Blata WR of WRN
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
Blata WR of WRN
Ik denk dat het toch een WRS word.
maar nu moet ik kiezen tussen een oranje of een groene.
De oranje heeft een lange levertijd en de groene kan ik vrij snel krijgen.
In principe wilde ik een oranje maar twijfel nu wel heel erg.
Help...
maar nu moet ik kiezen tussen een oranje of een groene.
De oranje heeft een lange levertijd en de groene kan ik vrij snel krijgen.
In principe wilde ik een oranje maar twijfel nu wel heel erg.
Help...
Laatst gewijzigd door Gast op ma 06 feb 2006, 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.
- Sleutel
- forum gebruiker
- Berichten: 1121
- Lid geworden op: di 07 sep 2004, 20:00
- Locatie: Maurik
- Contacteer:
WR is ook watergekoeld, de R is luchtgekoeld.
De W staat namelijk voor waterkoeling
Wij (sissi en ik) hebben voor de R gekozen,
omdat de WRN 10,7 pk heeft en de R 10,5,
dat scheelt dus maar .2 pk.
+ dat de R nog wat lichter is ook,
hoeft geen water en radiateur mee te sjouwen
De W staat namelijk voor waterkoeling
Wij (sissi en ik) hebben voor de R gekozen,
omdat de WRN 10,7 pk heeft en de R 10,5,
dat scheelt dus maar .2 pk.
+ dat de R nog wat lichter is ook,
hoeft geen water en radiateur mee te sjouwen
Laatst gewijzigd door Sleutel op za 04 feb 2006, 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie in bovenstaande tekst fouten vind,... mag ze houden.. !
#72
#72
- ab-tuning
- forum gebruiker
- Berichten: 229
- Lid geworden op: do 18 sep 2003, 13:50
- Locatie: Ouderkerk a/d IJssel
- Contacteer:
Een luchtgekoelde blata is een 3 poorter, een watergekoelde altijd een 5 poorter, ik zou dus altijd een waterkoeler nemen, veel meer mogelijkheden om hem echt snel te krijgen voor in de senior klassen......Sleutel schreef:WR is ook watergekoeld, de R is luchtgekoeld.
De W staat namelijk voor waterkoeling
Wij (sissi en ik) hebben voor de R gekozen,
omdat de WRN 10,7 pk heeft en de R 10,5,
dat scheelt dus maar .2 pk.
+ dat de R nog wat lichter is ook,
hoeft geen water en radiateur mee te sjouwen
Het uiterste uit je minibike halen ? >>> Wij hebben een vermogenstestbank ontwikkeld speciaal voor raceminibikes !
Informeer naar de scherpe prijzen.....
Informeer naar de scherpe prijzen.....
- Sleutel
- forum gebruiker
- Berichten: 1121
- Lid geworden op: di 07 sep 2004, 20:00
- Locatie: Maurik
- Contacteer:
Daar heb je helemaal gelijk in,ab-tuning schreef:Een luchtgekoelde blata is een 3 poorter, een watergekoelde altijd een 5 poorter, ik zou dus altijd een waterkoeler nemen, veel meer mogelijkheden om hem echt snel te krijgen voor in de senior klassen......
maar je mag dit jaar in de senioren maximaal 8,5 pk op het achterwiel hebben.
Dus max tunen heeft naar mijn mening dan niet veel zin...
of zie ik dat verkeerd?
Groet Cees
Wie in bovenstaande tekst fouten vind,... mag ze houden.. !
#72
#72
Sleutel schreef:Daar heb je helemaal gelijk in,ab-tuning schreef:Een luchtgekoelde blata is een 3 poorter, een watergekoelde altijd een 5 poorter, ik zou dus altijd een waterkoeler nemen, veel meer mogelijkheden om hem echt snel te krijgen voor in de senior klassen......
maar je mag dit jaar in de senioren maximaal 8,5 pk op het achterwiel hebben.
Dus max tunen heeft naar mijn mening dan niet veel zin...
of zie ik dat verkeerd?
Groet Cees
Maar deze bike heeft wel meer potentie dan een luchtgekoelde.(mits je van plan bent om in het NMC mee te gaan rijden)
Maar goed beide zijn ze heel erg leuk en ieder heeft zo zijn eigen mening.
- mark#41
- forum gebruiker
- Berichten: 1077
- Lid geworden op: wo 02 nov 2005, 18:53
- Locatie: heerenveen
- Contacteer:
ABT tuning schreef: Een luchtgekoelde blata is een 3 poorter, een watergekoelde altijd een 5 poorter, ik zou dus altijd een waterkoeler nemen, veel meer mogelijkheden om hem echt snel te krijgen voor in de senior klassen......[/quote]
Nou dan heb je het nog niet echt begrepen,ook als 5 poorts luchtgekoeld te verkrijgen.
Nou dan heb je het nog niet echt begrepen,ook als 5 poorts luchtgekoeld te verkrijgen.
- Sleutel
- forum gebruiker
- Berichten: 1121
- Lid geworden op: di 07 sep 2004, 20:00
- Locatie: Maurik
- Contacteer:
Houd er wel rekening mee dat de WR een kleinere remschijf voor heeftJarnodiek schreef:Ja je hebt gelijk kwam er ook net achter
maar dan nog ga ik denk ik voor de WR.
Scheelt toch gauw 3 a 400 €
en de voor poten zijn een stuk dunner.
De meeste andere Elite 14 bikes (JR, R, WRN, WRS)
hebben wel een dikke voorvork+groote schijf
Laatst gewijzigd door Sleutel op zo 05 feb 2006, 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie in bovenstaande tekst fouten vind,... mag ze houden.. !
#72
#72
Nou dan heb je het nog niet echt begrepen,ook als 5 poorts luchtgekoeld te verkrijgen. [/quote]mark#41 schreef:ABT tuning schreef: Een luchtgekoelde blata is een 3 poorter, een watergekoelde altijd een 5 poorter, ik zou dus altijd een waterkoeler nemen, veel meer mogelijkheden om hem echt snel te krijgen voor in de senior klassen......
Idd ook in de lucht als 5 poorter
- ab-tuning
- forum gebruiker
- Berichten: 229
- Lid geworden op: do 18 sep 2003, 13:50
- Locatie: Ouderkerk a/d IJssel
- Contacteer:
OK, ben ik dan in de war met dat er geen watergekoelde 3 poorter was ?
Maar dan nog heb je bij een waterkoeler als voordeel dat het vermogen aan het begin van de race hetzelfde is als aan het eind, een luchtkoeler is kwa temperatuur veel minder constant.
@ Sleutel: Het heeft ZEKER voordelen om met een 5 poorter en een 15mm te gaan rijden in de seniorenklasse. Je hebt dan veel meer mogelijkheden om de vermogensafgifte naar je zin te krijgen zonder vermogen in te leveren. Daarom snap ik ook niet dat er mensen moeilijk deden over een 5poorter in de senioren.
Maar dan nog heb je bij een waterkoeler als voordeel dat het vermogen aan het begin van de race hetzelfde is als aan het eind, een luchtkoeler is kwa temperatuur veel minder constant.
@ Sleutel: Het heeft ZEKER voordelen om met een 5 poorter en een 15mm te gaan rijden in de seniorenklasse. Je hebt dan veel meer mogelijkheden om de vermogensafgifte naar je zin te krijgen zonder vermogen in te leveren. Daarom snap ik ook niet dat er mensen moeilijk deden over een 5poorter in de senioren.
Het uiterste uit je minibike halen ? >>> Wij hebben een vermogenstestbank ontwikkeld speciaal voor raceminibikes !
Informeer naar de scherpe prijzen.....
Informeer naar de scherpe prijzen.....
- Sleutel
- forum gebruiker
- Berichten: 1121
- Lid geworden op: di 07 sep 2004, 20:00
- Locatie: Maurik
- Contacteer:
Ik snap dat je met een watergekoelde een konstantere temperatuur hebt,ab-tuning schreef:OK, ben ik dan in de war met dat er geen watergekoelde 3 poorter was ?
Maar dan nog heb je bij een waterkoeler als voordeel dat het vermogen aan het begin van de race hetzelfde is als aan het eind, een luchtkoeler is kwa temperatuur veel minder constant.
@ Sleutel: Het heeft ZEKER voordelen om met een 5 poorter en een 15mm te gaan rijden in de seniorenklasse. Je hebt dan veel meer mogelijkheden om de vermogensafgifte naar je zin te krijgen zonder vermogen in te leveren. Daarom snap ik ook niet dat er mensen moeilijk deden over een 5poorter in de senioren.
en dat het vermogen dan ook konstanter blijft.
Wat dat betreft kun je inderdaad dus beter een waterkoeler nemen.
Ik zelf ga liever voor de luchtgekoelde ipv de watergekoelde, met de reden dat des temeer
er aan zit des temeer er ook stuk kan gaan+dat het gewicht hoger is
van een waterkoeler.
Ik zie om me heen met regelmaat bij de waterkoelers , koppakkingen kapot gaan, waterpomp snaartjes(van polini blokjes) knappen,
radiateurtjes die stuk gevallen worden of kapot trillen.
Wat betreft de 5 poorter ben ik het helemaal ééns.
Maar zoals Schroefje al zij, iedereen zijn eigen mening
Groet Cees
Wie in bovenstaande tekst fouten vind,... mag ze houden.. !
#72
#72