Nieuw Italiaans 2takt pocketbike blok (Iame Parilla).

Fabrieks bikes gerelateerde vragen - Factory bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

eigenlijk.....

Lopen die fabrieksblokjes een paar jaar ACHTER..

Zwartgecoate zuiger? gesmede zuigers? gewone simpele 2t mechanismes zijn het, jaren oud, jullie moeten is in de poegjes kijken hehe. Kan vele malen sneller.Er zijn zoveel technieken die je totaal niet in deze blokken terug ziet waarom dat zou ik ook niet weten.

Maar aan de andere kan. Er zit niks op dus het weegt ook niks dus de toeren maakt het wel :P
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
mille
forum gebruiker
Berichten: 335
Lid geworden op: za 28 mei 2005, 11:53
Locatie: goes

Bericht door mille »

ik heb de blokken al op het ek gezien en lopen wel goed maar waren nog niet zo snel als de bzm.
grc rrz *37*

jan poppe minibiketeam
johny
forum gebruiker
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 20:17

Bericht door johny »

@lg
ik snap niet waarom die fabrieksblokken achter zouden lopen. en al helemaal niet op puch blokjes. vergeet niet dat de eerste 15 pk er makkelijker uitkomt dan de laatste 2 pk. en de puch blokjes zitten nou ook nog lang niet op het niveau van een gemiddeld race blok dacht ik. en weet niet wat je onder fabrieksblokken verstaat, maar de puch blokken zijn ook gewoon uit een fabriek gerold. als je onder fabrieksblokken verstaat dat je door de fabriek klaargemaakte blokken krijgt dan zijn er maar weinig in nederland die daar mee rijden hoor. en voor de materialen die wij nederlanders krijgen aangeleverd vanaf motoren fabrikanten kunnen wij het op een redelijk hoog niveau laten lopen. we zitten gewoon aan de max die er binnen het reglement haalbaar is, daargelaten de laatste tiendes voor de top machinetjes.
groeten
mille
forum gebruiker
Berichten: 335
Lid geworden op: za 28 mei 2005, 11:53
Locatie: goes

Bericht door mille »

johny schreef:@lg
ik snap niet waarom die fabrieksblokken achter zouden lopen. en al helemaal niet op puch blokjes. vergeet niet dat de eerste 15 pk er makkelijker uitkomt dan de laatste 2 pk. en de puch blokjes zitten nou ook nog lang niet op het niveau van een gemiddeld race blok dacht ik. en weet niet wat je onder fabrieksblokken verstaat, maar de puch blokken zijn ook gewoon uit een fabriek gerold. als je onder fabrieksblokken verstaat dat je door de fabriek klaargemaakte blokken krijgt dan zijn er maar weinig in nederland die daar mee rijden hoor. en voor de materialen die wij nederlanders krijgen aangeleverd vanaf motoren fabrikanten kunnen wij het op een redelijk hoog niveau laten lopen. we zitten gewoon aan de max die er binnen het reglement haalbaar is, daargelaten de laatste tiendes voor de top machinetjes.
groeten
wat heeft een italiaan nu aan topvermogen heb je de banen daar wel eens gezien gaat hun alleen om een goede powerband en een fiets die goed te berijden is
grc rrz *37*

jan poppe minibiketeam
johny
forum gebruiker
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 20:17

Bericht door johny »

@mille
ik snap even niet hoe je de link legt met italianen. maar die blokken lopen ook echt wel hard, ik denk nog wel meer vermogen als wij hebben. wat je zegt over dat brede powerband en goed te rijden zijn heb je wel gelijk. dat hebben ze aardig goed in de vingers
groeten
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

Het is superspul dat zeker :P

Hee! Die puchblokjes hebben standaard nog geen pk he :P dus dat zijn niet de laatste 2 die ze eruit halen maar de laatste 13 ofzo hehe.

Het gaat over de algemeenheid van de blokken. Een crossmotor enz is verder upto date dan een minibike kwa techniek. Toch vindt ik de prijzen dan erg hoog voor de blokkies.

Achja het loopt hard :P
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Gebruikersavatar
BERT#31
forum gebruiker
Berichten: 1548
Lid geworden op: za 21 apr 2007, 12:31
Locatie: op school (breda)

Bericht door BERT#31 »

Crossmotor kan je toch niet vergelijken met een minibike?
Blok wordt voor hele andere dingen opgebouwd.
Minibike blokjes draaien veel meer toeren.
En die blokjes kosten gewoon veel omdat je iets speciaals hebt, als het waar is wat ze zeggen natuurlijk.
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

BERT#31 schreef:Crossmotor kan je toch niet vergelijken met een minibike?
Blok wordt voor hele andere dingen opgebouwd.
Minibike blokjes draaien veel meer toeren.
En die blokjes kosten gewoon veel omdat je iets speciaals hebt, als het waar is wat ze zeggen natuurlijk.
Techniek niet het chassis... Rekenmaar dat in de sprints de mensen die zelf alles ontwikkelen sneller zijn dan de fabrieks spullen. Als je een minibike blok openhaald is het princiepe hetzelfde als dat van 10 jaar geleden. Dat is de insteek. Maar dat is meer voor de meer ervaren mensen.

Laat het hier maar bij, vandaar dat ik al zei dat ze toch hard gaan :wink: :P
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

johny schreef:@mille
ik snap even niet hoe je de link legt met italianen. maar die blokken lopen ook echt wel hard, ik denk nog wel meer vermogen als wij hebben. wat je zegt over dat brede powerband en goed te rijden zijn heb je wel gelijk. dat hebben ze aardig goed in de vingers
groeten
ik wel, LG vind dat de techniek van een 2takt minibike blok redelijk achter loopt en mille denkt dat dit te maken heeft met het feit dat italianen bijna alleen op super korte baantjes rijden :wink:

op het EK waren er heel veel italianen die met een minder snel blok echt smerig veel harder dan mij reden...
mille
forum gebruiker
Berichten: 335
Lid geworden op: za 28 mei 2005, 11:53
Locatie: goes

Bericht door mille »

kleine_duivel schreef:
johny schreef:@mille
ik snap even niet hoe je de link legt met italianen. maar die blokken lopen ook echt wel hard, ik denk nog wel meer vermogen als wij hebben. wat je zegt over dat brede powerband en goed te rijden zijn heb je wel gelijk. dat hebben ze aardig goed in de vingers
groeten
ik wel, LG vind dat de techniek van een 2takt minibike blok redelijk achter loopt en mille denkt dat dit te maken heeft met het feit dat italianen bijna alleen op super korte baantjes rijden :wink:

op het EK waren er heel veel italianen die met een minder snel blok echt smerig veel harder dan mij reden...
jij begrijpt het tim dat is precies wat ik bedoelde :wink:
grc rrz *37*

jan poppe minibiketeam
Plaats reactie