Koen schreef:
Wim van der Steeg zijn puch concept heeft ook problemen met lagers,
het probleem bij wim heeft te maken met de smering van de lagers , dit komt omdat je de smering van het lager kwijd bent aan de koppelingskant
die zit normaal altijd in de olie dus smering zat , die word dan ook nog is extra belast ... je zult dan extra smeerkanalen moeten maken ( zowiezo wel handig met een race puch blok ) maar dat help al niet meer met de combinatie van Wim ...
Maar voor meer informatie dan moeten jullie echt bij wim zijn
Ja, het is zeker een leuk idee
*Lg*
'The eye in the Sky'
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
en wat zullen de voordelen ervan zijn ? toevallig zat ik hier laatst ook aan te denken, maar wat zal ik er mee op schieten ( behalve dat ik dan mijn china carters kwijt ben )
Untiej Mini Racing schreef:Ding van Hop ( nu van bert van der Woude ) liep als een gek... echt als een dolle.... deed niks , maar dan ook echt niks onder voor de scooterblokken in de waterklasse..
Enige punt was, combi van een snel blok met Puchlagers.... dat werkt niet als het 16000 / 17000 of zelf meer toeren draaid...
.
Dat is een voordeel
En een nadeel ...
Maar als een blok gemaakt word moet iemand ook gelijk maar uitgaan van andere lagers ..
Als je al zover bent dat je een carter gaat maken dan moeten de lagers ook geen probleem zijn
*Lg*
'The eye in the Sky'
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Dat komt door het verlies van het secundaire tandwiel voornamelijk !
Ga maar na wat het blok allenmaal moet trekken .. er was een regeltje voor hoeveel het blok extra moet trekken per gram extra in het blok vooral met het waterschroep effect ..
Dit is dus allenmaal weg te laten dus veeeel winst
Tevens kan je de spoeling aanpassen in het carter carterruimte verkleinen ... enz enz
*Lg*
'The eye in the Sky'
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Het zelfmaken van een carter heeft voor mij meerdere redenen. Hoofdreden is om van de oliebad carter af te komen met de secundaire vertanding. Tweede punt is dat hier nu de membraan standaard op zit en de carburateur rechtstreeks tegen de membraan zonder enige bochten. En we hebben eindelijk voldoende ruimte voor een paar echte spoelkanalen. En het allerbelangrijkste punt: Het is gewoon leuk om eens een keer wat anders te bouwen.
Ik ga van een ander type lagers uit als de standaard Puch. De constructie is een 1:1 kopie van een scooterblok, dus dat moet helemaal goedkomen.
Het is al met al wel een hele verspaningsklus waarbij je erg nauwkeurig moet werken. Van het basis blok waar ik mee begonnen ben blijft steeds minder over, maar het zal nog wel even duren voor alles klaar is.
Minibike in aanbouw, meer info op:
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
John_W schreef:Het zelfmaken van een carter heeft voor mij meerdere redenen. Hoofdreden is om van de oliebad carter af te komen met de secundaire vertanding. Tweede punt is dat hier nu de membraan standaard op zit en de carburateur rechtstreeks tegen de membraan zonder enige bochten. En we hebben eindelijk voldoende ruimte voor een paar echte spoelkanalen. En het allerbelangrijkste punt: Het is gewoon leuk om eens een keer wat anders te bouwen.
Ik ga van een ander type lagers uit als de standaard Puch. De constructie is een 1:1 kopie van een scooterblok, dus dat moet helemaal goedkomen.
Het is al met al wel een hele verspaningsklus waarbij je erg nauwkeurig moet werken. Van het basis blok waar ik mee begonnen ben blijft steeds minder over, maar het zal nog wel even duren voor alles klaar is.
Klanditie voor eventuele productie ?
Sjah.. als het eenmaal gerealiseert is.... kan je er 1 maken, maar ook 2, 3, 4.. enz
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
John_W schreef:Het zelfmaken van een carter heeft voor mij meerdere redenen. Hoofdreden is om van de oliebad carter af te komen met de secundaire vertanding. Tweede punt is dat hier nu de membraan standaard op zit en de carburateur rechtstreeks tegen de membraan zonder enige bochten. En we hebben eindelijk voldoende ruimte voor een paar echte spoelkanalen. En het allerbelangrijkste punt: Het is gewoon leuk om eens een keer wat anders te bouwen.
Ik ga van een ander type lagers uit als de standaard Puch. De constructie is een 1:1 kopie van een scooterblok, dus dat moet helemaal goedkomen.
Het is al met al wel een hele verspaningsklus waarbij je erg nauwkeurig moet werken. Van het basis blok waar ik mee begonnen ben blijft steeds minder over, maar het zal nog wel even duren voor alles klaar is.
We wachten vol spanning af
Vooral de stroming in het carter zal een groot voordeel zijn , want die kanalen voor puch stellen geen zak voor ..
*Lg*
'The eye in the Sky'
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Neluhz schreef:je mag toch niet racen met een zelfbouwblok, dus ik vraag me af of er animo is om veel geld te betalen?
daar zat ik ook aan te denken idd
volgens mij staat er in het regelenment dat je carters op basis van een in nederland geproduceerde brommer moest zijn, en niet speciaal voor race mogen zijn....
Marvin15 schreef:Als je bedoeld om zelf een compleet carter te ontwerpen en later produceren is dat haast niet haalbaar denk ik.
Het is vast wel te doen, maar voordat je een carter heb wat aan je eisen voldoet zul je toch zeker een carter of 15 verder zijn, door steeds klijne aanpassingen te maken, of dat je na het testen er achter komt dat er iets is wat toch niet zo stevig is.
Omdat je zo lang bezig zult zijn met testen en er zo veel materiaal en uren in gaan zitten word de prijs dan zo hoog dat er haast geen intresse voor zal zijn.
Ga er maar van uit dat bijv. minarelli of piaggio ook niet even in 2 maand een compleet carter "ready to race" van de band laten rollen.