NIEUWSBRIEF PITBIKE Supermoto 2006

Informatie over NMC, en andere races

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Contacteer:

NIEUWSBRIEF PITBIKE Supermoto 2006

Bericht door Koen »

NIEUWSBRIEF PITBIKE Supermoto 2006


Nieuwe klasse bij KNMV Supermoto 2006

Vanaf seizoen 2006 wordt een vierde klasse
aan de KNMV Supermoto competitie toegevoegd.
Naast ONK, Euro Nationalen en Nationalen is dat de Pitbike klasse.

De bedoeling van deze klasse is aan rijders de gelegenheid te bieden om op een betaalbare
wijze kennis te maken met de Supermoto sport,
waarbij de funfactor (plezier in het racen) voorop staat.

Het Pitbike Supermoto programma is opgezet in samenwerking met monstermoto.nl
Zij zijn bij alle wedstrijden aanwezig voor technische service en advies.


Er wordt gereden met viertakt motoren met een cilinderinhoud
tot 125 cc en een maximale wielmaat van 12 inch.

Keuze van het merk van de machine en de banden is vrij,
wel moet worden voldaan aan technische eisen
die zijn gesteld in het KNMV Supermoto reglement.
Deelname is mogelijk vanaf de leeftijd van 14 jaar.


Waarom een nieuwe klasse?

De motorsport kent in Nederland veel liefhebbers.
Velen rijden zelf actief met een motor op de openbare weg.
Anderen rijden (ook) met hun motor mee in een vorm van vermaak of zelfs in wedstrijdcompetitie.

De wegrace en de cross zijn het meest populair in Nederland gelet op het aantal licentiehouders en toeschouwers bij de diverse wegrace en cross evenementen.

De deelnemers aan wedstrijden en/of evenementen variëren van erg jong tot ver over de 50 jaar.
Vaak zie je ook dat familieleden elkaar beïnvloeden in het gaan deelnemen aan wedstrijden/evenementen met motoren.

Supermoto is een mix van wegrace en cross.
En relatief erg jong in Nederland te bekijken.

Nu als is te stellen dat de introductie van Supermoto rijden in Nederland succesvol is.

Opvallend is het echter de afwezigheid van een toch veilige budgetklasse, en dat er louter met erg hoge/grote relatief dure motoren wordt gereden.
Een opstapklasse bestaat dus niet.
Een ander verschijnsel is het sterk opkomen van kleine 4 takt motoren. De zogenaamde pit/dirtbikes.

Met deze nieuwe Pitbike klasse is er nu bij de KNMV een mogelijkheid gecreëerd om te gaan racen met een betaalbare Supermoto in een aparte klasse.
Welke open staat voor alle leeftijdscategorieën vanaf 14 jaar.
Goed voor de sport Supermoto,
goed voor de opstapper, heel goed voor het publiek.


Hoe werkt het?

Simpel…heb je een Pitbike, meld je aan bij de KNMV en vraag een licentie PITBIKE klasse aan.
Er wordt gereden op dezelfde dag als de andere Supermoto klassen.
Genoeg te zien, o.a. Remy van Rees, Ivo Vink, Marcel van Drunen met hun motoren.
Genoeg te beleven ook dus.

Heb je nog geen Pitbike kijk eens op de site van Monstermoto.nl, de importeur van Monstermoto pitbikes voor Nederland.
Die motoren met 125 cc zijn zeer geschikt om mee te doen aan deze nieuwe klasse.
Deze motoren kun je ook zeer geschikt kopen, zeker als je helemaal nog niets hebt.

Bedenk wel……..er zijn zeer goede pit- en dirtbike motoren en er zijn ook van een zeer bedenkelijke kwaliteit.

Die kwaliteit is zelfs zo slecht, dat er nog geen eens veilig mee kan worden gereden.
Of dat er geen reserve-onderdelen voor zijn te krijgen.
De MONSTERMOTO in SM uitvoering lijkt de meest geschikte te zijn.

De 125 cc luchtgekoelde 1 cilinder viertakt, gecombineerd met het 4 maal zo sterke frame, de goede vering en sterke wielen, heeft zich in buitenlandse competities al bewezen en maakt het mogelijk zeer competitieve wedstrijden neer te zetten.
Bijkomend voordeel is dat Monstermoto.nl garant kan staan voor de circuitservice, banden/vering/onderdelen voorziening etc.

Monstermoto.nl heeft bovendien een aantal zeer mooie
starterpakketten voor je klaar staan, aan jou de keuze, vraag er naar via hun site.


Wat heb je nog meer nodig?

Veiligheid voor alles, het blijft racen met behoorlijk hoge snelheden.
Een goed pak, paar laarzen, uiteraard een goedgekeurde helm en een paar handschoenen.
De KNMV geeft het reglement uit, vraag er gelijk naar als je de Pitbike licentie aanvraagt!


Waar wordt er gereden?

In heel Nederland en zelfs daar buiten!
Permanente circuits zoals het Midland circuit te Lelystad en Spa Francorchamps, maar ook op stratencircuits die voldoen aan de eisen van de KNMV.

Het wedstrijdschema vind je op de site van de KNMV en ook op Monstermoto.nl






Hoe kom ik aan onderdelen?

Bij mechanische sporten gaat het vaak lang goed, maar ja soms gaat er wel eens wat stuk, dat is bekend.
Monstermoto.nl zal aanwezig zijn tijdens alle wedstrijden met hun servicetruck
met reservedelen voor de Monstermoto Pitbikes.

Het team van Monstermoto.nl draait al meerdere jaren mee in de Nederlandse en Belgische supermoto competitie voor service.
Naast supermoto banden en andere technische producten, zoals vering, remmen, helmen etc. kun je er terecht voor advies en hulp. Op hun site lees je er veel meer over.




Wat gaat het kosten?

De kosten van een licentie en het inschrijfgeld is door de KNMV bepaald.
Een racelicentie voor seizoen 2006 kost 80 euro, dat is wel inclusief verzekering.
Per wedstrijd is het inschrijfgeld 20 euro.

Een nieuwe 2006 125 cc Pitbike is bij MonsterMoto.nl al te koop voor rond de 1750 euro.
Dan heb je de nieuwste machine waar o.a. in Engeland en Amerika zeer goede resultaten mee worden behaald.

Belangrijke adressen en telefoonnummers

Om je een zoektocht te besparen, vind je hieronder enkele belangrijke adressen en telefoonnummers.
www.monstermoto.nl Pitbikes, wedstrijdschema, service schema’s, reservedelen,filmpjes,foto’s
www.knmv.nl aanvraag licentie, reglementen e.d.
www.bkracing.nl filmpjes en foto’s
www.hotlap.nl uitslagen van de Pitbike wedstrijden

06-51.49.49. 16 Jan Willem Boers team Monstermoto
Tel: (026) 35 28 510 KNMV
Fax: (026) 35 28 522 KNMV



Mocht je nog vragen hebben, schroom niet, bel of e-mail gerust.
Tot ziens op het circuit!


Team Monstermoto.nl
Plaats reactie