onder 15 jaar wordt er gereden buiten klassement en overleg met TC
Senior B klasse
· hier gaan de eerste 3 rijders met de gemiddeld snelste rondentijden van afgelopen seizoen over naar de senior A klasse
· bij een te grote overmacht van rijder niveau in de senior B klasse kan de TC steeds bepalen of deze rijder overstapt naar de senior A klasse.
· senior B klasse is enkel van toepassing wanneer er te veel deelnemers zijn
voor de senior A klasse
nakeuringen en protest
De TC beslist wanneer de motoren na een wedstrijd in het gesloten park moeten voor 20 minuten, bij ophaling zal worden meegedeeld welke weg mogen en welke aan controle worden onderworpen
Bij controle of protest wordt de motor gedemonteerd door de rijder of iemand aangeduid door de rijder, niemand van de TC
Het losmaken van de cilinderkop dient door of in het bijzijn van de deelnemer plaats te vinden onder toezicht van een door beide partijen te aanvaarden deskundige op de dag van de wedstrijd na de laatste manche.
Blijkt na opmeting dat het protest ongegrond is dan wordt de borgsom van € 70,00 of € 115,00 aan de bezitter van de machine uitgekeerd; in het andere geval wordt de borgsom gerestitueerd. Medewerking weigeren leidt automatisch tot toewijzing van het protest.
Op constatering van overschrijding van de cilinderinhoud/niet naleven van de regels, volgt diskwalificatie.
· In het rennerskwartier mag niet worden gereden met uitzondering van aan- en afvoerverkeer. Sanctie : achteraan starten van volgende manche
· voor technische problemen en klasse indeling zich voortaan te wenden tot de TC
· een daginschrijving krijg geen punten voor het algemeen klassement, wel een dagklassement
· het maximum aantal rijders per klasse wordt bepaald afhankelijk van het circuit
· de organisatie en/of TC kan inschrijvingen weigeren
· de TC kan aanpassingen aan het reglement toevoegen indien dit nodig is
· voor problemen met bovenstaande tekst , zich wenden tot de TC
Verantwoordelijke TC
Vanneste Kurt info@fietsenvanneste.be
Keuremennen Guy Guy.keuremennen@telenet.be
Op het Eyndt Bert bps@euphonynet.be
Verhoeven Gerry gcg@telenet.be
Maarten Henderieckx mabotuning@zeeland.net
Tom Janssens jackso84@hotmail.com
Info en inschrijvingen
De Groof Katrien info@*geen sponsor*
- lorenzo#42
- forum gebruiker
- Berichten: 1776
- Lid geworden op: za 14 jan 2006, 23:28
- Locatie: Houthalen Oost (B)
- Contacteer:
ik zal voor mijn eerste keer ook is wedstrijd rijden en als er nix mis loopt is dit normaal:
Naam: Lorenzo Castellana
Bike: GRC midi rr
Leeftijd: 15
klasse: 40cc open B
Startnummer: 42#
groetjes power-4tuning
Naam: Lorenzo Castellana
Bike: GRC midi rr
Leeftijd: 15
klasse: 40cc open B
Startnummer: 42#
groetjes power-4tuning
Laatst gewijzigd door lorenzo#42 op ma 17 mar 2008, 19:24, 4 keer totaal gewijzigd.
Klik op afbeelding hier onder !
[url=http://www.lorenzo42.tk][img]http://img502.imageshack.us/img502/1796/kopie2vanvoorbeeldzc4.png[/img][/url]
[url=http://www.lorenzo42.tk][img]http://img502.imageshack.us/img502/1796/kopie2vanvoorbeeldzc4.png[/img][/url]
- Subito
- Moderator
- Berichten: 2403
- Lid geworden op: vr 19 mei 2006, 09:46
- Minibike:: Nu niks meer, ik had:
- BMS P3 50cc Factory
- BMS P2 40cc BZM LC
- BMS P1 40cc BZM LC
- STAMAS
- DM
- GRC Lazer - Locatie: Almere
Hoe wil jij met je B1 aan de promo+ mee gaan doen?wes_blata schreef:het is de bedoeling om dit jaar ook een paar racjes mee te rijden maar hoe zit het met de leeftijden van de promo + ?
naam:wesley de visser
bike:blata b1
leeftijd:nu nog ff 14
klasse:promo +
startnummer:4 ??
gr.wes
Je moet dan sowieso een Polini blok hebben, en dacht ook een fabrieksframe e.d.
Je kan wel aan de china klasse meedoen.
AirController bij de Koninklijke Marine...je moet het maar kunnen
- #Jordy Rossi#
- forum gebruiker
- Berichten: 2493
- Lid geworden op: zo 10 sep 2006, 21:44
- Locatie: Uieland
- Contacteer: