warme koppeling?

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gebruikersavatar
basjee
forum gebruiker
Berichten: 2818
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 19:55
Locatie: wageningen
Contacteer:

warme koppeling?

Bericht door basjee »

hee mensen.

als ik mijn bike start dan laat ik hem altijd even warm draaien.
daarna loopt hij heel erg hard.
trekt als een speer.
na 3min trekt hij steeds minder snel op.

volgende keer precies hetzelfde.

ik denk zelf dat de koppeling warm word dus dat hij te vroeg of te laat aangrijpt.
wat denken jullie waar het aan kan liggen

bas
Grote kerels op een belachelijk klein fietsje
Gebruikersavatar
royal
forum gebruiker
Berichten: 906
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 16:01
Locatie: Bladel

Bericht door royal »

te vroeg aangrijpen
Gebruikersavatar
Wim
forum gebruiker
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
Locatie: Hengelo ov
Contacteer:

Re: warme koppeling?

Bericht door Wim »

basjee schreef:hee mensen.

als ik mijn bike start dan laat ik hem altijd even warm draaien.
daarna loopt hij heel erg hard.
trekt als een speer.
na 3min trekt hij steeds minder snel op.

volgende keer precies hetzelfde.

ik denk zelf dat de koppeling warm word dus dat hij te vroeg of te laat aangrijpt.
wat denken jullie waar het aan kan liggen

bas


't is het bekende olie verhaal......

als de olie nog koud is , isssie dikker, en laat zich dus minder makkelijk wegpersen....

resultaat: koppeling pakt laat en slipt langer...

als de olie warm is, issie dus dunner, en laat zich makkelijk wegpersen...

resultaat: eerder aangrijppunt, en bijna geen slip meer.....

de truuk dus: koppeling later afstellen!


's ff lastig met een koude motor!


Groetjes

wim
Gebruikersavatar
basjee
forum gebruiker
Berichten: 2818
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 19:55
Locatie: wageningen
Contacteer:

Bericht door basjee »

hee wim, bedankt..

ik zal ik een halve slag verder uit proberen?

op het puchforum zeiden ze ook dat je gewoon dikkere olie moest nemen.
ze hadden het over 15w40 :roll:
Grote kerels op een belachelijk klein fietsje
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

Één van de bij puchblok goed werkende olieén is ATF3 versnellingsbak olie..

*Lg*
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

basjee schreef:hee wim, bedankt..

ik zal ik een halve slag verder uit proberen?

op het puchforum zeiden ze ook dat je gewoon dikkere olie moest nemen.
ze hadden het over 15w40 :roll:
Dit klopt inderdaad... dit is dus de ATF3 olie, voor versnellingsbakken bij de auto.
Deze blijft beter op temperatuur en verbrand niet.

In combi met de goede voering op je koppeling blijft deze perfect aangrijpen.

Tip: raadpleeg Hank Kok eens, over de "jutenzak" voering.... Deze is erg hittebestendig, en blijft ontzettend goed aangrijpen, bij warm EN koud...

Ik kan er makkelijk 20 minuten constant op race-tempo mee rijden zonder dat de motor ook maar iets vermindert in prestatie.
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Gebruikersavatar
basjee
forum gebruiker
Berichten: 2818
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 19:55
Locatie: wageningen
Contacteer:

Bericht door basjee »

weet je ook wat die voering kost?

ik probeer eerst maar een de koppeling 1 slag verder uit
lukt dat niet dan doe ik er ook nog eens dikkere olie in
en anders misschien die 'jutenzak' voering.
bedankt allemaal
Grote kerels op een belachelijk klein fietsje
Gebruikersavatar
Wim
forum gebruiker
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
Locatie: Hengelo ov
Contacteer:

Bericht door Wim »

basjee schreef:weet je ook wat die voering kost?

ik probeer eerst maar een de koppeling 1 slag verder uit
lukt dat niet dan doe ik er ook nog eens dikkere olie in
en anders misschien die 'jutenzak' voering.
bedankt allemaal

heey

"uit"??

"in" bedoel je...denk ik?
Gebruikersavatar
basjee
forum gebruiker
Berichten: 2818
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 19:55
Locatie: wageningen
Contacteer:

Bericht door basjee »

sorry bedoel natuurlijk in..
veer strakker :wink:

even koppeling wat verder ingedraaid en getest.
loopt ind wat beter..
echter loopt een koel blokje veel beter maarja.
misschien toch maar gewoon een 24 ipv een 22 tandwiel achter nemen..
zal wel wat helpen denk ik zo.

dan eens wat kleine kartbanen meepikken.

offtopic@ wim
kartbaan in enschede kan je daar met 11/24 rijden?
of is dat te ligt?
Grote kerels op een belachelijk klein fietsje
Gebruikersavatar
Wim
forum gebruiker
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
Locatie: Hengelo ov
Contacteer:

Bericht door Wim »

basjee schreef:
offtopic@ wim
kartbaan in enschede kan je daar met 11/24 rijden?
of is dat te ligt?


is wel aan de lichte kant.....

'k zou eerst 12/24 doen....kom je zat mee weg.....en 't is wat makkelijker beheersbaar....zeker als je de baan nog niet kent..


de meesten rijden daar met 11/12-22/24, net wat je prettig vind....


Groetjes

Wim
Gebruikersavatar
basjee
forum gebruiker
Berichten: 2818
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 19:55
Locatie: wageningen
Contacteer:

Bericht door basjee »

prima dan houd ik mn 11/22 erop :wink:
Grote kerels op een belachelijk klein fietsje
Plaats reactie