Juniorcup 2009

Informatie over NMC, en andere races

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

andries
forum gebruiker
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 20:26
Contacteer:

Juniorcup 2009

Bericht door andries »

Bij de 2 opstapdagen zijn weer redelijk veel minibikers die geproeft hebben aan de aprilia 125.
Wie gaan er in 2009 nu daadwerkelijk de overstap maken.
Zoals het er nu uitziet gaan er van de 21, 2 of 3 rijders weg, maar hoeveel komen er weer bij???

Vul de lijst met de nieuwkomers maar aan.

#25 Mike Brouwers +nsf100 #25
#34 Stephan de Boer + nsf100
#41 Ricardo van Duijn +nsf100 #4
#51 Bryan van Broekhoven IDM +af en toe Ned.
#69 Niels van Doorn
Ricardo brink (dispensatie verleend volgens racesport)


de rijders van 2008 wie blijft er in 2009

#22 Michiel Dockx
#24 Tasia Rodink +ONK 125
#26 Kim Brouwers
#36 Duncan van Dop +nsf100 #22
#46 Bennie van Dokkum
#54 Koen Zeelen ... IDM
#64 Wayne Tessels ... IDM
#74 Tim van Oijen
#93 Maikel van Oijen


nog niet bekend
# 5 Joshua Das ... heeft motor te koop staan
#11 Jeffrey Jansen IDM +af en toe Ned.
#59 Daniel Kamerling IDM
#49 Tristan Brouwer
#21 Kevin Mos
#27 Ivy Sangers



Weg gaan
# 7 Bruno Zeelenberg ... supersport 600
#60 Joey den Besten --supersport 600
#14 Frank Kastermans --onk 125cc
#80 Sven de Boer -- stopt

Grt Andre
Laatst gewijzigd door andries op zo 05 apr 2009, 19:06, 27 keer totaal gewijzigd.
stephan
forum gebruiker
Berichten: 362
Lid geworden op: wo 12 sep 2007, 18:52
Locatie: woubrugge/alphen a/d rijn

Bericht door stephan »

ben ik ook wel benieuwd naar indd :D

nog heel thuis gekomen na dat speterende feest van zaterdag? wij hadden file half 1 s'nacht beetje raar maarja.

doei...
www.racingteamdeboer.com
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

de ervaring op een 125 vond ik echt geweldig,
maar ga nog een jaartje door met het kleine spul en me zo nog wat verder orienteren waar ik precies heen wil ...

't gaat anders een beetje te snel, ben pas vanaf 2006 bezig.


woon trouwens niet ver van de TT af, kan wel 's een keer langs komen kijken :)
groetjes Tim.
Gebruikersavatar
Dm-Ricardo
forum gebruiker
Berichten: 1923
Lid geworden op: zo 18 feb 2007, 16:08
Locatie: vianen
Contacteer:

Bericht door Dm-Ricardo »

Voor mij is het afwachten geblazen:P!

We willen gaan kijken of de ariemolenaarcup (Honda nsf) wat word, of dat we toch daadwerkelijk echt juniorcup gaan rijden!

M.v.G Ricardo!
WWW.THEDUNE.NL Nu het laatste nieuws van de Moriwaki cup en de updates van het team voor 2011.

Moriwaki MD250H Cup 2011.
'' Als alleen de winst telt "
Gebruikersavatar
mark#41
forum gebruiker
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo 02 nov 2005, 18:53
Locatie: heerenveen
Contacteer:

Bericht door mark#41 »

Aprillia cup ,Yamaha Tzr cup, Honda Nsf cup,kijk het begint ergens op te lijken.
Net als Andries voor velen ook bekend als Andre "ff een bakkie" B. :lol: ben ik ook wel nieuwsgierig wie wat waar en hoezo.
Als ik de weinige info die ik tot dusver heb over de Nsf cup in mij opneem dan is dat een wel heel serieuse optie voor de jeugdigen die een stapje verder willen.

Eigenlijk is het een klasse die prima aansluit op minibike racen ,en net dat stapje is wat in mijn ogen [en dat vind ik al jaren] ontbreekt tussen minibike en laten we zeggen " De Henk en Henny Cup".
"De ArieMolenaar Cup" zoals die genoemd word mag zich direct al verheugen op een klasse met internationale allure.
De opzet is in grote lijnen vergelijkbaar met de diverse cups die in europa en daar buiten zijn verreden,ik noem de RD350 en Tzr 250 als mede de R6 cup .
Alle sleutels of motor nummers in de hoge hoed en iedereen mag een lootje trekken.....en gaaaaan!
Racen zoals racen zou moeten zijn.
Machines weer inleveren,in de truck en de volgende race weer vers op een rij om te worden bestuurd door eender wie dan ook maar het nummer heeft.
Prachtig!!!

Natuurlijk is er met het ontstaan en de verdere evolutie van de minibike sport nu een markt gecreerd die het mogelijk maakt om een dergelijke serie op te zetten,maar minibike fabrikanten hadden dit ook kunnen organiseren.
De Blata JR14 World Cup. De DM Kids Challenge .De GRC Knockout GP.
Je zou dan bijv. de ''Wim Wint Klasse' of de ''Theo TT''in Nederland hebben gekregen :D

Ik hoop desondanks dat de Ari.....uuuhhh Honda NSF Cup een groot succes word.


Henk Koopmans
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

toch jammer dat door die explosie van het aantal klassen er een versnippering van de motorsport begint ?

groetjes.
andries
forum gebruiker
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 20:26
Contacteer:

Bericht door andries »

mark#41 schreef:Aprillia cup ,Yamaha Tzr cup, Honda Nsf cup,kijk het begint ergens op te lijken.
Net als Andries voor velen ook bekend als Andre "ff een bakkie" B. :lol: ben ik ook wel nieuwsgierig wie wat waar en hoezo.
en bedankt he' :wink:
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

kleine_duivel schreef:toch jammer dat door die explosie van het aantal klassen er een versnippering van de motorsport begint ?

groetjes.
? Waarom

Meer opties, meer klasses, verschillende budgetten waarmee je in kunt stromen.

Ik zie het probleem niet.

Motorsport blijft motorsport
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
andries
forum gebruiker
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 20:26
Contacteer:

Bericht door andries »

Ãœntiej#21 schreef:
kleine_duivel schreef:toch jammer dat door die explosie van het aantal klassen er een versnippering van de motorsport begint ?

groetjes.
? Waarom

Meer opties, meer klasses, verschillende budgetten waarmee je in kunt stromen.

Ik zie het probleem niet.

Motorsport blijft motorsport
helemaal mee eens, meer instroom klasse betekent hopelijk meer doorstromers naar de "grote" klasse's
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

ik denk dat er steeds legere startvelden zullen ontstaan. iig bij het minibiken.
legere startvelden is misschien wel minder competitie...
als er minder competitie is groei je minder en dat is weer minder goed voor de motorsport van nederland. :lol:
andries
forum gebruiker
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 20:26
Contacteer:

Bericht door andries »

kleine_duivel schreef:ik denk dat er steeds legere startvelden zullen ontstaan. iig bij het minibiken.
legere startvelden is misschien wel minder competitie...
als er minder competitie is groei je minder en dat is weer minder goed voor de motorsport van nederland. :lol:
de lege(re) startvelden bij het minibiken hebben volgens mij een heel andere oorzaak, waar ik verder niet op in zal gaan.
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

kleine_duivel schreef:ik denk dat er steeds legere startvelden zullen ontstaan. iig bij het minibiken.
legere startvelden is misschien wel minder competitie...
als er minder competitie is groei je minder en dat is weer minder goed voor de motorsport van nederland. :lol:
Lang niet alle minibikers zullen overstappen.
Sterker nog, ik denk dat er meer bij zullen komen dan dat er zullen vertrekken !

En... minibiken is slecht een kleine takt van motorsport (letterlijk en figuurlijk), dus het biedt voor veeeeeel meer takten van motorsport, de mogelijkheid om over te stappen, en zelfs voor veel andere jongeren de mogelijkheid om te beginnen met racen !

Het beginnen met racen hoeft niet op een minibike, maar kan dus ook in de klasses die (hopelijk) bijgevoegd zullen worden :wink:
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Gebruikersavatar
mark#41
forum gebruiker
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo 02 nov 2005, 18:53
Locatie: heerenveen
Contacteer:

Bericht door mark#41 »

De problemen zijn er niet.
Ik zie het zo,de importeur of fabrikant die samen met een groep mensen er het meest aan doet om e.a. optouw te zetten en daarbij flink investeert om race talent te ontdekken om zodoende in een later stadium met de talenten in de dop een succes te behalen loopt wat mij betreft voorop.

Zoals Yamaha zeer succesvol de rd 350 en tzr 250 cup ooit het leven gaf zo zal ,in dit geval denk ik ,Honda een boost geven aan het wegracende jeugdige volk .
Persoonlijk vind ik dat Arie Molenaar en de mensen rondom hem die , samen met Honda , de NSF Cup handen en voeten geven er in een zeer kort tijdsbestek erg veel aandoen om Nederland weer terug te brengen in de wegrace wereld.
Als succes volle teams ,Ten Kate,Molenaar ,Hoegee en Abbink, doet Nederland zeer zeker mee al mee.

Dat er een surplus aan klasses zou ontstaan valt reuze mee.
Zo zal de Tzr 50 Cup door de Nsf cup worden verdrongen,is het niet dit jaar dan wellicht het volgende.

De Aprillia cup zie ik ook verdwijnen door het gebrek aan voldoende nederlandse races en de hoge kosten.
andries
forum gebruiker
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 20:26
Contacteer:

Bericht door andries »

de kosten voor de juniorcup vallen me eerlijk gezegd nog wel mee.
Een seizoen vol gaan in de minibike kost meer :( :(
Gebruikersavatar
Twan
forum gebruiker
Berichten: 1573
Lid geworden op: wo 01 jun 2005, 19:58
Locatie: Deurne
Contacteer:

Bericht door Twan »

Ik wordt wel nieuwsgierig Henk.

Wat gaat Mark nu rijden? Er zijn nu zoveel klasses dat hij toch wel ergens gaat rijden. De TZR 50 cup is volgens mij ook niet van de grond gekomen helaas. Dus ben nu wel eens benieuwd. Dit mede doordat je altijd met die leuke nieuwtjes komt en schijnbaar ook goede contacten hebt links en rechts. Zo te merken tenminste als ik jou posts altijd lees.
Dus vandaar de vraag.

Groetjes Twan
[url=http://www.dtpracing.nl][img]http://www.dtpracing.nl/imagesnieuws/advatarbike.jpg[/img][/url]
Plaats reactie