Welke ketting?

Fabrieks bikes gerelateerde vragen - Factory bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
john-motorsport
forum gebruiker
Berichten: 55
Lid geworden op: za 19 apr 2008, 16:08
Locatie: Gennep

Welke ketting?

Bericht door john-motorsport »

Hallo allemaal,

Sinds enige tijd gebruik ik een KMC ketting (geen slechte kwaliteit dacht ik) maar welk kettingvet ik ook gebruik en hoe vaak ik de ketting ook schoon maak. de ketting gaat toch knikjes vertonen en wordt minder soepel (verhoogde weerstand) Ik doe gemiddeld 2 tot 3 maanden met een ketting. En we rijden (nog) geen wedstrijden.

Ketting staat in het begin zeker niet te strak maar na verloop van tijd (uurtje of 2 rijden) staat de ketting dus wel strak. Dit gebeurt niet met een nieuwe ketting maar na enkele keren rijden wel en dan word het steeds erger.

Tandwielen staan perfect in lijn (6je voor 70 achter)

Iemand een idee bijv. betere ketting of doe ik iets fout?

Beetje laat maar toch nog de beste wensen voor iedreen een een super 2011 race-jaar!!!

Alvast bedankt voor jullie eventuele reactie!

Groeten

John
Niet meer Pk's maar sneller!!!
Sean van Bergem Standaard 40 GRC mix 3e plaats 2011
Sean van Bergem Open 40 (15mm dellorto i.v.m. gewicht)DM telai FactoryR Kampioen 2012 in 7 wedstrijd dagen!!
Gebruikersavatar
xxx
forum gebruiker
Berichten: 467
Lid geworden op: do 17 jun 2010, 20:25
Locatie: afferden (L)

Re: Welke ketting?

Bericht door xxx »

hallo,

koop een d.i.d. ketting betere kwaliteit

groetjes harm.c
DM 40CC 5 POORTER BIZETA !!!!!!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
pasini-ernie
forum gebruiker
Berichten: 2323
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 16:35
Locatie: Den Haag-Scheveningen-070-
Contacteer:

Re: Welke ketting?

Bericht door pasini-ernie »

xxx schreef:hallo,

koop een d.i.d. ketting betere kwaliteit

groetjes harm.c
:? :?

D.I.D is in mijn ogen een veel slechtere ketting, ken mensen met 50cc bizeta's (50 open) waarbij ze de ketting gewoon heel snel kapot trokken en bij kmc niet.

Gr,
Pasini MPR 4takt.
Ducati Corse.
Afbeelding
Gebruikersavatar
bram_015
forum gebruiker
Berichten: 1244
Lid geworden op: zo 10 jan 2010, 11:52
Locatie: Vlaams Brabant (België) Coolste jongen: RICHARD!!!

Re: Welke ketting?

Bericht door bram_015 »

daarbij geloof ik ook niet echt dat een andere ketting gaat helpen,aangezien hij er al zoveel (goede) gehad heeft
Hardstyle is Lifestyle!
Kefien#17
forum gebruiker
Berichten: 3069
Lid geworden op: zo 04 jun 2006, 17:18
Locatie: Tilburg

Re: Welke ketting?

Bericht door Kefien#17 »

Heb er nooit problemen mee, Nieuwe ketting rekt altijd wat uit in begin,

Ik heb/verkoop ketting vet van motorex 622 fully synthetic

Maar als nog ik heb er meerde gehad en nooit problemen met gehad, Het is wel belangrijk om hem goed schoon te maken en doen opnieuw in vetten (ik maak altijd een badje ) laten in weken schoon maken en er op zetten,

Succes
john-motorsport
forum gebruiker
Berichten: 55
Lid geworden op: za 19 apr 2008, 16:08
Locatie: Gennep

Re: Welke ketting?

Bericht door john-motorsport »

Even over het kapot trekken van de ketting bij een open 50
Een vriend van mijn zoon die een DM 50cc 6 poort 18mm heft trok (en ik was er zelf bij) een KMC ketting meerdere keren aan gort op vledderveen.
Gewoon de schakels breken; of gigantisch veel power of geen beste ketting.

Dus ik ben nog steeds gewoon de weg kwijt

Maar bedankt voor jullie reacties!
Niet meer Pk's maar sneller!!!
Sean van Bergem Standaard 40 GRC mix 3e plaats 2011
Sean van Bergem Open 40 (15mm dellorto i.v.m. gewicht)DM telai FactoryR Kampioen 2012 in 7 wedstrijd dagen!!
Gebruikersavatar
wainey
forum gebruiker
Berichten: 866
Lid geworden op: za 31 dec 2005, 12:39
Locatie: oud sabbinge

Re: Welke ketting?

Bericht door wainey »

wij reden met een grc ketting
kochten dit per 5 mtr en passen dit naar de tandwielen aan
doen hier een 2 jaar mee.
smeerden met ketting spray welke wij kochten bij motorport dacht 12 euro.
hebben hier geen problemen mee gehad.
50 cc 21 mm carb en weeg zelf 80 kg.

regelmatig smeren (aan binnenkant ketting) en niet OP de ketting.anders vliegt het er weer af.
na rijden deden wij met benzine schoon spoelen .effe laten luchten en daarna inspuiten(binnekant ketting)
ken ook mensen die 110 kg wegen en geen problemen hebben met deze ketting.

suc6
http://communities.zeelandnet.nl/data/wpracing/index.php
Belgisch kampioen promo+ 2008
Roosendaal 40 open 35.01
Roosendaal 36.02 promo+
Gebruikersavatar
minipower
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2679
Lid geworden op: wo 15 okt 2008, 16:59
Minibike:: Genoeg om een museum te beginnen.
Locatie: Amersfoort

Re: Welke ketting?

Bericht door minipower »

zelfs mijn b1 heeft diverse d.i.d kettingen kapot getrokken.. :roll: kmc nog nooit kapot gehad.. als hij een beetje vies is gooi ik hem gewoon even de spoel bak( of voor de gene die dat niet hebben een bak benzine ) in en spuit hem daarna weer netjes in met ketting vet :wink: na 2,5 jaar nog steeds zelfde ketting die zeker niet krom/versleten is :mrgreen:

dus ik weet niet wat voor tandwielen je gebruikt maar bij mijn blata/bzm tandwielen slijt mijn kmc ketting dus zo goed als niet :wink:

en uhm volgens mij is het gewoon een verkoop fabeltje dat d.i.d beter is maar hier weet ik niet het fijne van, ik heb alleen wel eens gehoord dat d.i.d vaak iets soepeler blijft als je hem even niet goed smeerd :wink:

niels
Keep the forum alive =D>
Gebruikersavatar
ruud
forum gebruiker
Berichten: 3631
Lid geworden op: za 03 mei 2003, 12:11
Locatie: Motor: GRC RR

Re: Welke ketting?

Bericht door ruud »

minipower schreef:zelfs mijn b1 heeft diverse d.i.d kettingen kapot getrokken.. :roll: kmc nog nooit kapot gehad.. als hij een beetje vies is gooi ik hem gewoon even de spoel bak( of voor de gene die dat niet hebben een bak benzine ) in en spuit hem daarna weer netjes in met ketting vet :wink: na 2,5 jaar nog steeds zelfde ketting die zeker niet krom/versleten is :mrgreen:

dus ik weet niet wat voor tandwielen je gebruikt maar bij mijn blata/bzm tandwielen slijt mijn kmc ketting dus zo goed als niet :wink:

en uhm volgens mij is het gewoon een verkoop fabeltje dat d.i.d beter is maar hier weet ik niet het fijne van, ik heb alleen wel eens gehoord dat d.i.d vaak iets soepeler blijft als je hem even niet goed smeerd :wink:

niels

hoezo nu weer ZELFS mijn b1 net of da ding zoveel pk het :roll:
[color=#0000FF]Grc RR minimoto racing[/color]
grcracer
nieuwe gebruiker
Berichten: 29
Lid geworden op: za 20 jun 2009, 13:54

Re: Welke ketting?

Bericht door grcracer »

Hallo John,

Herken je probleem, zowel met d.i.d. als kmc maar sinds ik kettingspray van Fuchs Silkolene type Pro chain gebruik is van harde stukjes absoluut geen sprake meer. Probeer het eens zou ik zeggen.

Gr, Michiel
Gebruikersavatar
ruben4takt
forum gebruiker
Berichten: 527
Lid geworden op: ma 05 dec 2005, 11:19
Locatie: gennep
Contacteer:

Re: Welke ketting?

Bericht door ruben4takt »

af en toe ook eens je tandwielen vervangen.
iedere keer een nieuwe ketting op ingesleten tandwielen gaat ook niet goed.
je nieuwe ketting slijt dan op je tandwielen in en zal de levensduur van je ketting sterk verkorten.
Afbeelding
DM 2fast4you
NK 2010, Open 4takt 1ste.
NK 2011, Senioren+ 1ste.

Groet,
Ruben.
john-motorsport
forum gebruiker
Berichten: 55
Lid geworden op: za 19 apr 2008, 16:08
Locatie: Gennep

Re: Welke ketting?

Bericht door john-motorsport »

Het 6je voor is nieuw en de 70 is ook nog niet zo oud
Maar ik begrijp dat versleten tandwielen ook niet helpen.

gr

John.
Niet meer Pk's maar sneller!!!
Sean van Bergem Standaard 40 GRC mix 3e plaats 2011
Sean van Bergem Open 40 (15mm dellorto i.v.m. gewicht)DM telai FactoryR Kampioen 2012 in 7 wedstrijd dagen!!
Gebruikersavatar
poeria
forum gebruiker
Berichten: 989
Lid geworden op: vr 27 jun 2008, 16:14
Locatie: Limburg Horn

Re: Welke ketting?

Bericht door poeria »

minipower schreef:zelfs mijn b1 heeft diverse d.i.d kettingen kapot getrokken.. :roll: kmc nog nooit kapot gehad.. als hij een beetje vies is gooi ik hem gewoon even de spoel bak( of voor de gene die dat niet hebben een bak benzine ) in en spuit hem daarna weer netjes in met ketting vet :wink: na 2,5 jaar nog steeds zelfde ketting die zeker niet krom/versleten is :mrgreen:

dus ik weet niet wat voor tandwielen je gebruikt maar bij mijn blata/bzm tandwielen slijt mijn kmc ketting dus zo goed als niet :wink:

en uhm volgens mij is het gewoon een verkoop fabeltje dat d.i.d beter is maar hier weet ik niet het fijne van, ik heb alleen wel eens gehoord dat d.i.d vaak iets soepeler blijft als je hem even niet goed smeerd :wink:

niels
Wat ga je dealers zwart maken, verkoop fabeltje, alsof je zo vaak rijdt met je b1 HAHAHA
heb zelf ze allebij gehad, bij mij ging de kmc kapot, en tot nu toe is de D.I.D ketting nog goed, zou zeggen koop ze allebij en kijk welke je ZELF beter vindt ;)
Groetjes Poeria.
[url=http://img706.imageshack.us/i/blatalogo.jpg/][img]http://imageshack.us/thumbnmail.png[/img][/url]
Gebruikersavatar
pasini-ernie
forum gebruiker
Berichten: 2323
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 16:35
Locatie: Den Haag-Scheveningen-070-
Contacteer:

Re: Welke ketting?

Bericht door pasini-ernie »

poeria schreef:
minipower schreef:zelfs mijn b1 heeft diverse d.i.d kettingen kapot getrokken.. :roll: kmc nog nooit kapot gehad.. als hij een beetje vies is gooi ik hem gewoon even de spoel bak( of voor de gene die dat niet hebben een bak benzine ) in en spuit hem daarna weer netjes in met ketting vet :wink: na 2,5 jaar nog steeds zelfde ketting die zeker niet krom/versleten is :mrgreen:

dus ik weet niet wat voor tandwielen je gebruikt maar bij mijn blata/bzm tandwielen slijt mijn kmc ketting dus zo goed als niet :wink:

en uhm volgens mij is het gewoon een verkoop fabeltje dat d.i.d beter is maar hier weet ik niet het fijne van, ik heb alleen wel eens gehoord dat d.i.d vaak iets soepeler blijft als je hem even niet goed smeerd :wink:

niels
Wat ga je dealers zwart maken, verkoop fabeltje, alsof je zo vaak rijdt met je b1 HAHAHA
heb zelf ze allebij gehad, bij mij ging de kmc kapot, en tot nu toe is de D.I.D ketting nog goed, zou zeggen koop ze allebij en kijk welke je ZELF beter vindt ;)
Groetjes Poeria.
Ketting probleem = opgelost: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?f=24&t=31930
Pasini MPR 4takt.
Ducati Corse.
Afbeelding
Gebruikersavatar
poeria
forum gebruiker
Berichten: 989
Lid geworden op: vr 27 jun 2008, 16:14
Locatie: Limburg Horn

Re: Welke ketting?

Bericht door poeria »

ja zag het man, maar wilde ff op hem reageren :P
Groeten Poeria.
[url=http://img706.imageshack.us/i/blatalogo.jpg/][img]http://imageshack.us/thumbnmail.png[/img][/url]
Plaats reactie