Pagina 1 van 1

aparte sproeier maat??

Geplaatst: di 13 apr 2004, 17:27
door rossi-nr.1
hey,

ik heb nu mijn 70cc en 20mm eronder en heb het volgende probleem

loopt niet goed stationair.
kan niet zonder choke uit.

oke dat is dus grotere sproeier
heb een powerfilter btw

maar er zit sproeier 110 in en hij valt dan uit als ik de choke uitzet.
dus ik het powerfilter afgetapt op 4 a 5 mm na.
toen werd de bougie goed bruin.

mijn vraag is nu:
welke sproeier heb ik ongeveer nodig??
dit is natuurlijk proberen MAAR! ik zag het volgende:

hier staat dat je sproeier maten kan laten berekenen voor mikuni en keihin.
http://www.protuning.biz
bij ''tuning'' ----> dhz tuning.

tis wel 17 euro dus voor sproeier bereken is dat wel veel in mijn ogen.
nu is nog een vraag van mij.
komen deze sproeiers dan niet overheen met bing enz??

zelf denk ik dat ik rond de 150 ofzo moet hebben.

Geplaatst: di 13 apr 2004, 18:40
door Markie
Ik heb dat ook wel eens gehad met mijn Honda Mt , en toen zeiden meerdere personen dat idd de maten van bing niet gelijk zijn als Mikuni of Keihin! ik ree toen ook met sproeier maat 120, maar dit kwam omdat achteraf bleek dat mijn zuigerveren kapot waren..

nog wat: wordt ie warm, snel warm?

Geplaatst: di 13 apr 2004, 20:29
door rossi-nr.1
zo zeker wel.

binnen 5min kan je er een ei op bakken.

hij word snel warm door een te arm mengsel denk ik

Geplaatst: di 13 apr 2004, 20:38
door Markie
Stome tip mischien, maar kijk eerst even naar je cilinder/ zuiger grote kans dat er dan iets mis is. zo niet, weet je zeker dat dat het niet is.
ik bedoel straks ben je een maand bezig om uit te zoeken wat het is, maar je kijkt niet naar je cilinder omdat je die er toch net op heb gezet.
ik heb ervaring :( pffff 2 xsetjes nieuwe zuiger veertjes gekocht, blijkt dat ze na 5 minuten rijden in de inlaat vast komen te zitten! ikke maar denken wat is er toch met die cilinder, cilinder wand is goed..
mocht er iets mis wezen met je cilinder, bijv net als mij na 3x ga dan eens naar een echt tuningsbedrijf die laseren hem dan voor je na wel tegen betaling, maar dan kijken ze ook gelijk wat je er nog aan kan tunen, en geven ze de maten etc op zodat je dat zelf kan doen!

Groeten Mark

Geplaatst: wo 14 apr 2004, 06:45
door Gast
kijk eens op www.sproeiers.tk

Geplaatst: wo 14 apr 2004, 07:19
door rossi-nr.1
daar geven ze ongeveer 110 aan en ik heb richting 160 ofzo nodig denk ik zelf.

markie:

die cilinder zit er net op nog geen kwartier gelopen :roll:
is bijna nieuwe cilinder.

Geplaatst: wo 14 apr 2004, 09:49
door Markie
@ha hij is nog aan het inlopen! jah dan wordt ie natuurlijk extra warm!
das logisch, hmmnn ik zou dan gewoon een setje sproeiers kopen en een dagje gaan proberen. jah, of eerst je cilinder goed laten inlopen, want dat kan er ook voor zorgen dat je die problemen heb!

Geplaatst: wo 14 apr 2004, 15:06
door Gast
Cilinder inrijden met een te arm mengsel? lol...

Gooi er een grotere sproeier in. De maten komen idd niet overeen met bing carbs. Liever een veelste grote dan een te kleine sproeier, vooral als je aan het inrijden bent.

Geplaatst: wo 14 apr 2004, 17:37
door mark007
Bram schreef:Cilinder inrijden met een te arm mengsel? lol...

Gooi er een grotere sproeier in. De maten komen idd niet overeen met bing carbs. Liever een veelste grote dan een te kleine sproeier, vooral als je aan het inrijden bent.
Zo kun je ook een vastloper krijgen als je er een veel te grote sproeier ingooit :roll:

dus doe dat niet :?

Geplaatst: wo 14 apr 2004, 19:15
door Gast
mark007 schreef:
Bram schreef:Cilinder inrijden met een te arm mengsel? lol...

Gooi er een grotere sproeier in. De maten komen idd niet overeen met bing carbs. Liever een veelste grote dan een te kleine sproeier, vooral als je aan het inrijden bent.
Zo kun je ook een vastloper krijgen als je er een veel te grote sproeier ingooit :roll:

dus doe dat niet :?
Leg maar eens uit dan waarom? Koolstofvorming? :roll:

Geplaatst: wo 14 apr 2004, 20:23
door rossi-nr.1
ik denk dat hij denkt dat er dan teveel benzine bij komt en dan eerder een vastloper heb/krijg.

is niet zo

tja na wat research enzo zie ik (ook bij maten) dat ze soms aan de sproeier 200+ zitten :shock:

kheb vandaag is 150 140 en 175 gekocht en een ouwe uitgeboord tot 165
kheb ook boortjes rond de 2 enz. dus komt wel goed denk ik

gr.

erwin

Geplaatst: za 17 apr 2004, 22:08
door John_W
Heb zelf wat ervaring met Keihin carburateurs zoals ze ooit op de Honda MB werden gebruikt. Een 16 mm Keihin (zelfde sproeierset als Mikuni) met open Powerfilter heeft een sproeier 115 nodig. Begin gewoon lekker met een te grote sproeier en ga zo steeds kleiner (en zet naald in gasschuif in eerste instantie op middenpositie).

Deze hoofdsproeier begrenst de brandstofstroom wanneer je meer als driekwart gas rijd, tot die tijd doet de hoofdsproeier niets en zul je de combinatie van gasnaald en stationair (remluchtsproeier) af moeten stellen. Verzuipt ie bij volgas, verklein dan de sproeier net zolang totdat de bike bij warme motor lekker volgas loopt.