!CENCUUR! 4p of 6p op70 cc airsal puch maxi
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
!CENCUUR! 4p of 6p op70 cc airsal puch maxi
Een vriend van mij wil een !CENCUUR! uitlaat kopen voor zijn 70cc airsal 4poorts ongetuned.
Hij kan kiezen tussen een 4 poorts of een 6 poorts !CENCUUR!,welke is het beste voor deze cilinder?
SETUP.
17,5 del ortho.
4 poorts 70cc airsal.
tandwileverhouding 15/26.
Grtz Niels(NVS-racing)
Hij kan kiezen tussen een 4 poorts of een 6 poorts !CENCUUR!,welke is het beste voor deze cilinder?
SETUP.
17,5 del ortho.
4 poorts 70cc airsal.
tandwileverhouding 15/26.
Grtz Niels(NVS-racing)
?????
ik weet niet wat t beste is maar ik heb ook un airsal 70cc
en heb er een proma van een vespa opgebakken,
alleen vond ik de diameten van de pijp die op de uitlaatpoort gaat wat aan de klein kant dus heb hem groter gemaakt.
vraag me niet of het goed is, want hij heeft nog niet gelopen.
maar ik heb een vraagje aan jou ??
wat bedoel jij met 4 poorten en ongetuned .want ik dacht dat airsal al getuned was vanaf de fabriek
groetjes don
en heb er een proma van een vespa opgebakken,
alleen vond ik de diameten van de pijp die op de uitlaatpoort gaat wat aan de klein kant dus heb hem groter gemaakt.
vraag me niet of het goed is, want hij heeft nog niet gelopen.
maar ik heb een vraagje aan jou ??
wat bedoel jij met 4 poorten en ongetuned .want ik dacht dat airsal al getuned was vanaf de fabriek
groetjes don
- basjee
- forum gebruiker
- Berichten: 2818
- Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 19:55
- Locatie: wageningen
- Contacteer:
4 poorten is het aantal 'gaatjes' dat in je cilinder zit
zonder de inlaat en uitlaatpoort mee te rekenen.
bij een airsal heb je 2 spoelpoorten en 2 boosterpoorten.
geen een cilinder is vanaf de fabriek getuned.
als je hem tuned dan wijzig je de timingen van de cilinder.
vaak doen ze dat met de uilaatpoort, maar als je bijvoorbeeld een grotere carburateur erop wilt zetten dan dat hij eigenlijk aankan dan pas je je inlaat zo aan dat die nieuwe carburateur er wel op kan.
spoelpoorten kunnen ook getuned worden.
denk nou niet ik ga mn uitlaat/inlaat/spoelpoorten vergroten, want je kan niet zomaar in je cilinder gaan zitten frezen.
aad boers kan je airsal wel lekker tunen voor een nette prijs.
dat scheelt wel in het vermogen.
www.abtuning.nl
en volgens mij kan de topicstarter het beste een 6 poorts nemen.
kijk even op het puchforum, want ik meende dat 4poort voor 50cc was
6 poorts voor 70cc en 8 poort voor 80cc.
maar wat je dan met een snelle 50 of snelle 70 moet weet ik niet.
of je moet het aantal poorten tellen en dan in jou geval een !CENCUUR! 4p nemen.
zoek dit dus even op op het puchforum!
je weet wel dat je met een !CENCUUR! een hele hoge top hebt?
www.puchforum.net
edit
over het tunen:
als je nu een 26mm op je airsal wilt hebben ga dan niet je inlaat zo vergroten dat hij erop kan, want uiteindelijk loopt ie brak of helemaal niet.
uitlaatpoort kun je naar 65% van de boring brengen (breedte)
dan loopt ie ook wel aardig hard.
volgens mij kon je zelfs tot 67% gaan maar dat wist ik niet meer zeker.
dus houdt het eerst maar op 65% anders loopt je airsal vast.
als je hem getuned hebt moet je hem ook weer opnieuw inrijden.
succes
zonder de inlaat en uitlaatpoort mee te rekenen.
bij een airsal heb je 2 spoelpoorten en 2 boosterpoorten.
geen een cilinder is vanaf de fabriek getuned.
als je hem tuned dan wijzig je de timingen van de cilinder.
vaak doen ze dat met de uilaatpoort, maar als je bijvoorbeeld een grotere carburateur erop wilt zetten dan dat hij eigenlijk aankan dan pas je je inlaat zo aan dat die nieuwe carburateur er wel op kan.
spoelpoorten kunnen ook getuned worden.
denk nou niet ik ga mn uitlaat/inlaat/spoelpoorten vergroten, want je kan niet zomaar in je cilinder gaan zitten frezen.
aad boers kan je airsal wel lekker tunen voor een nette prijs.
dat scheelt wel in het vermogen.
www.abtuning.nl
en volgens mij kan de topicstarter het beste een 6 poorts nemen.
kijk even op het puchforum, want ik meende dat 4poort voor 50cc was
6 poorts voor 70cc en 8 poort voor 80cc.
maar wat je dan met een snelle 50 of snelle 70 moet weet ik niet.
of je moet het aantal poorten tellen en dan in jou geval een !CENCUUR! 4p nemen.
zoek dit dus even op op het puchforum!
je weet wel dat je met een !CENCUUR! een hele hoge top hebt?
www.puchforum.net
edit
over het tunen:
als je nu een 26mm op je airsal wilt hebben ga dan niet je inlaat zo vergroten dat hij erop kan, want uiteindelijk loopt ie brak of helemaal niet.
uitlaatpoort kun je naar 65% van de boring brengen (breedte)
dan loopt ie ook wel aardig hard.
volgens mij kon je zelfs tot 67% gaan maar dat wist ik niet meer zeker.
dus houdt het eerst maar op 65% anders loopt je airsal vast.
als je hem getuned hebt moet je hem ook weer opnieuw inrijden.
succes
Grote kerels op een belachelijk klein fietsje
een 4p !CENCUUR! of een 6p hoemoet maakt niets uit met de poorten, dat ligt aan je toeren en jij kunt beter een !CENCUUR! p6 komen.
even een logische uitleg:
als ik nouw met mijn sprinter een 80cc eurokit onder leg. standard een 8 poorter, maar ik tune hem naar een 9poorter nog een spoeler er bij!
kan ik niet meer met mijn !CENCUUR! p8 rijden dus?
even een logische uitleg:
als ik nouw met mijn sprinter een 80cc eurokit onder leg. standard een 8 poorter, maar ik tune hem naar een 9poorter nog een spoeler er bij!
kan ik niet meer met mijn !CENCUUR! p8 rijden dus?
hoi
om eventjes iedereen over de !CENCUUR! uitlaat uit de brand te helpen
De !CENCUUR! uitlaatjes zijn officieel voor kreidler gemaakt
later hebben ze hier een puch bocht aan gebakken en toen werd deze ook als pijp gemaakt voor puch.
De 4p en 6p .. zijn eigenlijk 2 verschillende uitlaatjes
4p zou ik op een stnd en snelle 50 cc houden OF een simpele 70 cc
6p zou je moeten gebruiken op en 70cc ( 50 cc membraan ) cilinder die GRAAG toeren willen draaie.
8p is dezelde uitlaat als de 6p alleen deze is voor de cilinders met schuine uitlaat poort ( oa: gila , MK 80 , 72 airsal monza , eurokit 80 , parmakit )
Simpelweg zou ik voor een airsal 70cc cilinder een 6p pakken omdat deze cilinders al stnd veel toeren willen draaie .. waardoor je ook een hoge top zult krijgen dmv deze uitlaat te monteren
Ga jij de cilinder tune .. komt deze uitlaat nog steeds tot zijn recht en blijft hij goed presteren ,, hierbij zal de 4p geen prestaties meer leveren ivb deze gewoon nie bij die toeren tallen presteert
En alsje kijkt op www.50cc.nl puch>uitlaaten>!CENCUUR! 6p , 8p dat alleen de uitlaat mond anders is en de connusen zelfde zijn
Tune je koppeling goed ( verlichten + strakkere veren Zie HK koppeling ) dan zal je goed weg trekken vanuit stilstand ! Want meeste mensen klagen met een !CENCUUR! dat hij uit stilstand nog geen worst van tafel trekt.
groot verhaal maar hopenlijk is het duidelijk
Editt // ABT heeft het erg druk .. hoor van medeforumers @tt puch forum dat hij pas eind feb.. weer tijd heeft voor nieuwe klanten.
om eventjes iedereen over de !CENCUUR! uitlaat uit de brand te helpen
De !CENCUUR! uitlaatjes zijn officieel voor kreidler gemaakt
later hebben ze hier een puch bocht aan gebakken en toen werd deze ook als pijp gemaakt voor puch.
De 4p en 6p .. zijn eigenlijk 2 verschillende uitlaatjes
4p zou ik op een stnd en snelle 50 cc houden OF een simpele 70 cc
6p zou je moeten gebruiken op en 70cc ( 50 cc membraan ) cilinder die GRAAG toeren willen draaie.
8p is dezelde uitlaat als de 6p alleen deze is voor de cilinders met schuine uitlaat poort ( oa: gila , MK 80 , 72 airsal monza , eurokit 80 , parmakit )
Simpelweg zou ik voor een airsal 70cc cilinder een 6p pakken omdat deze cilinders al stnd veel toeren willen draaie .. waardoor je ook een hoge top zult krijgen dmv deze uitlaat te monteren
Ga jij de cilinder tune .. komt deze uitlaat nog steeds tot zijn recht en blijft hij goed presteren ,, hierbij zal de 4p geen prestaties meer leveren ivb deze gewoon nie bij die toeren tallen presteert
En alsje kijkt op www.50cc.nl puch>uitlaaten>!CENCUUR! 6p , 8p dat alleen de uitlaat mond anders is en de connusen zelfde zijn
Tune je koppeling goed ( verlichten + strakkere veren Zie HK koppeling ) dan zal je goed weg trekken vanuit stilstand ! Want meeste mensen klagen met een !CENCUUR! dat hij uit stilstand nog geen worst van tafel trekt.
groot verhaal maar hopenlijk is het duidelijk
Editt // ABT heeft het erg druk .. hoor van medeforumers @tt puch forum dat hij pas eind feb.. weer tijd heeft voor nieuwe klanten.
Laatst gewijzigd door red devil op ma 05 feb 2007, 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.
opzicht zit je ook aan de 1ne kant aardig mis .. want de 50cc athena is een bloed snel cilindertje en hier zou ik ook een 6p op zetten alsje voor top gaat tenminstebasjee schreef:zat ik aardig in de goede richting dus.
en inderdaad abt heeft het druk.
wachtlijst van een pijpje was zo'n anderhalve maand
maarja meestal als je zn cilinder koopt weetje ook wel wat voorn uitlaat enz drop kan .. gaat
maargoed het 4p en 6p en 8p heeft niks maar dan ook niks mer de spoelpoorten van de cilinder te maken
- Wim
- forum gebruiker
- Berichten: 1043
- Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
- Locatie: Hengelo ov
- Contacteer:
hoi
is het niet makkelijker om niet voor een !CENCUUR! te kiezen?
je hebt toch al een probleem met de aansluiting aan de cilinder, bocht word al gauw veels te lang!
daarbij is een !CENCUUR! gemaakt voor hoge toeren, met een minibike wil je eigenlijk veel acceleratievermogen...
beter en veel makkelijker is een proma CC......eenvoudig pas te maken, en veel koppel onderin, maar ook nog een leuk toerental
Groetjes
Wim
is het niet makkelijker om niet voor een !CENCUUR! te kiezen?
je hebt toch al een probleem met de aansluiting aan de cilinder, bocht word al gauw veels te lang!
daarbij is een !CENCUUR! gemaakt voor hoge toeren, met een minibike wil je eigenlijk veel acceleratievermogen...
beter en veel makkelijker is een proma CC......eenvoudig pas te maken, en veel koppel onderin, maar ook nog een leuk toerental
Groetjes
Wim