Pagina 1 van 2

Secundair tandwiel dichtmaken

Geplaatst: wo 18 aug 2004, 16:36
door Gast
hallo

weet iemand hoe je het beste je secundair tandwiel dicht kunt maken, voor minder weerstand?

ik dacht zelf aluminium plaatjes tussen de spaken lijmen, en dan de spaken vloeiend gladplamuren.

is dit een goed iedee?

en weet iemand ook welke plamuur of kit of iets dergelijks ik het beste kan gebruiken?

Geplaatst: wo 18 aug 2004, 21:36
door wevie666
maak gewoon een paar plaatjes van een of ander dik plastic(hoe heet dat spul ook alweer) op maat en daai die tegen elkaar met het tandwiel er zeg maar tussen.. niet teveel gaan plamuren.. heeft toch weinig zin

Geplaatst: wo 18 aug 2004, 21:51
door Markie
ja je kan het met kunststof doen, Zorg wel dat het dicht is anders heb je behoorlijk verlies!

Geplaatst: do 19 aug 2004, 16:28
door Gast
maak gewoon een paar plaatjes van een of ander dik plastic(hoe heet dat spul ook alweer)

ik denk dat je nylon bedoelt

of het wil weet ik niet, maar dat word meestal bij krukas opvullen gebruikt

Geplaatst: do 19 aug 2004, 16:46
door wevie666
hier iig een voorbeeld

Afbeelding

Geplaatst: vr 20 aug 2004, 00:23
door Gast
Het ziet er leuk uit, maar ja een paar % merk je toch niet. Concenteer je eerst maar op de cilinder/kop/karter in en uitlaat.

Geplaatst: vr 20 aug 2004, 11:16
door Markie
@ Rudy,

Alle kleine beetjes helpen!!!!!!!

concentreer

Geplaatst: vr 20 aug 2004, 12:20
door Ronnie
Vind ik nou ook, concentreer je eerst maar eens op de cilinder, cilinderkop en uitlaat.
Dat van dat tandwiel helpt alleen maar als je in de top tien van NK minibike meerijdt

goed zo Rudy! 8)

Geplaatst: vr 20 aug 2004, 13:45
door Markie
Die cilinder + uitlaat is natuurlijk het belangrijkste.
top 10 nk rijders?? neee dat tandwiel dichten hoort bij het gebruikelijke lijstje van blok tuning hoor!

Ik ken er echt zat die dat tandwiel dicht maken!

tandwiel

Geplaatst: za 21 aug 2004, 12:02
door Ronnie
Zal allemaal best,,,, maar dit hoort bij de uiterste tunning.
Dit is niet geschikt voor de meeste mensen hier op dit forum.
Als je het zo leest zo je bijna geloven dat je standaard blok er sneller van word.

Dit hoort bij de volgende opties:
programeerbare cdi unit met verwisselbare ecu, eigenontwerp uitlaat, rechte vertanding in het blok, verandering van de doorstroming in het carter, snelle cilinder verder aanpassen, zelfbouw cilinderkop, membraam evt. op carter, scootercilinder en krukas monteren, zelfbouw koppeling.
Bij dit alles zal zo'n dicht tandwiel een beetje helpen.

Maar of je het bij het monteren van een andere uitlaat en cilinder zult merken dat je tandwiel dicht is,,,, betwijfel ik echt. :wink:

Geplaatst: za 21 aug 2004, 15:06
door Gast
Zal allemaal best,,,, maar dit hoort bij de uiterste tunning.
Dit is niet geschikt voor de meeste mensen hier op dit forum.
Als je het zo leest zo je bijna geloven dat je standaard blok er sneller van word.

Dit hoort bij de volgende opties:
programeerbare cdi unit met verwisselbare ecu, eigenontwerp uitlaat, rechte vertanding in het blok, verandering van de doorstroming in het carter, snelle cilinder verder aanpassen, zelfbouw cilinderkop, membraam evt. op carter, scootercilinder en krukas monteren, zelfbouw koppeling.
Bij dit alles zal zo'n dicht tandwiel een beetje helpen.

Maar of je het bij het monteren van een andere uitlaat en cilinder zult merken dat je tandwiel dicht is,,,, betwijfel ik echt.
helemaal mee een, maar het is toch wel 'leuk' om te hebben en om zelf te maken, zeker als je zelf geen cil kop en carter doorstroming, e.d. kan aanpassen of de kennes niet hebt.

Geplaatst: za 21 aug 2004, 15:52
door Markie
Zal allemaal best,,,, maar dit hoort bij de uiterste tunning.
Dit is niet geschikt voor de meeste mensen hier op dit forum.
Als je het zo leest zo je bijna geloven dat je standaard blok er sneller van word
Ja idd hoort dit wel bij uiterste tuning, maar je doet hem het toch ook daarom?
Je probeert altijd zoveel mogenlijk aan het blok te doen.
Ook leer je er weer wat van! De meeste zullen het ook niet doen maar 1 +1 = 2 ofwel je zult er niet achter uit van gaan! hopenlijk!

Geplaatst: za 21 aug 2004, 17:49
door Gast
Markie schreef:@ Rudy,

Alle kleine beetjes helpen!!!!!!!
Je zal er dus gewoon echt nix van merken... betwijfel het of je het zelfs maar op de bank ziet :P

Geplaatst: za 21 aug 2004, 18:34
door Gast
en 1+0.0024= 1.0024 :arrow: :arrow: :arrow: snap je?

Geplaatst: di 24 aug 2004, 11:12
door Gast
Is afgerond nog stees 1.

Dus je schiet er niets mee op. Voor de zeeuwsche minibike races is het totaal zinloos om die platen erin te zetten.
Al die gasten die extreem tunen zoals ze zelf zeggen vallen meestal al na twee rondes uit met panne.
Wij die met een vrijwel standaard blok rijden, wel snelle cilinder grote carb en snelle uitlaat rijden iedere race uit met een resultaat dat voldoening geeft. (Sommigen hebben wel het carter iets aangepast aan de cilinder, ik ook)
Bij onze races is meedoen en uitrijden belangrijker dan waar je eindigd.

Dat zou je toch ook moeten weten stephan.