Riempje van de waterpomp

Fabrieks bikes gerelateerde vragen - Factory bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Jeffrey-oss
nieuwe gebruiker
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 25 jun 2012, 21:04
Minibike:: Chinese

Riempje van de waterpomp

Bericht door Jeffrey-oss »

Hallo

Afgelopen zaterdag is mijn B1 bij Bert Derou geweest. Bert heeft m'n B1 super klaar gemaakt en goede service geleverd
Hij heeft onderandere het aandrijfriempje van de waterpomp vervangen.
Ter info de volgende vraag;
Dat riempje van de waterpomp heeft de neiging er aan de binnenkant af te lopen maar dit kan niet wat hij zit aan de binnenkant tegen het blok aan. Hij slijt volgens mij erg hard gezien de 'haartjes' er al op staan.
Kam dit schade veroorzaken aan m'n blok? Kan het riempje 'insnijden' in m'n blok?
Wat kan ik hieraan doen? Hij lijkt er aan de binnenkant af te willen lopen.

Én de tandjes op het riempje vallen niet mooi in de tandjes van het zwarte plastic tandwiel zoals op de foto te zien is.

Afbeelding

Wat kan ik hieraan doen? Ik ben bang dat hij er af loopt en een afdruk in m'n blok snijdt of dat ik na elke 2 uur rijden een nieuw riempje moet plaatsen.

Groeten Jeffrey
Gebruikersavatar
Kikiracing
Moderator
Moderator
Berichten: 877
Lid geworden op: vr 21 jan 2011, 06:52
Minibike:: ZPF 207 BZM 5p
Locatie: Volendam
Contacteer:

Re: Riempje van de waterpomp

Bericht door Kikiracing »

Als het riempje knapt dan loopt je waterpomp niet meer, daardoor krijgt je blok geen koeling meer en loopt ie stuk. verder kan ie naar mijn weten niet in je blok slijten/zover dat het kwaad kan. Ik zeg bel Bert even voor wat extra info :wink:
Afbeelding

Bikes:
Suzuki GSXr 600 2011
ZPF 207 Midi bzm 40cc 5p 2t
Gebruikersavatar
minipower
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2679
Lid geworden op: wo 15 okt 2008, 16:59
Minibike:: Genoeg om een museum te beginnen.
Locatie: Amersfoort

Re: Riempje van de waterpomp

Bericht door minipower »

Dat riempje op die foto zou ik toch even vervangen, misschien is het waterpomp wieletje iets schuin waardoor hij er af loopt.

Ik moet nog ergens een wieletje hebben slingeren van een blatatje ds mocht hij scheef zijn moet je het maar even laten weten.

Niels
Keep the forum alive =D>
Plaats reactie