Pagina 1 van 2

koppeling

Geplaatst: ma 13 sep 2004, 16:40
door stefano
Hoi,ik heb een klein probleempje:Mijn koppeling slipt,vind ik erg lang,
bij ong. 40 km/h grijpt hij aan.
Dan trekt hij ook echt goed.Het stuk voor de 40km schiet niet echt op.
ik heb nu een 2 klauws kopp,nogal verlicht.
Maar ik denk dat ik nu een 3 klauws moet.maar ik weet het niet precies,wie weet hoe ik hem ook bij lage snelheden goed kan laten trekken,mn setup is: 15mm bing polini 65,hd kop,proma cc en nomale(lees originele)ontsteking.Vertanding is 15/24 volgens mij

De groeten Stefan Jonkers

Geplaatst: ma 13 sep 2004, 20:14
door üntiej#21
haha...

15 / 24 ????

lijkt me niet helemaal pluis..:S:S..
dan kan ik best begrijpen dat je tot de 40 "niet echt" lekker optrekt..:S:S

origineel zit een achtertandwiel op 45 tands.. ik zou zeggen.. probeer dat eens..!!

en doe er ook een 3 klauws koppeling in, en verlicht hem maar gewoon niet

Geplaatst: ma 13 sep 2004, 20:32
door stefano
huh? ? Ik weet niet precies ik heb hem nog maar net rijdend.
(de remmerij heb ik ook nog niet)
Maar hoe bedoel je met die vertanding die is zeker niet goed,te licht zeker
Ik moet hem motorisch nogal aanpakken inprencipe is hij standaard,
ik wil eerst alle eh kinderziektes,nee soa's eruit hebben,ik had gister al genitale wratten ontdekt bij de benzinekraan.;-)

Stefan J.

Geplaatst: ma 13 sep 2004, 20:43
door rkpdude
huh? Ik heb ook een 24 achter. Dus nu vertel je me dat ik het al die tijd niet goed heb gedaan?? !CENCUUR!, moet ik weer een nieuw tandwiel kopen....

Geplaatst: ma 13 sep 2004, 20:51
door stefano
Haha,mijn "dealer" die gaf mij die 24 achter,en ik had nog een 15 voor.
gewoon om te proberen.Hij zei dat die het meest gebruikt word.

Geplaatst: ma 13 sep 2004, 20:53
door Markie
@ untiej racing???

Uhm? uhm ? uhm?

he ? bedoel je nu dat hij er een 45 tands onder moet leggen???????

Geplaatst: ma 13 sep 2004, 20:59
door stefano
Het verhaal gaat rond dat het op tandwielen beter rijdt,minder band slijtage en zo ;-)

Geplaatst: di 14 sep 2004, 09:48
door Gast
We gaan of topic!!!
Denk dat je je koppeling te veel verlicht hebt. Probeer het eens met een andere koppeling die je minder aangepast hebt.

enne 15/24 lijkt me goed hoor ik rij zelf met 15/26
Denk dat die untiej racing het heeft over een ander blokje van bijvoorbeeld polini ofzo, die hebben wel hele andere tandwielen met andere verhoudingen.

Geplaatst: di 14 sep 2004, 13:42
door Jopie
Kloko racing schreef:We gaan of topic!!!
Denk dat je je koppeling te veel verlicht hebt. Probeer het eens met een andere koppeling die je minder aangepast hebt.

enne 15/24 lijkt me goed hoor ik rij zelf met 15/26
Denk dat die untiej racing het heeft over een ander blokje van bijvoorbeeld polini ofzo, die hebben wel hele andere tandwielen met andere verhoudingen.
15-45 is ori puch...

Geplaatst: di 14 sep 2004, 14:16
door Koen
Vermeld ook ff de bandenmaat!

Het maakt uit of je naafjes hebt of 6,5 inch wielen..

Geplaatst: di 14 sep 2004, 15:37
door stefano
Ja ik heb 6.5" wielen,nu ik het daar toch over heb.
Ik heb van die 5 spaaks wielen,mn "dealer" zegt dat dit polini wielen zijn,maar ik heb alleen maar polini's gezien,met 3 spaaks wielen,wie weet het??
De kenmerken:Er zitten aan de zijkanten van de naaf(bevestigings punten van schijf en tandwiel die zijn goudkleurig.

Stefan

Geplaatst: wo 15 sep 2004, 08:47
door Gast
Ik heb orginele polini deelbaare driespaaks 6.5" wielen.
5 spaaks wielen heb ik nog nooit gezien bij ons in de zeeuwsche minibikeraces.

15/45 is idd orgineel puch, maar die verhouding werkt niet op je minibike, omdat je achterwiel veel kleiner is.
als je in de buurt zit van 15/25 zit je redelijk goed wanneer je een puchblok gebruikt met 6.5" wielen

Geplaatst: wo 15 sep 2004, 14:55
door Jopie
stefano schreef:Ja ik heb 6.5" wielen,nu ik het daar toch over heb.
Ik heb van die 5 spaaks wielen,mn "dealer" zegt dat dit polini wielen zijn,maar ik heb alleen maar polini's gezien,met 3 spaaks wielen,wie weet het??
De kenmerken:Er zitten aan de zijkanten van de naaf(bevestigings punten van schijf en tandwiel die zijn goudkleurig.

Stefan
Kun je er een keer een foto van maken?
Het zouden PMT velgen kunnen zijn (staat al iets over op 't forum hier.

Geplaatst: wo 15 sep 2004, 15:27
door stefano
Ik zal vanavond de foto ff maken en met een beetje mazzel staat ie er ook vanavond.
Dus de vertanding zit dus wel goed,maar moet de koppeling nu vroeg of laat aangrijpen??Ik denk zelf vroeg.(hoeveel slagen uitgedraaid dan)

Groeten en alvast bedankt voor de info

Stefan Jonkers

Geplaatst: wo 15 sep 2004, 16:25
door üntiej#21
gottegot.. was ik dronken ofso ??

ik loop te !CENCUUR!.. :S:S me Reply klopt voor geen HOL..! :oops: :shock:

15/24 is een perfecte vertanding, je zou nog 12/13/14 voor kunnen proberen.. maar 24 achter is goed..!:)..

sjitt.. was in de war..:S:S magoed..:)

Om terug te komen op je kopeling.:
om harder op te trekken moet je koppeling bij HOOG toerental aangrijpen, dus later..

dus je moet je veertjes helemaal INdraaien.. en dan een paar slagen uit.. weet niet precies hoeveel.. dat weet niemand.. ligt aan je koppeling en de kracht van je blok.. dat is puur uitproberen..
hoe verder je je veertjes INdraaid, hoe later de koppeling aangrijpt, dus bij een hoger toerental.

greetz