kosten minibike

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gast

kosten minibike

Bericht door Gast »

heey, ik ben ook van plan een minibike frame te maken, maar wat zullen de kosten hier ongeveer van zijn? en hoe maak ik zo'n buis waar je voorvork door heen moet? ( sorry ben de naam van die buis ff kwijt :oops: ) alvast bedankt
speedydevil

Bericht door speedydevil »

Balhoofd

Als je zelf een beetje kunt lassen zal je ong 100 euro aan het frame kwijt zijn.Verder komen er nog meer kosten bij kijken dan alleen het frame.Denk maar aan het motorblok eventuele kappen,velgen,bandjes enz enz
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Re: kosten minibike

Bericht door Lg tweewielers »

HenkO schreef:heey, ik ben ook van plan een minibike frame te maken, maar wat zullen de kosten hier ongeveer van zijn? en hoe maak ik zo'n buis waar je voorvork door heen moet? ( sorry ben de naam van die buis ff kwijt :oops: ) alvast bedankt
De kosten zijn erg verschillend , het ligt er aan wat je wil bijv snelheid of alleen lol ... een beetje goede bike kan je wel maken voor 300 euro zo'n beetje ..

De buis bij de voorvork heet een balhoofd , dit is een dikwandige pijp waar je de buitendiameter van je lager uit draaid , of je zoekt een bestaand balhoofd ..

*Lg*
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Gast

Bericht door Gast »

okeej, en als ik zo'n bestaand balhoofd wil gebruiken, welke heb ik dan nodig? en motorblok is niet zo'n probleem, dat heb ik namelijk al.
ganta

Bericht door ganta »

HenkO schreef:okeej, en als ik zo'n bestaand balhoofd wil gebruiken, welke heb ik dan nodig? en motorblok is niet zo'n probleem, dat heb ik namelijk al.
je kan ook een frame kopen van een chinees. daar haal je dan het balhoofd af, dan kun je gelijk de voorvork gebruiken.
Gast

Bericht door Gast »

okeej, dan denk ik dat ik dat wel doe, is makkelijker voor mij ;)
maar bedankt.
jeffrey91

Bericht door jeffrey91 »

100 euro voor het maken van een frame..? ik heb me frame klaar voor 10 euro van nieuw ijzer :shock: ... en daar kome dan wat elektroden enzo over maar ja..
Gebruikersavatar
antonie
forum gebruiker
Berichten: 706
Lid geworden op: do 01 jan 2004, 22:22
Minibike:: zelfbouw
Locatie: haaksbergen
Contacteer:

Re: kosten minibike

Bericht door antonie »

HenkO schreef:heey, ik ben ook van plan een minibike frame te maken, maar wat zullen de kosten hier ongeveer van zijn? en hoe maak ik zo'n buis waar je voorvork door heen moet? ( sorry ben de naam van die buis ff kwijt :oops: ) alvast bedankt
een frame alleen kost niet zo heel veel,maar een complete bike is natuurlijk een iets andere kostenplaatje.
voor het geld wat je kwijt bent aan een zelfbouwer kun je een leuk chineesje kopen.
even wat van onze website gekopieerd:

Geplaatst: Zo Jul 09, 2006 12:11 am Onderwerp: Hoeveel gaat het zelf bouwen van een minibike kosten?

--------------------------------------------------------------------------------

Vraag:

Hoeveel gaat het zelf bouwen van een minibike kosten?

Antwoord:

Je kunt een minibike zo duur maken als je wilt, maar ik ga er van een minibike uit die voorzien is van Polini kappen. Ook ga ik er vanuit dat je zelf handig genoeg bent om een frame te lassen en date er een nieuwe uitlaat gekocht moet worden.

Puch donor bromfiets ca 65 euro (met spaakwielen)
Kappen Polini 911 (zitje, zitschuim, tank, voorspatbord en achterspatbord) ca 135 euro
Bandjes Blata 4 inch voor/achter ca 60 euro (persoonlijk vind ik steekwagenbandjes een beetje te gevaarlijk).
Adaperschijf tandwiel achter 15 euro
Nieuwe ketting en tandwielen ca 25 euro
Utitlaat Proma CC ca 55 euro
Staal voor frames en alle klein spul ca 50 euro
Lak voor het frame (grondlak/aflak) ca 20 euro
Daarmee kost dus een erg eenvoudige mooie minibike toch al snel 425 euro. Alles wat je mooier of sneller wil als de Puch donor die je had, zal dit bedrag verhogen. Ben jezelf minder handig, dan zal dit ook een negatief effect hebben op de bouwkosten.

Al met al is zelfbouwen dus zeker niet goedkoop als een eenvoudige chinese bike die je op dit moment overal te koop ziet staan. Zelfbouw moet je dus echt zien als een leuke hobby.
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
Plaats reactie