Blata WR of WRN

Fabrieks bikes gerelateerde vragen - Factory bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Het word een waarschijnlijk een blata wrs maar welke kleur?

Peiling eindigde op za 11 feb 2006, 11:42

kawagroen
8
47%
blata oranje
9
53%
 
Totaal aantal stemmen: 17

Gast

Blata WR of WRN

Bericht door Gast »

Ik denk dat het toch een WRS word.
maar nu moet ik kiezen tussen een oranje of een groene.
De oranje heeft een lange levertijd en de groene kan ik vrij snel krijgen.
In principe wilde ik een oranje maar twijfel nu wel heel erg.
Help...
Laatst gewijzigd door Gast op ma 06 feb 2006, 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

Bericht door Gast »

ik zou een watergekoeld nemen als ik er het geld voor had...
Gebruikersavatar
Sleutel
forum gebruiker
Berichten: 1121
Lid geworden op: di 07 sep 2004, 20:00
Locatie: Maurik
Contacteer:

Bericht door Sleutel »

WR is ook watergekoeld, de R is luchtgekoeld.
De W staat namelijk voor waterkoeling :wink:

Wij (sissi en ik) hebben voor de R gekozen,
omdat de WRN 10,7 pk heeft en de R 10,5,
dat scheelt dus maar .2 pk.
+ dat de R nog wat lichter is ook,
hoeft geen water en radiateur mee te sjouwen :wink:
Laatst gewijzigd door Sleutel op za 04 feb 2006, 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie in bovenstaande tekst fouten vind,... mag ze houden.. !
#72
Gast

Bericht door Gast »

Ja je hebt gelijk kwam er ook net achter :oops:
maar dan nog ga ik denk ik voor de WR.
Scheelt toch gauw 3 a 400 €
Gebruikersavatar
ab-tuning
forum gebruiker
Berichten: 229
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 13:50
Locatie: Ouderkerk a/d IJssel
Contacteer:

Bericht door ab-tuning »

Sleutel schreef:WR is ook watergekoeld, de R is luchtgekoeld.
De W staat namelijk voor waterkoeling :wink:

Wij (sissi en ik) hebben voor de R gekozen,
omdat de WRN 10,7 pk heeft en de R 10,5,
dat scheelt dus maar .2 pk.
+ dat de R nog wat lichter is ook,
hoeft geen water en radiateur mee te sjouwen :wink:
Een luchtgekoelde blata is een 3 poorter, een watergekoelde altijd een 5 poorter, ik zou dus altijd een waterkoeler nemen, veel meer mogelijkheden om hem echt snel te krijgen voor in de senior klassen......
Het uiterste uit je minibike halen ? >>> Wij hebben een vermogenstestbank ontwikkeld speciaal voor raceminibikes !
Informeer naar de scherpe prijzen.....
Gebruikersavatar
Sleutel
forum gebruiker
Berichten: 1121
Lid geworden op: di 07 sep 2004, 20:00
Locatie: Maurik
Contacteer:

Bericht door Sleutel »

ab-tuning schreef:Een luchtgekoelde blata is een 3 poorter, een watergekoelde altijd een 5 poorter, ik zou dus altijd een waterkoeler nemen, veel meer mogelijkheden om hem echt snel te krijgen voor in de senior klassen......
Daar heb je helemaal gelijk in,
maar je mag dit jaar in de senioren maximaal 8,5 pk op het achterwiel hebben.
Dus max tunen heeft naar mijn mening dan niet veel zin...
of zie ik dat verkeerd?


Groet Cees
Wie in bovenstaande tekst fouten vind,... mag ze houden.. !
#72
schroefje

Bericht door schroefje »

Sleutel schreef:
ab-tuning schreef:Een luchtgekoelde blata is een 3 poorter, een watergekoelde altijd een 5 poorter, ik zou dus altijd een waterkoeler nemen, veel meer mogelijkheden om hem echt snel te krijgen voor in de senior klassen......
Daar heb je helemaal gelijk in,
maar je mag dit jaar in de senioren maximaal 8,5 pk op het achterwiel hebben.
Dus max tunen heeft naar mijn mening dan niet veel zin...
of zie ik dat verkeerd?


Groet Cees

Maar deze bike heeft wel meer potentie dan een luchtgekoelde.(mits je van plan bent om in het NMC mee te gaan rijden)

Maar goed beide zijn ze heel erg leuk en ieder heeft zo zijn eigen mening.
Gebruikersavatar
mark#41
forum gebruiker
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo 02 nov 2005, 18:53
Locatie: heerenveen
Contacteer:

Bericht door mark#41 »

ABT tuning schreef: Een luchtgekoelde blata is een 3 poorter, een watergekoelde altijd een 5 poorter, ik zou dus altijd een waterkoeler nemen, veel meer mogelijkheden om hem echt snel te krijgen voor in de senior klassen......[/quote]

Nou dan heb je het nog niet echt begrepen,ook als 5 poorts luchtgekoeld te verkrijgen. :wink:
Gebruikersavatar
Sleutel
forum gebruiker
Berichten: 1121
Lid geworden op: di 07 sep 2004, 20:00
Locatie: Maurik
Contacteer:

Bericht door Sleutel »

Jarnodiek schreef:Ja je hebt gelijk kwam er ook net achter :oops:
maar dan nog ga ik denk ik voor de WR.
Scheelt toch gauw 3 a 400 €
Houd er wel rekening mee dat de WR een kleinere remschijf voor heeft
en de voor poten zijn een stuk dunner.
De meeste andere Elite 14 bikes (JR, R, WRN, WRS)
hebben wel een dikke voorvork+groote schijf :wink:
Laatst gewijzigd door Sleutel op zo 05 feb 2006, 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie in bovenstaande tekst fouten vind,... mag ze houden.. !
#72
schroefje

Bericht door schroefje »

mark#41 schreef:ABT tuning schreef: Een luchtgekoelde blata is een 3 poorter, een watergekoelde altijd een 5 poorter, ik zou dus altijd een waterkoeler nemen, veel meer mogelijkheden om hem echt snel te krijgen voor in de senior klassen......
Nou dan heb je het nog niet echt begrepen,ook als 5 poorts luchtgekoeld te verkrijgen. :wink:[/quote]

Idd ook in de lucht als 5 poorter
Gebruikersavatar
ab-tuning
forum gebruiker
Berichten: 229
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 13:50
Locatie: Ouderkerk a/d IJssel
Contacteer:

Bericht door ab-tuning »

OK, ben ik dan in de war met dat er geen watergekoelde 3 poorter was ?

Maar dan nog heb je bij een waterkoeler als voordeel dat het vermogen aan het begin van de race hetzelfde is als aan het eind, een luchtkoeler is kwa temperatuur veel minder constant.

@ Sleutel: Het heeft ZEKER voordelen om met een 5 poorter en een 15mm te gaan rijden in de seniorenklasse. Je hebt dan veel meer mogelijkheden om de vermogensafgifte naar je zin te krijgen zonder vermogen in te leveren. Daarom snap ik ook niet dat er mensen moeilijk deden over een 5poorter in de senioren.
Het uiterste uit je minibike halen ? >>> Wij hebben een vermogenstestbank ontwikkeld speciaal voor raceminibikes !
Informeer naar de scherpe prijzen.....
Gebruikersavatar
Sleutel
forum gebruiker
Berichten: 1121
Lid geworden op: di 07 sep 2004, 20:00
Locatie: Maurik
Contacteer:

Bericht door Sleutel »

ab-tuning schreef:OK, ben ik dan in de war met dat er geen watergekoelde 3 poorter was ?

Maar dan nog heb je bij een waterkoeler als voordeel dat het vermogen aan het begin van de race hetzelfde is als aan het eind, een luchtkoeler is kwa temperatuur veel minder constant.

@ Sleutel: Het heeft ZEKER voordelen om met een 5 poorter en een 15mm te gaan rijden in de seniorenklasse. Je hebt dan veel meer mogelijkheden om de vermogensafgifte naar je zin te krijgen zonder vermogen in te leveren. Daarom snap ik ook niet dat er mensen moeilijk deden over een 5poorter in de senioren.
Ik snap dat je met een watergekoelde een konstantere temperatuur hebt,
en dat het vermogen dan ook konstanter blijft.
Wat dat betreft kun je inderdaad dus beter een waterkoeler nemen.

Ik zelf ga liever voor de luchtgekoelde ipv de watergekoelde, met de reden dat des temeer
er aan zit des temeer er ook stuk kan gaan+dat het gewicht hoger is
van een waterkoeler.
Ik zie om me heen met regelmaat bij de waterkoelers , koppakkingen kapot gaan, waterpomp snaartjes(van polini blokjes) knappen,
radiateurtjes die stuk gevallen worden of kapot trillen.

Wat betreft de 5 poorter ben ik het helemaal ééns.

Maar zoals Schroefje al zij, iedereen zijn eigen mening :wink:

Groet Cees
Wie in bovenstaande tekst fouten vind,... mag ze houden.. !
#72
Gast

Bericht door Gast »

zie 1e post :wink:
Gebruikersavatar
Valeray
forum gebruiker
Berichten: 1527
Lid geworden op: di 11 okt 2005, 14:17
Locatie: Zwijndrecht

Bericht door Valeray »

Jarno, de oranje is super mooi vindt ik,dus zou voor de oranje gaan. :wink:
[url=http://img21.imageshack.us/i/bannerujy.jpg/][img]http://img21.imageshack.us/img21/6565/bannerujy.jpg[/img][/url]
de winter
forum gebruiker
Berichten: 1952
Lid geworden op: vr 06 mei 2005, 17:51
Locatie: Baarland-Zeeland
Contacteer:

Bericht door de winter »

oranje :twisted: vind zelf veel mooier
Plaats reactie