moriwaki cup via dgml

Informatie over NMC, en andere races

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
wainey
forum gebruiker
Berichten: 866
Lid geworden op: za 31 dec 2005, 12:39
Locatie: oud sabbinge

moriwaki cup via dgml

Bericht door wainey »

volgend jaar komt er een nw cup

Vanaf het seizoen 2011 zal er in Nederland opnieuw een project van start gaan waarbij jong Nederlands wegracetalent de kans krijgt zich te ontwikkelen.
Het nieuwe project, de Moriwaki MD250H Cup, is een initiatief van Gerrit ten Kate en Hennie Lentink en zal financieel ondersteund worden door De Grote Motorsportloterij.
dus hoe meer loten er verkocht worden
hoe goedkoper het zou moeten worden ,voor de beginnende rijder.


eindelijk weer eens mensen die Iets proberen voor de jonge rijders
en nw talent te begeleiden
hopelijk naar de moto gp of superbike supersport
zou leuk zijn als hierdoor weer nederlandse /belgiesche rijders door kunnen en de motorsport een boest krijgt en er ook op de televisie weer aandacht aan geschonken word .
voor meer info kijk op .www.dgml.nl/kids-on-tracks
daar staan ook foto's van de bike op en ook om je in te schrijven
dit word ook ondersteun door bekende rijders zie website
van de Grote motorsport loterij.
Laatst gewijzigd door wainey op vr 07 mei 2010, 18:39, 3 keer totaal gewijzigd.
http://communities.zeelandnet.nl/data/wpracing/index.php
Belgisch kampioen promo+ 2008
Roosendaal 40 open 35.01
Roosendaal 36.02 promo+
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

14 tot 17 jaar
damn voor het eerst dat ik niet blij ben dat ik over een paar weken 18 ben :lol:

volgens mij word dat echt een mooie cup,

motoren die sterk lijken op 125cc 2takt-racers maar dan met een makkelijker 4takt blok eronder !

jong talent kan daar vanwege het gewicht en formaat veel makkelijker mee overweg dan bijvoorbeeld een 125cc juniorcup aprilia !
Gebruikersavatar
ruben4takt
forum gebruiker
Berichten: 527
Lid geworden op: ma 05 dec 2005, 11:19
Locatie: gennep
Contacteer:

Re: moriwaki cup via dgml

Bericht door ruben4takt »

wainey schreef:volgend jaar komt er een nw cup
de moriwaki cup mede mogelijk gemaakt door de grote motorsport loterij.
eindelijk weer eens mensen die Iets proberen voor de jonge rijders
en nw talent te begeleiden
hopelijk naar de moto gp of superbike supersport
zou leuk zijn als hierdoor weer nederlandse /belgiesche rijders door kunnen en de motorsport een boest krijgt en er ook op de televisie weer aandacht aan geschonken word .
voor meer info kijk op www.dgml.nl/kids-on-tracks
daar staan ook foto's van de bike op en ook om je in te schrijven
dit word ook ondersteun door bekende rijders zie website
van de Grote motorsport loterij.
Afbeelding
DM 2fast4you
NK 2010, Open 4takt 1ste.
NK 2011, Senioren+ 1ste.

Groet,
Ruben.
Gebruikersavatar
Dm-Ricardo
forum gebruiker
Berichten: 1923
Lid geworden op: zo 18 feb 2007, 16:08
Locatie: vianen
Contacteer:

Bericht door Dm-Ricardo »

Kheb me aangemeld zodat ik informatie ontvang over deze cup. Lijkt me leuke opzet jammer dat ze niet met de honda 125 2 takten rijden.. :( .



Vanaf het seizoen 2011 zal er in Nederland opnieuw een project van start gaan waarbij jong Nederlands wegracetalent de kans krijgt zich te ontwikkelen. Het nieuwe project, de Moriwaki MD250H Cup, is een initiatief van Gerrit ten Kate en Hennie Lentink en zal financieel ondersteund worden door De Grote Motorsportloterij.




De wegrace in Nederland mist eigenlijk nog een klasse waarin rijders vanaf veertien jaar ervaring kunnen opdoen met een lichte viertaktmachine. Gezien de fysieke bouw van Hollandse jongens rond de leeftijd van veertien jaar zijn er slechts enkelen die goed op een 125cc tweetakt machine passen. Hiernaast is het discutabel deze jonge jongens direct op een 600cc viertakt machine aan het werk te zetten.

Dé Moriwaki MD250H Cup
Een lichte viertakt machine is dé ideale schakel om dit talent te ontwikkelen voor doorstroming naar een Standaard 600 klasse. Nadat Hennie Lentink eerder hierover al eens met Gerrit ten Kate had gesproken heeft Gerrit zich in en buiten Europa georiënteerd wat de mogelijkheden in deze zijn. In Italië maakt hij kennis met de Moriwaki MD250H Cup. In deze Cup wordt er gereden met een betrouwbare ééncilinder viertaktmachine met een Honda CRF 250 X Enduroblok in een 125cc Moriwaki frame. Gerrit ziet toekomst in deze machine en neemt hem mee. Hij informeert Hennie dat er een prachtige machine in Nieuwleusen staat die het ‘gat’ in de structuur van de opbouw in de wegrace in Nederland sluitend kan maken.

Een mogelijke Cupklasse met deze motoren kan als ideale kweekvijver dienen om jong talent te scouten. Momenteel onderzoeken Ten Kate Motoren en CRT de mogelijkheden om de Moriwaki MD250H Cup in Nederland op te starten.

Lage instap met het juiste onderhoud
De bedoeling is om 25 deelnemers in de leeftijd van 14 tot en met 17 jaar te laten starten in deze Moriwaki MD250H Cup. Iedere deelnemer least zijn of haar motor voor een seizoen waarin 7 wedstrijden worden verreden. De leasekosten bedragen ongeveer € 5.500,00. De leasekosten zijn inclusief het onderhoud aangezien de motoren, gedurende het gehele seizoen, in technische goede staat gehouden worden door Ten Kate Racing Products. Aan het begin van een wedstrijddag worden de motoren middels een loting onder de deelnemers verdeelt. De gedachten hierachter is natuurlijk om ieder rijder van hetzelfde materiaal te voorzien waardoor het echte talent zich eerder kan onderscheiden.

Interesse?
Indien je interesse hebt in deze Moriwaki MD250H Cup en wil je op de hoogte gehouden wilt worden klik dan op de volgende link: aanmeldingsformulier. Vervolgens laat je hier jouw adres- en e-mailgegevens achter zodat de organisatie je up-to-date kan houden over nieuwe ontwikkelingen betreffende deze Cup.


bron: http://racesport.nl/nieuwsbericht/23375 ... H+Cup.html
WWW.THEDUNE.NL Nu het laatste nieuws van de Moriwaki cup en de updates van het team voor 2011.

Moriwaki MD250H Cup 2011.
'' Als alleen de winst telt "
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

785 euro per wedstrijd is wel heftig naar mijn mening :o

(5500 delen door 7)

en dan hoop ik dat het inschrijfgeld er bij zit, anders komt er al snel bijna 200 euro per wedstrijd bij :o
Gebruikersavatar
wainey
forum gebruiker
Berichten: 866
Lid geworden op: za 31 dec 2005, 12:39
Locatie: oud sabbinge

Bericht door wainey »

had het niet goed verwoord . :oops:
maar is gecorrigeerd :D
de rest is te lezen dm ricardo hierboven en de site van dgml.

hoop dat alles rond komt en dat de kosten lager gehouden kan worden voor de ouders/rijders. 8)
http://communities.zeelandnet.nl/data/wpracing/index.php
Belgisch kampioen promo+ 2008
Roosendaal 40 open 35.01
Roosendaal 36.02 promo+
DiStefano
forum gebruiker
Berichten: 808
Lid geworden op: do 24 nov 2005, 00:36
Locatie: Rotterdam

Bericht door DiStefano »

Lijkt mij een hele mooie opstap naar verder...

Maar Bo mag eerst nog de NSF goed de sporen geven, voordat er supersnelle CRF 150cc blok onder komt met zo'n 20pk.
Daarna zou de meest logische stap zijn...de Moriwaki Cup.

Dus ook wij hebben ons aangemeld om op de hoogte te worden gehouden.

Kostenplaatje is zeker niet misselijk... of is het leasen... met optie tot koop ...voor weinig :wink:
Steven
Gebruikersavatar
Trip-Racing-Team
forum gebruiker
Berichten: 104
Lid geworden op: zo 18 jan 2009, 21:35
Locatie: Bovensmilde

moriwaki 250cc 4takt cuo

Bericht door Trip-Racing-Team »

Vond op youtube een onboard filmpje :wink:

http://www.youtube.com/watch?v=-f75-EOhZu4
NK 2012 2e plaats Standaard 40
NK 2014 3e plaats Open 50
Gebruikersavatar
pasini-ernie
forum gebruiker
Berichten: 2323
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 16:35
Locatie: Den Haag-Scheveningen-070-
Contacteer:

Re: moriwaki 250cc 4takt cuo

Bericht door pasini-ernie »

kevin-67 schreef:Vond op youtube een onboard filmpje :wink:

http://www.youtube.com/watch?v=-f75-EOhZu4
Pff, dat gaat toch wel hard hoor. :shock:
Pasini MPR 4takt.
Ducati Corse.
Afbeelding
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

stel je voor....

bo,livio,marcel,nick,vasco etc op zo'n motor.....

moet geweldig worden 8)
prikracing
forum gebruiker
Berichten: 98
Lid geworden op: wo 22 jul 2009, 20:18
Locatie: berkel en rodenrijs

Bericht door prikracing »

dat gaat snel :D
Gebruikersavatar
mark#41
forum gebruiker
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo 02 nov 2005, 18:53
Locatie: heerenveen
Contacteer:

Bericht door mark#41 »

[quote="Dm-Ricardo"]Kheb me aangemeld zodat ik informatie ontvang over deze cup. Lijkt me leuke opzet jammer dat ze niet met de honda 125 2 takten rijden.. :( .



Vanaf het seizoen 2011 zal er in Nederland opnieuw een project van start gaan waarbij jong Nederlands wegracetalent de kans krijgt zich te ontwikkelen. Het nieuwe project, de Moriwaki MD250H Cup, is een initiatief van Gerrit ten Kate en Hennie Lentink en zal financieel ondersteund worden door De Grote Motorsportloterij.


Uhh. de grote motorsport loterij???
Wat steunen die dan?
andries
forum gebruiker
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 20:26
Contacteer:

Bericht door andries »

mark#41 schreef:
Dm-Ricardo schreef:Kheb me aangemeld zodat ik informatie ontvang over deze cup. Lijkt me leuke opzet jammer dat ze niet met de honda 125 2 takten rijden.. :( .



Vanaf het seizoen 2011 zal er in Nederland opnieuw een project van start gaan waarbij jong Nederlands wegracetalent de kans krijgt zich te ontwikkelen. Het nieuwe project, de Moriwaki MD250H Cup, is een initiatief van Gerrit ten Kate en Hennie Lentink en zal financieel ondersteund worden door De Grote Motorsportloterij.


Uhh. de grote motorsport loterij???
Wat steunen die dan?
Duhh de catering voor de vip's natuurlijk :shock:
Gebruikersavatar
mark#41
forum gebruiker
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo 02 nov 2005, 18:53
Locatie: heerenveen
Contacteer:

Bericht door mark#41 »

DiStefano schreef:Lijkt mij een hele mooie opstap naar verder...

Maar Bo mag eerst nog de NSF goed de sporen geven, voordat er supersnelle CRF 150cc blok onder komt met zo'n 20pk.
Daarna zou de meest logische stap zijn...de Moriwaki Cup.

Dus ook wij hebben ons aangemeld om op de hoogte te worden gehouden.

Kostenplaatje is zeker niet misselijk... of is het leasen... met optie tot koop ...voor weinig :wink:
Met optie tot koop......voor weinig!!!!
Hij blijft echt hilarisch die Steven :wink: :lol: :D

Een lease auto is pas betaald bij 150.000 kilometer,een lease motor bij....zeg 20.000 kilometer met de opgetelde kilometers die gemaakt worden bij een race weekend is uhhh 7 jaar ,keer 5500 euro is .....

Anyway pure speculatie, we wachten af. :wink:
stephan
forum gebruiker
Berichten: 362
Lid geworden op: wo 12 sep 2007, 18:52
Locatie: woubrugge/alphen a/d rijn

Bericht door stephan »

ik vind het een hoop geld. ben benieuwd hoe ze het doen met persoonlijke sponsors van 5500 euro zonder sponsors is niet voorelkaar te krijgen als jong ventje.
www.racingteamdeboer.com
Plaats reactie