breedte voorpoten

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gast

breedte voorpoten

Bericht door Gast »

Hoi alle racers!!

Ik ben bezig met het maken van een minibike. Ik maak zelf het frame en een voorvork, nu is mijn vraag weet iemand hoe millimeter de voorpoten uitelkaar moeten staan. Ik ben van plan om een puch naaf te gebruiken.

groeten frank(net nieuw hier)
Gebruikersavatar
John_W
forum gebruiker
Berichten: 713
Lid geworden op: wo 07 jan 2004, 23:09
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Bericht door John_W »

Ik heb zelf ook Puchnaven en heb de poten 115 mm uit elkaar gezet (hierdoor kunnen er later ook nog andere wielen in). In de praktijk moet 110 mm eigenlijk ook voldoende zijn.

succes verder met bouwen
Gast

Bericht door Gast »

en als er nog een schijfrem, of dubbele tussen moet kunnen eventueel in de toekomst???
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

Hallo,

Mijn tussen ruimte is 120 mm dit is net genoeg, het is beter te breed dan te klein want je kan nog opvullen met opvulbussen!
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Gebruikersavatar
John_W
forum gebruiker
Berichten: 713
Lid geworden op: wo 07 jan 2004, 23:09
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Bericht door John_W »

Als de binnenbreedte te groot wordt, past de vork niet meer binnen de bestaande Polini 911 kuip. Heb zelf zoals gezegd binnenbreedte van 115 mm en voorvoorkpoten van 25 mm. Moet in mijn geval echt geen 5 mm breder worden.
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

aaaa, sorry ik heb geen kuipje!
nee idd als het een kuipje is moet je minder breed zitten anders komt ie tegen de kuip, maar als je een kuipje hebt moet je toch ook letten op de stuurslag?
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Gebruikersavatar
John_W
forum gebruiker
Berichten: 713
Lid geworden op: wo 07 jan 2004, 23:09
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Bericht door John_W »

Met een kuipje is inderdaad ook de stuuruitslag nogal kritisch evenals de uitlaat. Heb je geen kuip, neem dan inderdaad de vrijheid om alles net ff wat breder te maken. Als je bijvoorbeeld de puchnaven gebruikt en het ventiel tegenover de remtrommel eruit laat komen, kan ook het ventieldopje je behoorlijk in de weg zitten !!!! :shock:

Gewoon goed blijven kijken wat je doet en vooral proberen het overzicht te bewaren. Herstelacties met haakse slijper en lasapparaat worden er meestal niet mooier op.
Plaats reactie