spaakgaten dicht maken

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gast

spaakgaten dicht maken

Bericht door Gast »

hallo,

k heb al veel foto's gezien van minibikes, en het valt me op dat alle mini's met puch naven de spaakgaten open hebben. zou het niet mooier uit zien als je die gaten, bijvoorbeeld dicht plamuurd met een plamuur die tegen hitte kan goed hecht op het materiaal van de naaf en dan de naaf schuren en overspuiten.
dan heb je toch een puik naafje.

groeten mark
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

Dan krijgen ze het nog warmer!!! met als resultaat dat je bandje nog sneller klapt!!
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Gast

Bericht door Gast »

ja dat dacht ik wel, maar ja als je het niet vraag weet je het nooit zeker.
k ben aan het twijfelen.
om te beginnen met puch naven en dan schijven of meteen schijven en dan maar iets duurder uit te zijn.

groeten
Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Contacteer:

Bericht door Koen »

Ik denk eigenlijk dat die gaatjes weinig koelen. Ze zijn niet open, omdat de rand van de band er achter zit..

Dus, gerust dicht maken als je dat wilt.. Je kunt ook de rand polijsten.
Gebruikersavatar
killerbeast
forum gebruiker
Berichten: 1003
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 16:54
Locatie: Heinkenszand

Bericht door killerbeast »

je kan beter met schijven beginnen teminste zo denk ik erover ik heb nu puchnaven naar rijd niet echt lekker. heb nu een bike zonder blok met schijfremmen staan en 6.5 inch banden remt wel beter denk ik en geen klapbanden meer.

mzzl eric
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

Bij mijn bandje lopen de gaten onder het rubber, dus door die gaten kan het koelen! het rubber belemmerd die gaten niet .

@Eric niet te hard remmen, die schijfrem is niet zo dik!!
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Gast

Bericht door Gast »

jah k heb in de loop van de middag besloten dat ik het volgende er op steek, omdat ik als ik met puch naven zou beginnen toch ooit schijven er op zou steken, er komen 5 inch polini wielen onder en een polini rem set voor 1 schijf en achter 1 schijf. nu ben ik toch aan het bouwen, en geen zin om als ie af is en gelakt er na een tijd schijven op de maken.

groeten mark
Gast

Bericht door Gast »

wat je misschien ook kan doen is alle gaatjes dicht (laten) lassen. en dan in de draaibank weer strak afdraaien. maar wel oppassen dat de boel niet te heet word en krom trekt
Plaats reactie