Afstel problemen

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
jordy 15
forum gebruiker
Berichten: 3177
Lid geworden op: di 03 mei 2005, 20:28
Locatie: Midden Beemster (Noord Holland)
Contacteer:

Afstel problemen

Bericht door jordy 15 »

Me blokkie loopt nouw dus..

http://media.putfile.com/minibike-89
Hier nog ff filmpje.

Maar op het filmpje loopt hij dus op choke..
Als ik em van de choke afhaal blijft hij op hoog toerental goed lopen, maar ga ik naar stationair toerental dan loopt hij slechter , maar hij blijft wel lopen. En als ik dan gas geef dan bluwwhh.. dan valt hij dus uit.
Dus ik dacht een aan grotere sproeier.
Op dat filmpje zit er 76 in.
Dus ik naar 80 gegaan, nog niet veel verschil..
Toen naar 85, nog steeds niet egt verschil op te merken..
Gasnaalt heb ik bij bijde sproeiers op alle standen gehad.

Ik heb bij de zoekfunctie gekeken, maar kon geen topic vinden waar dit probleem ook in voorkwam.

Ontsteking staat trouwens goed. 2 mm voorontsteking.

Ik verwacht hulp.. :lol: :P

Mzzl.
Ik hou niet van mensen die hun zin nooit af...

http://www.jlminibikeracing.nl
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

Squish eerst maar is goed maken :!:
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Gebruikersavatar
*HANK*
forum gebruiker
Berichten: 1375
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 21:14
Locatie: LEKKERKERK

Bericht door *HANK* »

Hallo

Ik denk dat je een andere gasnaald moet hebben namelijk deze is te arm, ook kan het zijn dat je stationair sproeier te klein is.

Maar als je even alle gegevens van je carburateur wil vermelden dan kan ik je wel verder helpen denk ik.
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Gebruikersavatar
jordy 15
forum gebruiker
Berichten: 3177
Lid geworden op: di 03 mei 2005, 20:28
Locatie: Midden Beemster (Noord Holland)
Contacteer:

Bericht door jordy 15 »

Is gewoon een dellortho 16 mm handchoke.
Toen ik hem kocht zat er sproeier 74 in
Op de gasnaald stond ook wat heb ik gezien. Maar ik kan niet herinderen wat er stond, dat kijk ik nog wel even na.
De choke en stationair sproeier weet ik ook zo ff niet uit me hoofd.
Dat zal ik ook ff kijken morgen.
Wat wil je nog meer weten. Of moet ik U zeggen ? :P:P
Alvast bedankt.
Ik hou niet van mensen die hun zin nooit af...

http://www.jlminibikeracing.nl
Gebruikersavatar
*HANK*
forum gebruiker
Berichten: 1375
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 21:14
Locatie: LEKKERKERK

Bericht door *HANK* »

jordy 15 schreef:Is gewoon een dellortho 16 mm handchoke.
Toen ik hem kocht zat er sproeier 74 in
Op de gasnaald stond ook wat heb ik gezien. Maar ik kan niet herinderen wat er stond, dat kijk ik nog wel even na.
De choke en stationair sproeier weet ik ook zo ff niet uit me hoofd.
Dat zal ik ook ff kijken morgen.
Wat wil je nog meer weten. Of moet ik U zeggen ? :P:P
Alvast bedankt.
Aan deze info heb ik genoeg, het type naald (en op de gas buis staat ook nog een Nr) en je stationair sproeier.

zeg maar JE hoor.
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Patrick
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2235
Lid geworden op: wo 12 okt 2005, 20:37

Bericht door Patrick »

sorry jordy voor het offtopic:
( heb namelijk zelfde probleem met het afstellen!) aangezien we zelfde cilinder en membraan hebben misschien dat ik er bij deze ook uit kan komen

en voor hank:

mijn setup is:

20 mm dellorto PHBG
hoofdsproeier 94
stationair (middelste dacht ik) heb ik 35/45
die lange is 60
W7 gasnaald

heb ook verschillende dingen geprobeerd kwa gasnaald en pakkingen vervangen. en met shoke rij hij het best weg inderdaad

heb het zelfde probleem als jou jordy en bij deze sorry voor offtopic geblaat van mezelf
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

Jordy heeft zijn squish ook gigantisch verkeerd staan :!:

Ik denk dat hij dat beter eerst ff kan veranderen voordat je verder wat gaat proberen aan de motor :!:
Straks loopt zijn cilinder kapot of wat een andere schade aan de motor ..

*Lg*
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Gebruikersavatar
jordy 15
forum gebruiker
Berichten: 3177
Lid geworden op: di 03 mei 2005, 20:28
Locatie: Midden Beemster (Noord Holland)
Contacteer:

Bericht door jordy 15 »

Hoi hank,

Ik heb net ff me carb uit de schuur meegenomen en ff uit elkaar gehaalt.
Op de gasbuis (ik neem aan dat dit het onderdeel is waar de gasnaald invalt) staat : 262. AU
Op de gasnaald staat : W7
Op het hele kleine sproeiertje naast de hoofdsproeier staat : 50
Een naast die kleine sproeier zit een grotere sproeier waar 60 op staat.

Ik hoop dat ik nu alle info heb gegeven.

IK hoor het wel :)
Ik hou niet van mensen die hun zin nooit af...

http://www.jlminibikeracing.nl
Gebruikersavatar
Wim
forum gebruiker
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
Locatie: Hengelo ov
Contacteer:

Bericht door Wim »

hoi



als ik je verhaal lees denk ik in eerste instantie aan valse lucht....


je hebt een Poini65?.......sproeier 82 zou goed moeten zijn (ongeveer)


of een lekke koppakking...



Succes

Wim
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

Wim schreef:hoi



als ik je verhaal lees denk ik in eerste instantie aan valse lucht....


je hebt een Poini65?.......sproeier 82 zou goed moeten zijn (ongeveer)


of een lekke koppakking...



Succes

Wim
Jep

Valse lucht is een heel goed idee Wim

Ik ( en meerderen ) reden met sproeiers rond de 74 / 76 / 78 ! op een polini 65,

Kijk tog echt je inlaat traject even na op valse lucht....
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Gebruikersavatar
mini-biker15
forum gebruiker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 03 jul 2005, 09:15
Locatie: nieuwendijk

Bericht door mini-biker15 »

Untiej Mini Racing schreef:
Wim schreef:hoi



als ik je verhaal lees denk ik in eerste instantie aan valse lucht....


je hebt een Poini65?.......sproeier 82 zou goed moeten zijn (ongeveer)


of een lekke koppakking...



Succes

Wim
Jep

Valse lucht is een heel goed idee Wim

Ik ( en meerderen ) reden met sproeiers rond de 74 / 76 / 78 ! op een polini 65,

Kijk tog echt je inlaat traject even na op valse lucht....
ff vraagje tussendoor... hoe kan je het beste valse lucht opsporen? zijn daar middeltjes voor of?
wilt weer een minibike :P
derbi master

Bericht door derbi master »

mini-biker15 schreef:
ff vraagje tussendoor... hoe kan je het beste valse lucht opsporen? zijn daar middeltjes voor of?

Laat je blokje lopen, en spuit dan Moeilijk startspree/Rem rijniger op alle plekke waar valse lucht aangezogen kan worden.
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

derbi master schreef:
mini-biker15 schreef:
ff vraagje tussendoor... hoe kan je het beste valse lucht opsporen? zijn daar middeltjes voor of?

Laat je blokje lopen, en spuit dan Moeilijk startspree/Rem rijniger op alle plekke waar valse lucht aangezogen kan worden.
FF edit *

Je start de motor en dan spuit je een gas vormig iets naar een plek waar de valse lucht misschien kan zijn .. Je zult merken dat de motor hoger in de toeren gaat draaien zodra het gas aangezogen word .. bijv. spuit wat naar de onderzijde van het membraan en gebeurt er niks dan zit het goed ... spuit nu wat bij de aansluiting van je carb "alles goed " kijk je verder enz enz
Heb je wat gevonden dat niet klopt haal het dan los , zoek de schade , repareren en weer monteren op de juiste manier

Loopt het dan nog niet goed kijk dan ff of iets anders nog valse lucht aanzuigt of dat er een ander deffect is ...

*Lg*
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Gebruikersavatar
jordy 15
forum gebruiker
Berichten: 3177
Lid geworden op: di 03 mei 2005, 20:28
Locatie: Midden Beemster (Noord Holland)
Contacteer:

Bericht door jordy 15 »

Wim schreef:hoi



als ik je verhaal lees denk ik in eerste instantie aan valse lucht....


je hebt een Poini65?.......sproeier 82 zou goed moeten zijn (ongeveer)


of een lekke koppakking...



Succes

Wim
Maar als hij valse lucht aan zou zuigen..
Waarom zou hij dan wel perfect stationair lopen als hij op de shoke staat ?
Zoals je op het filmpje kan zien.
Daar staat hij in een hoog stationair.
Maar hij kan nog veel lager, dat hij net uit lijkt te vallen en em dan weer oppakt.
Als hij valse lucht zou zuigen zou hij dat dus niet doen neem ik aan ....
Ik hou niet van mensen die hun zin nooit af...

http://www.jlminibikeracing.nl
Gebruikersavatar
Wim
forum gebruiker
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
Locatie: Hengelo ov
Contacteer:

Bericht door Wim »

jordy 15 schreef:[

Maar als hij valse lucht aan zou zuigen..
Waarom zou hij dan wel perfect stationair lopen als hij op de shoke staat ?
Zoals je op het filmpje kan zien.
Daar staat hij in een hoog stationair.
Maar hij kan nog veel lager, dat hij net uit lijkt te vallen en em dan weer oppakt.
Als hij valse lucht zou zuigen zou hij dat dus niet doen neem ik aan ....


juist wel....

met valse lucht heb je ergens een lek tussen carb en cilinder....

teveel lucht dus....

je blokje vraagt dan om meer brandstof...dat doe jij dan door de choke te bedienen (choke is meer branstof, of luchtafsluiting (van de normale doorgang))

je hebt dus, lijkt mij, toevallig, een mooie balans gevonden....met je choke open.....


dat op en af lopen van het toerental is een typisch iets wat veroorzaakt word door valse lucht.....deze luchtstroom is niet gelijkmatig, wat de
verbranding ook verstoord..


het rubbertje waar je het laatste deel van je spruitstuk op plaatst,
die platte plaat waaar je carb. aansluiting op zit...

dat is een O-ring...die wil nog wel 's verschieten tijdens plaatsen....

O-ring op z'n plek drukken.....vloeibare pakking erbij....kan niet fout..

Succes

Wim
Plaats reactie