welke methode lassen, uiltaat
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
welke methode lassen, uiltaat
hey mensen ik heb een zelfbouwertje. met een techno circuit
en ik wil graag m'n uitlaat verlassen zodat ik enigsins fatsoenlijk door de bocht kan.
nou is mijn vraag:moet je zo'n uitlaat autogenisch lassen of met de vlam?
(ik heb gehoord dat als je gewoon je las apparaat gebruikt dat je dan regelrecht door je uitlaat heen last)
en ik wil graag m'n uitlaat verlassen zodat ik enigsins fatsoenlijk door de bocht kan.
nou is mijn vraag:moet je zo'n uitlaat autogenisch lassen of met de vlam?
(ik heb gehoord dat als je gewoon je las apparaat gebruikt dat je dan regelrecht door je uitlaat heen last)
Op school lassen we met een mengsel van zuurstof en een andere gas.
(Weet niet hoe het heet, ben NOG een noob in lassen) maar die lasjes, zijn precies hetzelvde als van mijn ABT Uitlaat..
(Het is trouwens een blauw "Tiep" vlammetje)
(Weet niet hoe het heet, ben NOG een noob in lassen) maar die lasjes, zijn precies hetzelvde als van mijn ABT Uitlaat..
(Het is trouwens een blauw "Tiep" vlammetje)
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=125081#125081][color=red][b]Hapsnap/Interfastfood Bike TEKOOP-EVT OOK IN ONDERDELEN. [/b][/color][/url]
- üntiej#21
- forum gebruiker
- Berichten: 3658
- Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Met CO2 kun je een uitlaat opzich wel goed lassen hoor..
Je zult hem alleen niet op een zeer hoge stand moeten zetten, en niet te lang blijven hangen op 1 plek..
Als ik mn uitlaat las (CO2), dan punt ik de hele uitlaat... met puntjes die over elkaar heen zitten.. werkt wel goed
Je zult hem alleen niet op een zeer hoge stand moeten zetten, en niet te lang blijven hangen op 1 plek..
Als ik mn uitlaat las (CO2), dan punt ik de hele uitlaat... met puntjes die over elkaar heen zitten.. werkt wel goed
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
- Wim
- forum gebruiker
- Berichten: 1043
- Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
- Locatie: Hengelo ov
- Contacteer:
Justin schreef:Op school lassen we met een mengsel van zuurstof en een andere gas.
(Weet niet hoe het heet, ben NOG een noob in lassen) maar die lasjes, zijn precies hetzelvde als van mijn ABT Uitlaat..
(Het is trouwens een blauw "Tiep" vlammetje)
dat is acetyleengas.....ofwel carbidgas...
(je weet wel.....melkbus....voetbal erin.....brokje carbid...water erop.....ssssiiisssssssss.......lontje (of bougie in de bus).....DIKKE BOEM)
zelfde gas..
Laatst gewijzigd door Wim op do 14 sep 2006, 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.
- Wim
- forum gebruiker
- Berichten: 1043
- Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
- Locatie: Hengelo ov
- Contacteer:
hoi
het mooiste lassen voor een uitlaat is zgn. TIG lassen....alleen heb je daar echt wel wat ervaring voor nodig....bijna alle topuitlaten worden TIG gelast..
dat geld ook voor autogeen (met de vlam) lassen....
je hebt zo een gat in de uitlaat...en die krijg je maar lastig weer dicht..
het makkelijkst is CO2...ofwel MIGMAG lassen...
dat is met zo'n toorts waar een draadje uitkomt, en een gasfles....
niet te hoge stand....proberen de las vlak te houden is de truuk....
Succes
Wim
het mooiste lassen voor een uitlaat is zgn. TIG lassen....alleen heb je daar echt wel wat ervaring voor nodig....bijna alle topuitlaten worden TIG gelast..
dat geld ook voor autogeen (met de vlam) lassen....
je hebt zo een gat in de uitlaat...en die krijg je maar lastig weer dicht..
het makkelijkst is CO2...ofwel MIGMAG lassen...
dat is met zo'n toorts waar een draadje uitkomt, en een gasfles....
niet te hoge stand....proberen de las vlak te houden is de truuk....
Succes
Wim
- crosser
- forum gebruiker
- Berichten: 297
- Lid geworden op: di 21 mar 2006, 22:04
- Locatie: veghel
- Contacteer:
let op met tig probeer dit eerst!!!!! (vlam van tig is 6000 graden en mig mag autogeen is allemaal onder de 3000)
[size=100][color=green][url=http://www.picturetrail.com/gallery/view?p=999&gid=9728503&uid=3963795&members=1]Mijn Crosser[/url](nummer 1 is van mij)
- nieuwe koppelingsschoen + veren
- alu ronsel
- licht voor + achter
- korte remhendels[/color][/size]
- nieuwe koppelingsschoen + veren
- alu ronsel
- licht voor + achter
- korte remhendels[/color][/size]
- üntiej#21
- forum gebruiker
- Berichten: 3658
- Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Ok,
Wim zn verhaal is het meest logisch !
Maar, de meeste mensen die thuis een apparaat hebben, is een CO2 lasapparaat.. ( handvat met toevoegend draad + gas in 1 ), hiermee kun je wel lassen.. degene die er verstand van heeft weet dan ook vast wel hoe je met dun plaatstaal moet omgaan, je uitlaat dus
Wim zn verhaal is het meest logisch !
Maar, de meeste mensen die thuis een apparaat hebben, is een CO2 lasapparaat.. ( handvat met toevoegend draad + gas in 1 ), hiermee kun je wel lassen.. degene die er verstand van heeft weet dan ook vast wel hoe je met dun plaatstaal moet omgaan, je uitlaat dus
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
- crosser
- forum gebruiker
- Berichten: 297
- Lid geworden op: di 21 mar 2006, 22:04
- Locatie: veghel
- Contacteer:
bij co2 niet te veel spanning gebruiken
dan zit je er meteen doorheen
dus probeer eerst op oefen plaatje van de zelfde dikte en met een lage spanning
dan zit je er meteen doorheen
dus probeer eerst op oefen plaatje van de zelfde dikte en met een lage spanning
[size=100][color=green][url=http://www.picturetrail.com/gallery/view?p=999&gid=9728503&uid=3963795&members=1]Mijn Crosser[/url](nummer 1 is van mij)
- nieuwe koppelingsschoen + veren
- alu ronsel
- licht voor + achter
- korte remhendels[/color][/size]
- nieuwe koppelingsschoen + veren
- alu ronsel
- licht voor + achter
- korte remhendels[/color][/size]