Stationair..... Deels opgelost volgende probleem.

Fabrieks bikes gerelateerde vragen - Factory bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gebruikersavatar
steef1
forum gebruiker
Berichten: 1526
Lid geworden op: di 26 jul 2005, 20:39
Locatie: Maastricht. pole position

Stationair..... Deels opgelost volgende probleem.

Bericht door steef1 »

Nouja zoals het probleem zecht.


Ik heb een 17,5mm carb (40cc 5poorter en bzm50cc uitlaat) De uitlaat zit er wel nieuw op. en vandaag wou ik hem laten lopen. Nja 1 probleem is opgelost hij loopt wel al beter met de choke aan...... Wat later uiteraard uit valt hij ook uit eerst loopt hij dan eventjes stationair dus dat ik al mooi meegenomen begin ik gas te geven laat ik gas los valt hij weer uit. Zou er dan weer een grotere sproeier in moeten? Ik heb nu een 110 erin zitten eerst 105 waamee hij dus van de zomer goed liep. Zou er dan nu een nog grotere sproeier in moeten om hem weer als een zonnetje te laten draaien?

Evt heeft iemand tips om met de luchtschroef af te stellen want da wil ook niet echt lukken. Normaal ging alles zn gangetje met afstellen maar nu wil het niet echt lukken :lol:


Ik hoop genoeg info te hebben gegeven anders zet het maar in het toppicwat jullie nog nodig hebben.

Alvast bedankt.
Stefan.

Ps. Het spruitje is vernieuwd.
Laatst gewijzigd door steef1 op vr 26 okt 2007, 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.
YZ250F
Gebruikersavatar
Kevin#34
forum gebruiker
Berichten: 951
Lid geworden op: wo 07 jun 2006, 16:28
Contacteer:

Re: Stationair.....

Bericht door Kevin#34 »

steef1 schreef:Nouja zoals het probleem zecht.

Mijn bike loopt niet mooi stationair. Hij loopt wel maar bijv 4000 touren stationair maar dan valt hij terug en valt hij uit. Eerst 2000 touren mooi stationair (in de zomer). En hij heeft de heletijd een dip terwijl hij eerst goed liep ermee.

Ik heb een 17,5mm carb (40cc 5poorter en bzm50cc uitlaat) De uitlaat zit er wel nieuw op. en vandaag wou ik hem laten lopen. Eerst starte hij helemaal niet.... toen de carb schoon gemaakt en naar 4 x trekken of iets dergelijks kwam er een teken van leven. Een paar keer trekken verder en de stationair schroef wat in gedraait te hebben bleef hij lopen maar als ik het gas los liet liep hij mischien 5 sec stationair (erg hoog mischien 3500 touren) en zakte hij helemaal en viel uit. Als ik gas wou geven begon de bike ongeveer bij 4200 touren een dip te krijgen als ik dan gas door gaf viel de bike ook uit.

In de zomer liep de bike als een zonnetje. Zou dit komen door het weer?

Ik hoop genoeg info te hebben gegeven anders zet het maar in het toppicwat jullie nog nodig hebben.

Alvast bedankt.
Stefan.

Eddit: Er zit een klein scheurtje in mn spruitstukje.... Dit zal denk ik zeker een factor van het probleem zijn.
jep zet er maar een nieuwe op :wink:
Gebruikersavatar
steef1
forum gebruiker
Berichten: 1526
Lid geworden op: di 26 jul 2005, 20:39
Locatie: Maastricht. pole position

Bericht door steef1 »

Al besteld :wink: .

Hopelijk loopt hij daarna goed.
YZ250F
Gebruikersavatar
steef1
forum gebruiker
Berichten: 1526
Lid geworden op: di 26 jul 2005, 20:39
Locatie: Maastricht. pole position

Bericht door steef1 »

Hij Loopt dus nog niet goed in de 1ste post heb ik het probleem gezet.

Zelf denk ik da er nog een grotere sproeier in moet maar dan word het naar mijn idee erg groot.

Als er nog info nodig is meld het maar.
Alvast bedankt.
Stefan.
YZ250F
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

Andere stationair sproeier erin draaien :D
Groots en Meeslepend!!

Officieel minibike polo drager.
Gebruikersavatar
steef1
forum gebruiker
Berichten: 1526
Lid geworden op: di 26 jul 2005, 20:39
Locatie: Maastricht. pole position

Bericht door steef1 »

TnTnelis schreef:Andere stationair sproeier erin draaien :D
Ja dacht ik ook al aan alleen er staat geen maat op dat is het probleem btw de stationair zit naast de hoofdsproeier he? Niet die lange die helemaal aan de zijkant zit toch?

Ben nog vrij leek op het gebied van 17.5mm carb's.
YZ250F
Gebruikersavatar
Risje
forum gebruiker
Berichten: 634
Lid geworden op: vr 01 jun 2007, 20:32
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Bericht door Risje »

Ik weet niet of dat met 17.5 carbs ook zo werkt maar met mijn 14 mm doe ik het altijd zo:


Start hem en draai de stationair schroef helemaal dicht en zorg dat hij op een gelijk toerental blijft draaien door de gashendel.
Dan moet je de luchtschroef open draaien totdat hij ineens hoger stationair gaat lopen dan stationair afstellen.
Zo werkt dat bij mijn 14mm.

Gr Risto
GRC RR 2008 Bizeta 5p
Gebruikersavatar
steef1
forum gebruiker
Berichten: 1526
Lid geworden op: di 26 jul 2005, 20:39
Locatie: Maastricht. pole position

Bericht door steef1 »

Naar mijn idee is 14mm gemakkelijker want bij die carbs was het geen probleem :lol: .

Tevens nog een grotere sproeier gehaald en dalijk even rond bellen voor een stationair sproeier.
YZ250F
Plaats reactie