GRC RR velgen in GRC Laser

Fabrieks bikes gerelateerde vragen - Factory bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gebruikersavatar
DoC
forum gebruiker
Berichten: 1205
Lid geworden op: zo 08 jan 2006, 19:35
Locatie: Den Haag
Contacteer:

GRC RR velgen in GRC Laser

Bericht door DoC »

Hallo,

Ik heb vandaag velgjes+bandjes gekocht van Hendrik van het forum alleen vraag ik mij af hoe ik mijn velgjes passend kan krijgen?

Hier een paar foto's

GRC RR velg:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Orgineel velg:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Alvast bedankt,

DoC
www.Indoorminibike.nl
Gebruikersavatar
hiuy
forum gebruiker
Berichten: 493
Lid geworden op: za 09 apr 2005, 21:13
Locatie: antwerpen-zwijndrecht

Bericht door hiuy »

hoi,-
het lijkt mij dat je nieuwe spacer's moet kopen of zelf maken(wat vrij moeilijk gaat zelf maken),en ik denk zelfs ook een paar adaptor's zelf maken voor je remschijven en je tandwiel mooi in lijn te krijgen allemaal,maar heb je de velgjes niet na gemeten of ze wel paste ,of zo gewoon gelijk gekocht?

groeten steven.
love my GSXR k7
Gebruikersavatar
DoC
forum gebruiker
Berichten: 1205
Lid geworden op: zo 08 jan 2006, 19:35
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door DoC »

Was spoed bij dus kocht ze maar en GRC past toch wel op GRC dacht ik.

Hier 2 beter foto's met tandwiel gemonteerd een paar bussen ertussen en dan zit hij goed tanwiel staat ook goed tegenover voortandwiel.

Afbeelding
Afbeelding
www.Indoorminibike.nl
rutger kluun

Bericht door rutger kluun »

hiuy schreef:hoi,-
het lijkt mij dat je nieuwe spacer's moet kopen of zelf maken(wat vrij moeilijk gaat zelf maken),en ik denk zelfs ook een paar adaptor's zelf maken voor je remschijven en je tandwiel mooi in lijn te krijgen allemaal,maar heb je de velgjes niet na gemeten of ze wel paste ,of zo gewoon gelijk gekocht?

groeten steven.
Ik heb vanmoren een monteur aan de lijn gehad over dit zelfde probleem op mijn minibike en hij vertelde me dat ik gewoon spacers kan maken van een koperbuis, dus een voor waterleidingen. Dit kan je makkelijk op maat zagen met een ijzerzaag en met een schuurpapiertje afbramen.
stevie-tai chi

Bericht door stevie-tai chi »

dus het is al gelukt ?
Gebruikersavatar
DoC
forum gebruiker
Berichten: 1205
Lid geworden op: zo 08 jan 2006, 19:35
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door DoC »

Ik ga morgen denk ik even kijken bij Rehorst of ze van die busjes hebben, en anders ga ik het ook op die manier doen :D.

Aleen koper is niet echt een mooie kleur :?
www.Indoorminibike.nl
Gebruikersavatar
Justin
forum gebruiker
Berichten: 1987
Lid geworden op: zo 25 dec 2005, 17:50
Locatie: Langeraar

Bericht door Justin »

dan probeer je toch iets van pvc buis ofzo? Lijkt me niet dat zoiets smelt!
Maare,koper kun je gewoon inkleuren met zwarte markerstift, dan valt het al minder op! :wink:
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=125081#125081][color=red][b]Hapsnap/Interfastfood Bike TEKOOP-EVT OOK IN ONDERDELEN. [/b][/color][/url]
Gebruikersavatar
Sleutel
forum gebruiker
Berichten: 1121
Lid geworden op: di 07 sep 2004, 20:00
Locatie: Maurik
Contacteer:

Bericht door Sleutel »

rutger kluun schreef:Ik heb vanmoren een monteur aan de lijn gehad over dit zelfde probleem op mijn minibike en hij vertelde me dat ik gewoon spacers kan maken van een koperbuis, dus een voor waterleidingen.
Dit raad ik ten zeerste af :!: :!:

Koper van waterlijding, is errrrrrg zacht.
Wanneer je het wiel vast gaat zetten, draai je de koperen busjes gewoon in elkaar,
met het gevolg dat je wiel op den duur los gaat zitten.

Vind het trouwens een erg dom advies, van
de desbetreffende monteur (als je tenminste zo'n kerel een monteur kan noemen ](*,) )
Wie in bovenstaande tekst fouten vind,... mag ze houden.. !
#72
Gebruikersavatar
DoC
forum gebruiker
Berichten: 1205
Lid geworden op: zo 08 jan 2006, 19:35
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door DoC »

Wat zou anders kunnen gebruiken?

Ga zoizo ff bij Rehorst proberen.
www.Indoorminibike.nl
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

DoC,

Ik heb gister bij van der Ende met een werknemer van Rehorst staan praten en hij zei dat ze verschillende maten spacers hebben, ik heb ze zelf ook nodig namelijk! Je moet wel ff de maat opnemen.. Je kan ook de bouten waar je tandwiel mee vast zit vervangen door bouten met een iets plattere kop. Kijk maar, je gaat toch naar Rehorst..

Gr

AE
Haagse MiniGuus

Bericht door Haagse MiniGuus »

Zeker geen koper ga gewoon even langs bij rehorst anders help ik je wel even.
Gr Guus.
rutger kluun

Bericht door rutger kluun »

Ik ben vanavond even bij mijn zwager langs geweest en ik heb verwarmingsbuis een pijpensnijder en een electonische schuifmaat mee genomen. Hier zou het zeker mee moeten lukken. Scheelt een hoop geld, want die buizen kan je bij elke verwarmingsmonteur gratis krijgen en is zeker sterk genoeg.
Gebruikersavatar
DoC
forum gebruiker
Berichten: 1205
Lid geworden op: zo 08 jan 2006, 19:35
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door DoC »

Thnx Guus zal wel ff langs Rehorst gaan, maar denk/hoop dat het wel gaat lukken met die nieuwe velgen.

1 ding is zeker die velgen zijn echt mooi 8), en er zit aardig wat profiel op de pmt'tjes :D.

PS: Kan ik er een 72tands opzetten i.p.v. een 70 of kom je dan te snel aan zijn top?
www.Indoorminibike.nl
Plaats reactie