Pagina 1 van 1

puch maxi naven

Geplaatst: ma 29 mar 2004, 15:29
door Gast
eh ik ben pas begonne met het maken van een minbike en heb een hele complete puch maxi. Maar nou zit er die naven van die puch nog een fietsgedeelte. Hoe werk dat en moet ik die er op laten zitten of nie.

Geplaatst: ma 29 mar 2004, 17:30
door Gast
Eerst de spaken doorslijpen (dat de naaf alleen nog overblijft)
Dan een gat boren zodat je je ventiel er uit kan laten komen opzij (eventueel gebruik maken van verlengventiel)
Dan de naaf bedekken met een oude binnenband (beschermt tegen warm worden => en dus tegen klapband)
Dan gewoon een binnen -en buitenband van een steekwagen er op leggen.

=> klaar! :D

Geplaatst: ma 29 mar 2004, 19:31
door Markie
nog niet.......... hij vraagt nog wat over dat aanfietstandwiel!
uhm ik heb het fietstandwiel er af gesloopt!! echt moeten slopen gewoon, die zijn niet los te krijgen aargh.
er zijn minibikers die er gewoon mee rijden dat kan wel alleen moet je het wel vastlassen dan.
wil je hem eraf hebben, kan je bij Hz een adapter kopen waarmee je een tandwiel kan bevestigen (wel prijzig 15,-)

Groeten MArk

Geplaatst: ma 29 mar 2004, 20:29
door Gast
ahja sorry kzie het; had de vraag weer niet goed gelezen :wink:

Geplaatst: wo 31 mar 2004, 13:20
door Gast
belgen he :D geintje
ik zou het er af halen zitr volgens mij met bouten vast.,

Geplaatst: za 03 apr 2004, 16:09
door Gast
neej is goed k ga het wel proberen. In ieder geval bedankt

Geplaatst: za 03 apr 2004, 20:04
door Jopie
Het fietstandwiel zit er met fijn schroefdraad op.
Het zit vaak helemaal vastgerot, en vaak is het al eens geprobeerd en kun je het helemaal vergeten.

Ik heb zelf de vrijloop vastgelast (dus de 2 delen aan elkaar) en daarna met een schroevendraaier op de tanden het ding losgeramd.
Trek je nix aan van de tekst die erop staat, is gewoon rechtse schroefdraad.

Veel suc6,

Jopie

Geplaatst: zo 04 apr 2004, 13:04
door Gast
ja dat had ik ook al gezien. Maar ik heb hem al los en helemaal uit elkaar. dus het tandwiel en die ring. maar ik kan niet op die naaf lassen want dat is tog aluminium. ik kan namelijk alleen op ijzer lassen

Geplaatst: zo 04 apr 2004, 14:17
door Jopie
Je hebt nu dus het tandwiel eraf gesloopt en de ring zit nog op de naaf geschroefd?

Ik bedoelde dat je de 2 delen van het tandwiel aan elkaar last en het dan als geheel los slaat.
Nu zou ik er gewoon een paar inkepingen in slijpen en dan daar een goede beitel in zetten en hem losrammen.

puch tandwiel

Geplaatst: wo 21 apr 2004, 17:45
door Gast
waarom is het niet goed als je dat fietstandwiel gebruikt ik heb hem er nu ook op zitte moet allen de mini nog in elkaar zette

alvast bedankt groeten freek

Geplaatst: do 22 apr 2004, 07:39
door Gast
hoe kun je je fietstandwiel vast zetten?
dus niet de vrijloop maar dat ie eraf schoeft? want meestal zit ie vast gerot maar bij mij niet. hoe moet je hem dus borgen?

Geplaatst: do 22 apr 2004, 13:22
door rossi-nr.1
Bikercrosser schreef:hoe kun je je fietstandwiel vast zetten?
dus niet de vrijloop maar dat ie eraf schoeft? want meestal zit ie vast gerot maar bij mij niet. hoe moet je hem dus borgen?


fiets tandwiel gewoon vastbouten.

ikzelf heb het meetraptandwiel van een puch gebruikt.
een ring erop gelast en onder de boorkolom geboord.
met een verdeelapparaat zodat de gaten precies 120 graden tov elkaar komen.

s6

edit: fietstandwiel is te slap volges mij ivm kromtrekken. /edit

Geplaatst: do 22 apr 2004, 14:14
door Gast
jah ik bedoel ook het meetrapwiel van de puch. dat freewheel. ik heb hem vast gelast wat niet eens hoeft maar goed omdat je hem ook gewoon omkunt draaien.zodat ie hem meepakt. maar ik krijg er echt geen gat in geboort hoor.

Geplaatst: do 22 apr 2004, 14:42
door rossi-nr.1
onder een grote boorkolom toch wel.
anders met een frees die kan boren?

Geplaatst: do 22 apr 2004, 19:25
door Gast
Ik heb zelf een hele goedkope en makkelijke adaptor gemaakt.

1.neem een oude standaard puch cilinder.
2.breek dan alle koel ribben er af.
3.zaag van de boven kant waar de cilinderkop tegen aan komt een stuk af van +-12mm dit word de adaptor.
4.neem een tomos achter tandwiel met vier gaten deze gaten komen overeen met de vier gaten van de cilinder tapenden die in het motor blok gaan.
5.omdat je een standaard puch cilinder hebt komt de diameter van de cilinder overeen met de kleine opstaande kraag die op het achter wiel zit als je het fietstandwiel er af hebt gehaalt klem de adaptor er op en boor de vier gaten door in de naaf.
6.dan van af de binnen kant van de naaf vier bouten er door heen tandwiel er op en vast draaien

Zo heb je goed koop een adaptor en het is niet moeilijk te maken en de meesten van ons doen toch niks meer met de standaard cilinder.