tandwiel vastmaken op puch naaf

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
tocodend

tandwiel vastmaken op puch naaf

Bericht door tocodend »

Ik weet dat er eindeloos veel topics over dit onderwerp zijn geweest maar na twee avonden lang zoeken weet ik nog steeds niet PRECIES hoe het moet... :(

Ik heb gewoon puchnaafjes. Ik heb begrepen dat ik deze om moet draaien zodat het kleine tandwiel (freewheel) aan de kant zit waar de ketting vanuit de motor op moet. (correct me if I'm wrong).

Maar het probleem begint al bij het vewijderen van dit tandwiel, ik haal het tandwiel met kogeltjes en al eraf maar moet ik dan het overblijvende gewoon wegslijpen totdat ik aan de naaf zit zodat ik er het tomos-tanwiel op kan bouten??? (natuurlijk met vulbus/adapter ertussen)
Gebruikersavatar
BusaBerke
forum gebruiker
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 28 dec 2005, 22:22
Locatie: Breusj
Contacteer:

Re: tandwiel vastmaken op puch naaf

Bericht door BusaBerke »

tocodend schreef:Ik weet dat er eindeloos veel topics over dit onderwerp zijn geweest maar na twee avonden lang zoeken weet ik nog steeds niet PRECIES hoe het moet... :(

Ik heb gewoon puchnaafjes. Ik heb begrepen dat ik deze om moet draaien zodat het kleine tandwiel (freewheel) aan de kant zit waar de ketting vanuit de motor op moet. (correct me if I'm wrong).

Maar het probleem begint al bij het vewijderen van dit tandwiel, ik haal het tandwiel met kogeltjes en al eraf maar moet ik dan het overblijvende gewoon wegslijpen totdat ik aan de naaf zit zodat ik er het tomos-tanwiel op kan bouten??? (natuurlijk met vulbus/adapter ertussen)
YEP!
alls er af, dan is dit het resultaat:

Afbeelding

PS:
op de foto is het ventiel bij het achterwiel (R) nog zichtbaar, de adapter komt daar vóór te zitten.
Dus het vientiel moet naar de binnenzijde van de trommel insteken, waardoor het bij mij aanwezige gat niet geboord hoeft te worden. :wink:
mijn minibikeproject:

[url=http://www.motorforumlimburg.nl/viewtopic.php?t=589&start=0]KLIK[/url]
Plaats reactie