wat mag ie kosten?

Fabrieks bikes gerelateerde vragen - Factory bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gast

wat mag ie kosten?

Bericht door Gast »

hallo, ik ben nieuw hier op het forum en ben nog niet zo heel lang bezig met de mini's. zag nu een blata staan maar weet niet precies wat ie waard is omdat ie al 6 jaar oud is en alleen heeft gedient ter decorratie in een woonkamer.
het gaat over een blata doohan racing. meer info heb ik momenteel nog niet.
deze is het

Afbeelding

en zijn hier ook nog gewoon de onderdelen van te koop als ie al 6 jaar oud is? en eventueel opvoer mogelijkheden?

alvast bedankt voor jullie info, dan kan ik verder gaan handelen als het wat is.
ganta

Bericht door ganta »

dit is een blata 2.5 zoals ik hem ken.
als hij echt alleen voor decoratie heeft gedient zal ie vast nog wel in goede staat zijn.
deze worde ook nog gewoon verkocht in sommige winkels.
er zijn genoed opvoer mogelijkheden.. maar dar zal niet goedkoop worden denk ik.. aangezien het van blata is :) ;)
deze word in winkels voor ongeveer 5 á 600 eurotjes
leuke bike om mee te beginnen
wevie666

Bericht door wevie666 »

Dit is een leuke bike om op te beginnen.

Vrij goedkoop, weinig onderhoudt en loopt mooi


En wat mag hij kosten.. ik zou er 250-300 voor over hebben denk ik
ganta

Bericht door ganta »

wevie666 schreef:Dit is een leuke bike om op te beginnen.

Vrij goedkoop, weinig onderhoudt en loopt mooi


En wat mag hij kosten.. ik zou er 250-300 voor over hebben denk ik
voor een 2e hands GEBRUIKTE zou dat een goede prijs zijn.. maar aangezien deze niet is gebruikt (wat ik denk als ie als decoratie is gebruikt) verwacht ik dat deze man er meer voor vraagt.. maar je weet het nooit :)
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

Stilstaan is heel slecht voor een motor, zeker als hij dan dus ook geen onderhoud krijgt.

Je weet nooit wat er allemaal is gebeurt, olie is gaan aankoeken, vochtige huiskamer dus misschien zelfs op sommige plaatsen roest.

Niels
Gast

Bericht door Gast »

Ik schat de waarde op ongeveer 200/300 euro aangezien je ze al nieuw voor 600 euro kunt kopen ;)

Timmhey
wevie666

Bericht door wevie666 »

ganta schreef:
wevie666 schreef:Dit is een leuke bike om op te beginnen.

Vrij goedkoop, weinig onderhoudt en loopt mooi


En wat mag hij kosten.. ik zou er 250-300 voor over hebben denk ik
voor een 2e hands GEBRUIKTE zou dat een goede prijs zijn.. maar aangezien deze niet is gebruikt (wat ik denk als ie als decoratie is gebruikt) verwacht ik dat deze man er meer voor vraagt.. maar je weet het nooit :)
Klopt helemaal, maar voor een 6 jaar oude bike vind ik dat vrij duur
edgo

Bericht door edgo »

Bied maximaal €300, met als voorbehoud dat hij de bike wel even laat lopen :idea: Dan weet je in ieder geval dat hij het doet,anders wordt het nog een dure bike :P
Gebruikersavatar
ruud
forum gebruiker
Berichten: 3631
Lid geworden op: za 03 mei 2003, 12:11
Locatie: Motor: GRC RR

Bericht door ruud »

Ik ben dus ook begonnen met een blata 2.5 en het is echt een hele goede beginners motor.Ik zou deze nemen als je begint en niet zo chinees want echt van deze heb je veel maar dan ook veel meer plezier.
[color=#0000FF]Grc RR minimoto racing[/color]
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

TnTnelis schreef:Stilstaan is heel slecht voor een motor, zeker als hij dan dus ook geen onderhoud krijgt.

Je weet nooit wat er allemaal is gebeurt, olie is gaan aankoeken, vochtige huiskamer dus misschien zelfs op sommige plaatsen roest.

Niels
Dat heeft meer te maken met een bromfiets en motor en auto .

In het blok van een mini bike zit geen olie :idea: dus dat kan ook niet verdikken :wink:

@ de jonge met de vraag .

Als er geen benziene in heeft gezeten is het nu dus gewoon een nieuwe motor wat mij ook logisch lijkt want wie wil er nu 24 u per dag een benziene lucht in de huiskamer :?

Maar je kan voor de zekerheid wel even de mini bike uit elkaar halen en alles even schoon maken .

Maar alles zal nog wel 100% werken .

*Lg*
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
edgo

Bericht door edgo »

Dat heeft meer te maken met een bromfiets en motor en auto .

In het blok van een mini bike zit geen olie :idea: dus dat kan ook niet verdikken :wink:

@ de jonge met de vraag .

Als er geen benziene in heeft gezeten is het nu dus gewoon een nieuwe motor wat mij ook logisch lijkt want wie wil er nu 24 u per dag een benziene lucht in de huiskamer :?

Maar je kan voor de zekerheid wel even de mini bike uit elkaar halen en alles even schoon maken .

Maar alles zal nog wel 100% werken .

*Lg*[/quote]Helemaal mee eens :!:
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

Uhm, ja je hebt geen carter olie, maar je lagers zijn wel gesmeerd met olie, en je ketting ook, en als er 1 keer mee is gereden en er zit tussen je lagers aangekoekt vet met zand, is dat echt niet fijn.

Niels
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

Hey

Dat zijn kleine dingen die je gewoon even na moet kijken wat is dat nou voor een werk :arrow: ,

ja kan ook eerst even je je blok extra olie geven en je boegie eruit draaien en de motor eerst een aantal keer 50 x ofzo rond laten draaien of meer en de motor flink laten verzuipen zodat er overal een nieuwe mengsel kan komen :wink:

*Lg*
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Gast

Bericht door Gast »

bij een scooter noemen we dat hier...droog kicken dus bij minibike droog trekken ?? 8)

suc6 :!:
Plaats reactie