een opdracht voor school!! hulp nodig

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gebruikersavatar
ruud
forum gebruiker
Berichten: 3631
Lid geworden op: za 03 mei 2003, 12:11
Locatie: Motor: GRC RR

een opdracht voor school!! hulp nodig

Bericht door ruud »

hoi iedereen wij bij handenarbeid op school een beetje gevraagt wat we konden gaan maken en nu zijn we er tot gekomen dat we een minibike moeten maken van karton :lol: !! erg leuk maar je moet er ook op kunnen zitten en rijden :roll: .dus nu is mijn vraag hoe kan ik het beste de minibike gaan maken alles moet van karton zijn ook de banden echt alles.maar hoe kan ik hem zo maken dat ie sterk genoeg wordt ik bedoel kwa frame enz?? al jullie tips zijn welkom. iedereen alvast bedankt.
[color=#0000FF]Grc RR minimoto racing[/color]
Gast

Bericht door Gast »

Hm lol, ga naar de bieb en haal een boek over mechanica. Hier staat waarschijnlijk wel in hoe je het best met bepaalde krachten om moet gaan.

Verder moet je gewoon ff naar het materiaal kijken.
Als je van dat dikkere karton neemt van dozen zie je dat als je op de vlakke kant druk zet het inzakt, echter op de kopse kant is het zeer stevig. Dit moet je dus gaan gebruiken in je ontwerp. Verder moet je proberen om driehoekvormige figuren te gebruiken omdat deze minder snel verbuigen.

Zeer leuke opdracht :D
Gebruikersavatar
John_W
forum gebruiker
Berichten: 713
Lid geworden op: wo 07 jan 2004, 23:09
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Bericht door John_W »

De sterkste (maar ook zwaarste) constructie is een frame uit lagen golfcarton. Bekijk de minibike van de zijkant en snij deze contour uit. Plak heel veel van deze lagen op elkaar totdat een werkelijk 3D-model ontstaat (net zoals multiplex). Wil je lichter construeren gebruik dan inderdaad driehoeksvormen.

Bekijk maar eens bijvoorbeeld de hoeken van een bananendoos. Eenvoudige driehoekjes maken deze dozen loeisterk.

Af en toe een testje doen met verschillende kartonsoorten kan ook verhelderend werken.

succes met dit leuke project.
Plaats reactie