puchblok zelfbouw minibike twv
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
puchblok zelfbouw minibike twv
hoi ik heb een zelfbouw minibike
de setup is
-70cc TCCD
-carberateur wordt denk ik 20mm
-filter=schuim van TNT
-uitlaat, wordt denk ik een zelfbouw omgelaste proma cc (of heeft mischien iemand anders iedeeen voor wat voor uilaat ik zou kunne pakke)
-twv : hier begint mijn vraag : welke twv zouk nemen.. ( hep nu 8er 22) ik zat te daenken aan 11-22 ofzo?
wat raden jullie aan: ga vooral voor het optrekken..?
het is een puchblok trouwens
de setup is
-70cc TCCD
-carberateur wordt denk ik 20mm
-filter=schuim van TNT
-uitlaat, wordt denk ik een zelfbouw omgelaste proma cc (of heeft mischien iemand anders iedeeen voor wat voor uilaat ik zou kunne pakke)
-twv : hier begint mijn vraag : welke twv zouk nemen.. ( hep nu 8er 22) ik zat te daenken aan 11-22 ofzo?
wat raden jullie aan: ga vooral voor het optrekken..?
het is een puchblok trouwens
- üntiej#21
- forum gebruiker
- Berichten: 3658
- Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
heb je topic even verplaatst naar hier, het Zelfbouw onderdeel.
De 70cc, de carburateur en het filter kunnen prima
Dit zal met een Proma CC heel goed lopen !
Lekker optrekken en een mooi toerental op topsnelheid zal zeker haalbaar zijn.
Je tandwielverhouding ligt aan de baan waar je wilt gaan rijden.
Met een 22 tands achterwiel zal je binnen rijden met 11/22 denk ik.
Met iets langere stukken een 12 tands voor
En rijdt je op een buitenbaan met behoorlijke snelle bochten en lange rechte stukken dan zit je sowieso op 12/13 tands.
Voor het echte optrek-werk bij de binnenbanen en de korte bochten kom je dus uit op een 11 tands denkik. Zorg er in ieder geval voor dat je geen enorme overtoeren maakt, daar word niks beter van.
De 70cc, de carburateur en het filter kunnen prima
Dit zal met een Proma CC heel goed lopen !
Lekker optrekken en een mooi toerental op topsnelheid zal zeker haalbaar zijn.
Je tandwielverhouding ligt aan de baan waar je wilt gaan rijden.
Met een 22 tands achterwiel zal je binnen rijden met 11/22 denk ik.
Met iets langere stukken een 12 tands voor
En rijdt je op een buitenbaan met behoorlijke snelle bochten en lange rechte stukken dan zit je sowieso op 12/13 tands.
Voor het echte optrek-werk bij de binnenbanen en de korte bochten kom je dus uit op een 11 tands denkik. Zorg er in ieder geval voor dat je geen enorme overtoeren maakt, daar word niks beter van.
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
- Richard D
- forum gebruiker
- Berichten: 1362
- Lid geworden op: do 17 mar 2005, 17:59
- Locatie: Ens
- Contacteer:
Fout....... wel bijna maar niet helemaal hetzelfdeUntiej Mini Racing schreef:Ik rij NKs, en heb tandwiel 21.
11/21 is hetzelfde als 12/24.. als een voorbeeld..
[url=http://imageshack.us][img]http://img209.imageshack.us/img209/5329/forumonderschriftpz6.jpg[/img][/url]
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
- BusaBerke
- forum gebruiker
- Berichten: 107
- Lid geworden op: wo 28 dec 2005, 22:22
- Locatie: Breusj
- Contacteer:
kloptRichard D schreef:Fout....... wel bijna maar niet helemaal hetzelfdeUntiej Mini Racing schreef:Ik rij NKs, en heb tandwiel 21.
11/21 is hetzelfde als 12/24.. als een voorbeeld..
bij 11/21 => i (overbrengingsverhouding) = 1,909
bij 12/24 => i = 2
scheelt zomaar 4,5% , da's best veel bij die paar pk's van een minibike, toch ?
mijn minibikeproject:
[url=http://www.motorforumlimburg.nl/viewtopic.php?t=589&start=0]KLIK[/url]
[url=http://www.motorforumlimburg.nl/viewtopic.php?t=589&start=0]KLIK[/url]
- basjee
- forum gebruiker
- Berichten: 2818
- Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 19:55
- Locatie: wageningen
- Contacteer:
hee,
ik zit ongeveer met een zelfde vraag maar wilde er geen topic voor openen.
dus ik zet het maar even hier neer.
ik rijd met 13/24 maar trekt voor geen ene meter.
ik ga zo een 11 nemen en kijken hoe hij dan trekt.
wim zei dat het ook aan mijn koppeling lag dus daar word ook aan gewerkt.
trekt hij met een 11/24 HEEl hard op?
bas
ik zit ongeveer met een zelfde vraag maar wilde er geen topic voor openen.
dus ik zet het maar even hier neer.
ik rijd met 13/24 maar trekt voor geen ene meter.
ik ga zo een 11 nemen en kijken hoe hij dan trekt.
wim zei dat het ook aan mijn koppeling lag dus daar word ook aan gewerkt.
trekt hij met een 11/24 HEEl hard op?
bas
Grote kerels op een belachelijk klein fietsje
maar dat wil nog niets zeggen, als jij gewoon met 12 rijdt,, maar dan met zon goeie koppeling.. dan is het denk ik al heeeeeeeeeeel erg opgelost.. (auto wheelys)basjee schreef:hee,
ik zit ongeveer met een zelfde vraag maar wilde er geen topic voor openen.
dus ik zet het maar even hier neer.
ik rijd met 13/24 maar trekt voor geen ene meter.
ik ga zo een 11 nemen en kijken hoe hij dan trekt.
wim zei dat het ook aan mijn koppeling lag dus daar word ook aan gewerkt.
trekt hij met een 11/24 HEEl hard op?
bas
en dan nog eens een keer een tand minder voor de trrek kracht,.. WOW... dat gaat dan wel erg lekker.. (btw.. hij liep vandaag wel lkker he bas !!??)
Zelfbouw project !:wink:
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=15968
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=15968
veel toeren
ik heb ook 11 voor gehad maar ik vond het niks .
cwa trekken oke!!
maar top maakte die erg veel toeren vindt ik,
ben meer een zondags rijer dus wil t wat rustiger hebben. haha
cwa trekken oke!!
maar top maakte die erg veel toeren vindt ik,
ben meer een zondags rijer dus wil t wat rustiger hebben. haha