Pagina 1 van 1

inhouden op hoge toeren/volgas

Geplaatst: di 20 jul 2004, 22:21
door racertje
hallo,
mijn minibike houd dus in op hoge toerentallen, hoeveel toeren kan ik helaas niet melden omdat ik dat niet weet.
setup op het moment;
polini65-aangepaste uitlaatpoort,
16mm dellOrto met een 104 sproeier
proma cicuit
race krukas+aangepast secundair wiel
NGK-9 bougie(nu een redelijk goede kleur)
contactpunt onsteking
tandwiel verhouding 15-22 en rij met 6,5 inch

ik rij er nu 75km/h mee en schat ongeveer dat ie bij 70km/h niet meer mooi loopt.
alsof ie overtoert wordt ofzo.
hij trekt wel heel goed op :D

weet iemand wat ik moet doen, ik namelijk echt niet meer....... :cry:

Re: inhouden op hoge toeren/volgas

Geplaatst: wo 21 jul 2004, 01:43
door Wim
racertje schreef:hallo,
mijn minibike houd dus in op hoge toerentallen, hoeveel toeren kan ik helaas niet melden omdat ik dat niet weet.
setup op het moment;
polini65-aangepaste uitlaatpoort,
16mm dellOrto met een 104 sproeier
proma cicuit
race krukas+aangepast secundair wiel
NGK-9 bougie(nu een redelijk goede kleur)
contactpunt onsteking
tandwiel verhouding 15-22 en rij met 6,5 inch

ik rij er nu 75km/h mee en schat ongeveer dat ie bij 70km/h niet meer mooi loopt.
alsof ie overtoert wordt ofzo.
hij trekt wel heel goed op :D

weet iemand wat ik moet doen, ik namelijk echt niet meer....... :cry:

hoi

't lijkt dat je contact-puntjen 't toerental niet kunnen bijhouden!

nieuwe punten kunnen ongeveer 13.000 toeren aan

als ze wat ouder worden houd het al gauw op bij 9000...


met jou setup haal je dit makkelijk!!


set 'r 's nieuwe punten in!!


Ggrrttzz

Wim

Geplaatst: wo 21 jul 2004, 11:09
door cittalover
je kan ook je contactpunten verzwaren of neem hpi of bosmaaieronsteking binnenrotor enz

Geplaatst: do 22 jul 2004, 17:18
door Gast
sluit ik me bij aan contact punten zijn niet toeren bestendig massol jeroen

Geplaatst: vr 23 jul 2004, 02:44
door Wim
jeroen17 schreef:sluit ik me bij aan contact punten zijn niet toeren bestendig massol jeroen

da klopt

maar dan weet je wel dat 't daar aan ligt!!

ze houden het wel even vol!!


onder z'n eigen topic staat dat ie hpi ofzo wil........

Geplaatst: za 24 jul 2004, 22:20
door racertje
hallo,
ja het contactpunten verhaal zou ik zelf ook denken, er zit alleen een grote MAAR aan :D die ik dan niet kan verklaren.
hier komt ie;
ik reed met dezelfde onsteking maar zonder race krukas en enzo, reed ik 60 maximaal(zelfde vertanding enz enz) nu heb ik dus wat verder getuned maar de onsteking niet veranderd en rij ik 75.
dus moet ik ondanks dat rare geluid en niet verder doortrekken toch een hoger toerental hebben bereikt, toch.
van 60 naar 75 met dezelfde tandwileverhouding.

correct me if i'm wrong :?

Geplaatst: za 24 jul 2004, 22:50
door Markie
Doe er is een ngk 8-7 in? waarom zo´n hoge hite graad?
Enne, het kan echt aan je boegie´s liggen ook al is ie gloednieuw.

Ik heb ook de uitlaat poort getuned, en nu moest ik ook met een sproeier maat 150 rijden in de 18 mm carb!
Nu rij ik op me "gewone" puch met de polini en een 15 mm carb met sproeier 84 .

Hoe dat is te verklaren, k heb geen idee!

Geplaatst: za 24 jul 2004, 23:32
door Wim
racertje schreef:hallo,
ja het contactpunten verhaal zou ik zelf ook denken, er zit alleen een grote MAAR aan :D die ik dan niet kan verklaren.
hier komt ie;
ik reed met dezelfde onsteking maar zonder race krukas en enzo, reed ik 60 maximaal(zelfde vertanding enz enz) nu heb ik dus wat verder getuned maar de onsteking niet veranderd en rij ik 75.
dus moet ik ondanks dat rare geluid en niet verder doortrekken toch een hoger toerental hebben bereikt, toch.
van 60 naar 75 met dezelfde tandwileverhouding.

correct me if i'm wrong :?

ja, 1 + 1 = 2, da klopt!!

waar wil je heen met dit verhaal?

Wim

Geplaatst: zo 25 jul 2004, 21:33
door racertje
nou misscien dom :oops: , maar ik snap het gewoon niet......
ik ga maar weer spoeiers verkleinen.
en markie ik heb nu een 7 en een 8 geprobeerd(nieuw) en blijft erin.
groetjes

Geplaatst: wo 04 aug 2004, 21:25
door racertje
heb sproeiers verkleind maar blijft erin zitte hoor, misschien is me cilinder naar de klote door 2 korte warmlopertjes :cry:

Geplaatst: do 05 aug 2004, 07:04
door rossi-nr.1
neuh zo snel gebeurt dat niet....tja afstellen kan soms lang duren en heel irritant zijn.

s6

Geplaatst: zo 15 aug 2004, 14:03
door racertje
ik ben er achter volgens mij :-k
na het opnieuw verkleinen van me sproeier was het al ietsje beter.
maar ik heb ergens anders een foutje gemaakt #-o , ik was een beetje te enthousiast geweest bij het verlichten van mn koppelingshuis en niet zo heel erg bezig geweest het het onbelans :oops: ,ik heb er nu eentje netjes uitgeboord en loopt veel netter.
geen idee waar ik zat met me gedachte, maar niet bij me minibike denk ik :lol: