polini 911 Dreambike tank lekken...

Fabrieks bikes gerelateerde vragen - Factory bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Lelyracing

polini 911 Dreambike tank lekken...

Bericht door Lelyracing »

Hallo allemaal ik heb al zoveel geprobeert maart het blijft lekken namelijk mijn 911 tankje.

het zit bij het schroefdraad waar je het filterelement incl brandstofslangadaptor in draait , maar helaas kwam ik er achter dat er bijna geen schroefdraad meer in zit ( waarschijnlijk door de vorige eigenaar veroorzaakt ) wie weet hoe ik dit op kan lossen zondar dat ik hem eruit kan trekken en lekage?
hier de onderkant te zien :
OHJa Graag snel antwoord in verband met dat ik zondag naar huizen ga ...

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Lelyracing op wo 14 sep 2005, 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

Groter schroefdraad erin tappen, en dan een busje erin, van dat schroefdraad, naar schroefdraad van benzinekraan.

Niels
Jvdw#59

Bericht door Jvdw#59 »

Óf..

Vloeibare pakking :)
Werkt bij mij ook, mijn schroefdraad is namelijk ook niet meer wat het moet zijn.. Wel oppassen dat je niet teveel gebruikt, want dan heb je net als ik had de tankuitgang verstopt :oops: :lol:
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

TnTnelis schreef:Groter schroefdraad erin tappen, en dan een busje erin, van dat schroefdraad, naar schroefdraad van benzinekraan.

Niels
ala, een Helicol.

Inderdaad, dat is de beste oplossing..

Deze busjes zijn bij automaterialen zaken te verkrijgen.

neem voor de zekerheid je tankje even mee.. Misschien dat ze je daar per direct kunnen helpen ! hun weten hoe het zit.

Als je het zelf doet: doe wel locktite aan het "busje" .. zodat deze niet meer los gaat.

Als je alles goed doet heb je geen vloeibare pakking nodig..

Succes !
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Lelyracing

Bericht door Lelyracing »

hebben die busjes nog een speciale naam of zoiets?
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

Ja een helicoil, maar ik denk dat wat jij nodig heb weer zo'n onmogelijke maat is, dus dat je hem even moet laten draaien.

Niels
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

TnTnelis schreef:Ja een helicoil, maar ik denk dat wat jij nodig heb weer zo'n onmogelijke maat is, dus dat je hem even moet laten draaien.

Niels
mmm denk het niet..

Tenzij !! het smallere draad is.. wat er in het benzinekraantje zit..

maar dan tog gewoon een ander kraantje er aan beunen ?
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

Ja Ãœntiej(:D), dat kan wel een ander kraante erin beunen. Maar het is het leukst om het origineel te houden denk ik?

Niels
Lelyracing

Bericht door Lelyracing »

ja ik houd hem het liefst origineel omdat hier alles al in zit he brandstoffilter en dergelijke
mijn vader had het over een ring dat binnen en buiten schroefdraad heeft , dan tap ik het groter in de tank zelf .. is dat waar jullie het over hadden?
Gebruikersavatar
ruud
forum gebruiker
Berichten: 3631
Lid geworden op: za 03 mei 2003, 12:11
Locatie: Motor: GRC RR

Bericht door ruud »

Idd vloeibare pakking zou een goede oplossing kunnen zijn zoals joost zei :!:
[color=#0000FF]Grc RR minimoto racing[/color]
Plaats reactie