RARA wat is het ...??

Fabrieks bikes gerelateerde vragen - Factory bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gebruikersavatar
Lorenzo82
forum gebruiker
Berichten: 206
Lid geworden op: zo 21 mar 2010, 19:20

RARA wat is het ...??

Bericht door Lorenzo82 »

Hallo mensen!

Ik wilde gisteravond gaan trainen alleen nadat ik de bike gestart had op de choke en hem even had laten lopen was er in eerste instantie nog niets aan de hand. Vervolgens haalde ik hem van de choke af om verder te rijden alleen in eerste instantie kwam ik vooruit maar nadat ik meer gas wou geven hoorde ik een blooow geluid waarbij hij afsloeg. Ik geprobeerd om hem te starten (zonder choke) alleen dat lukte niet! Vervolgens meer de choke erop gezet en de bike starte naar 1 a 2 keer aantrekken! Ik dacht wellicht heb ik hem te snel van de choke afgehaald dus ik reed iets langer op de choke door om hem vervolgens weer van de choke af te halen om verder door te rijden. Alleen weer bij de eerste gasreactie weer het mooie blooow geluid en sloeg de bike weer af!! Ik heb de carb en de sproeier schoongemaakt en wilde weer gaan proberen alleen omdat ik al wat later was op de baan ibm regen eerder op de avond kan ik niet meer rijden ivm sluitingtijd. Wat kan het zijn...?? Krijgt ie te veel benzine waardoor ie verzuipt...??
Wat denken jullie...........

Ik hoor het graag!

groetjes Lorenzo82
Gebruikersavatar
Lorenzo82
forum gebruiker
Berichten: 206
Lid geworden op: zo 21 mar 2010, 19:20

Re: RARA wat is het ...??

Bericht door Lorenzo82 »

er zit een nieuwe zuiger in en de binnenkant van de cilinderkop is gereviceerd! We hebben toen de gasnaald hierop afgesteld en hij deed het toen goed maar ik had er nog niet op gereden!! En gisteravond was dus de avond dat ik de nieuwe zuiger zou gaan inrijden! Alleen nu blijkt dat hij wegvalt. Ja hij had het in een keer en nee ik heb tussendoor niets verandert!! De vergeetpuntjes die jij opnoem zijn niet het geval. De benzinekraan stond namelijk open en er zat voldoende benzine in de tank en de brandstoffilter was niet vervuild en de clip stond ook niet op de gasnaald!! Ik heb dat namelijk gelijk allemaal gecontroleerd!!
Dus hij krijgt te weinig benzine...................???? heb ik dat goed gelezen...........????
Gebruikersavatar
antonie
forum gebruiker
Berichten: 706
Lid geworden op: do 01 jan 2004, 22:22
Minibike:: zelfbouw
Locatie: haaksbergen
Contacteer:

Re: RARA wat is het ...??

Bericht door antonie »

weet niet wat voor een carb je hebt maar is je luchtschroef nog wel aanwezig,je zal niet de eerste zijn die hem verliest of staat deze nog wel goed afgesteld.
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
Gebruikersavatar
Lorenzo82
forum gebruiker
Berichten: 206
Lid geworden op: zo 21 mar 2010, 19:20

Re: RARA wat is het ...??

Bericht door Lorenzo82 »

@ antonie:
het betreft een 18mm dellortho carburateur en ja de luchtschroef is nog aanwezig en staat tevens ook nog goed afgesteld!! Dus nu is het de vraag wat het dus kan zijn........???
Gebruikersavatar
ruben4takt
forum gebruiker
Berichten: 527
Lid geworden op: ma 05 dec 2005, 11:19
Locatie: gennep
Contacteer:

Re: RARA wat is het ...??

Bericht door ruben4takt »

Lorenzo82 schreef:@ antonie:
het betreft een 18mm dellortho carburateur en ja de luchtschroef is nog aanwezig en staat tevens ook nog goed afgesteld!! Dus nu is het de vraag wat het dus kan zijn........???
in jou verhaal vertel je dat je de gasnaald hebt afgesteld na revisie van je verbrandingsruimte.
wat heb je precies veranderd (zowel gasnaald en verbrandingsruimte)?
Afbeelding
DM 2fast4you
NK 2010, Open 4takt 1ste.
NK 2011, Senioren+ 1ste.

Groet,
Ruben.
Gebruikersavatar
Lorenzo82
forum gebruiker
Berichten: 206
Lid geworden op: zo 21 mar 2010, 19:20

Re: RARA wat is het ...??

Bericht door Lorenzo82 »

klopt gasnaald is afgesteld en de cilinderkop is gereviseerd!!
Gebruikersavatar
ruben4takt
forum gebruiker
Berichten: 527
Lid geworden op: ma 05 dec 2005, 11:19
Locatie: gennep
Contacteer:

Re: RARA wat is het ...??

Bericht door ruben4takt »

heb je de gasnaald laten zakken, dus het clipje omhoog gebracht?.
ik zou de gasnaald gewoon in de oude stand terugbrengen en nog eens gaan proberen.
Afbeelding
DM 2fast4you
NK 2010, Open 4takt 1ste.
NK 2011, Senioren+ 1ste.

Groet,
Ruben.
Gebruikersavatar
Lorenzo82
forum gebruiker
Berichten: 206
Lid geworden op: zo 21 mar 2010, 19:20

Re: RARA wat is het ...??

Bericht door Lorenzo82 »

ja ik denk dat ik dat vanavond maar weer eens ga proberen!!
Zoals ik al aangaf had ik ook de carb schoongemaakt alleen nog niet de mogelijkheid gehad om daarna te rijden!!
Dus wellicht kan het zijn dat de sproeier vervuilt was omdat i de bike nadat ik de carb had schoongemaakt wel kon starten zonder de choke te hoeven gebruiken!
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: RARA wat is het ...??

Bericht door üntiej#21 »

Ik zou je membraan ook even controleren.
Wellicht blijft deze open staan, of is er een klep los geraakt.

Vaak wil de motor dan wel starten, maar bij het gas geven hoor je een hard aanzuigend geluid uit de inlaat.
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Gebruikersavatar
Niek94
forum gebruiker
Berichten: 354
Lid geworden op: zo 21 sep 2008, 14:12
Locatie: Arnhem

Re: RARA wat is het ...??

Bericht door Niek94 »

Ik ben er vanavond ook weer (EINDELIJK :D )
Misschien kan iemand je bij evmc helpen......

Tot Vanavond :P
Gebruikersavatar
Lorenzo82
forum gebruiker
Berichten: 206
Lid geworden op: zo 21 mar 2010, 19:20

Re: RARA wat is het ...??

Bericht door Lorenzo82 »

We zijn gisteravond bezig geweest en heb de bike inmiddels weer helemaal in orde (teminste dat denk ik hahaha!! fingers crossed) We hebben de carberateur helemaal schoongemaakt en zagen in eerste instantie dat de benzineslang vanaf de tank geknikt was. Daarnaast de membraam er nog uitgehaald om te controleren maar die was geheel in orde! bij de vlotter zagen we dat de vlotternaald niet goed zijn werk deed en dus waarschijnlijk omhoog bleef staan! Naaldje aangepast en andere benzineslangen toegepast zodat deze niet mee kan knikken en een nieuwe benzinefilte er tussen geplaatst. Toen gestart en mijn bike liep weer. Alleen nog even de stationairschrief bijgesteld en de koppeling afgesteld!! Dus als het goed is moet ie het weer doen!!

@niek94: Ja ik rij vanavond weer in velp.
Eerst maar eens kijken of de bike het blijft doen en daarna maar weer eens met de knieetjes over de grond!
Ik kan me alleen even niet meer voor de geest halen op welke bike jij ook alweer reed....??

gr. Lorenzo82
Gebruikersavatar
Niek94
forum gebruiker
Berichten: 354
Lid geworden op: zo 21 sep 2008, 14:12
Locatie: Arnhem

Re: RARA wat is het ...??

Bericht door Niek94 »

De zwarte/matzwarte DM 50 cc.
Weet je het weer?
Gebruikersavatar
Lorenzo82
forum gebruiker
Berichten: 206
Lid geworden op: zo 21 mar 2010, 19:20

Re: RARA wat is het ...??

Bericht door Lorenzo82 »

Zo de training zit erop en moet zeggen dat de bike in het begin een beetje moeite had om goed op gang te komen
Aan het eind nog wat startmomenten geoefent maar ik merk dat de bike niet geheel doortrekt!!
Dus dat moeten we van de week maar eens afstellen!!

@ niek!!
Zo dat zit er weer op vanavond! Nou ik las net je respons en zag dat je dus op een 50cc rijdt! #-o
Dat dacht ik al vanavond!! :idea: Je hebt namelijk een hogere koppel omdat ik op een 40cc rijdt!!
Maar goed al om al was het een geslaagde training voor mij (ondanks dat ik twee keer mezelf en mijn bike van het asfalt moest rapen!! :lol:)
minibike2000
nieuwe gebruiker
Berichten: 20
Lid geworden op: do 07 apr 2011, 18:07

Re: RARA wat is het ...??

Bericht door minibike2000 »

Geef je wel gas met starten (dan lukt het misschien ook zonder choke
Gebruikersavatar
wesley de laat
forum gebruiker
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 20:19
Minibike:: DM telai GP1 40cc 5 poorter bzm
Locatie: roosendaal

Re: RARA wat is het ...??

Bericht door wesley de laat »

minibike2000 schreef:Geef je wel gas met starten (dan lukt het misschien ook zonder choke
Kijk is naar de datum :roll:
DM Telai GP1 40cc 5poorter bzm
mijn bike
Gesloten