Lassen wil niet
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
het schilt echt wat voor aparaat je heb mbe co2 of tig wat ik bij mij bike heb gedaan is eerste laag co2 en de 2de laag mooie tig sluit laag mis wel dubbel op maar het zicht wil ook wat heb trouwens via mijn bedrijf er foto(rontgen) laten schieten( wel onnodig maarjah het berdijf bood het aan) maar voor lassen is eigenlijk een gouden tip ...gewoon veel doen
littlej schreef:het schilt echt wat voor aparaat je heb mbe co2 of tig wat ik bij mij bike heb gedaan is eerste laag co2 en de 2de laag mooie tig sluit laag mis wel dubbel op maar het zicht wil ook wat heb trouwens via mijn bedrijf er foto(rontgen) laten schieten( wel onnodig maarjah het berdijf bood het aan) maar voor lassen is eigenlijk een gouden tip ...gewoon veel doen
basjee schreef:datum
http://video.google.nl/videoplay?docid=-849845263071309493
-
- forum gebruiker
- Berichten: 1952
- Lid geworden op: vr 06 mei 2005, 17:51
- Locatie: Baarland-Zeeland
- Contacteer:
Ben ik het niet mee eens! schepen worden ook altijd elektrode gelast, is ook wel vanwege de wind(mig/mag kan niet als er ook maar zuchtje wind staad) maar ook wel omdat het gewoon steviger is op minder schoon materiaal. En als je elektrode kunt lassen(wat wel moeilijker is omdat je zit met slakinsluiting en om te starten valt wel eens niet mee) kun je makkelijker overschakelen op mig/mag dan andersom.jacco/polini schreef:heey, je had veel beter een co 2 apparaat kunnen kopen.
En ook de prijs van de aanschaf en gebruik is belangrijk voor particulier.
je zit fout...
schepen worden niet altijd gelast met electrode. ik werk zelf op een scheepswerf en veel bij ons opt schip wordt allemaal met co2 gealst, tuurlijk is de aanscaf duurder en kan je beter voor electrode kiezen.. ik heb dat zelf ook, maar ik kan goed lassen met electrode en daar heb ik tog cursusse voor moeten volgen..
niet iederene kan er goed mee lassen..
schepen worden niet altijd gelast met electrode. ik werk zelf op een scheepswerf en veel bij ons opt schip wordt allemaal met co2 gealst, tuurlijk is de aanscaf duurder en kan je beter voor electrode kiezen.. ik heb dat zelf ook, maar ik kan goed lassen met electrode en daar heb ik tog cursusse voor moeten volgen..
niet iederene kan er goed mee lassen..
-
- forum gebruiker
- Berichten: 1952
- Lid geworden op: vr 06 mei 2005, 17:51
- Locatie: Baarland-Zeeland
- Contacteer:
Ow ok, loop ik weer lekker uit mn nek te lullen, maar lerraar had het daar over. Heb trouwens elektrodelassen niveau 1, volgend jaar niveau 2jacco/polini schreef:je zit fout...
schepen worden niet altijd gelast met electrode. ik werk zelf op een scheepswerf en veel bij ons opt schip wordt allemaal met co2 gealst
- Wim
- forum gebruiker
- Berichten: 1043
- Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
- Locatie: Hengelo ov
- Contacteer:
jacco/polini schreef:heey, je had veel beter een co 2 apparaat kunnen kopen. en zorg met electrode er zeker voor dat je egte kwaliteits electroden hebt. ikzelf bezit lasdiploma en las dagelijks op me werk, maar ik begrijp wel dat et nie goed lukt, lassen leer je ook niet even zomaar. suuces ermee:D:D
hello....
kijk 's naar de datum!!
-
- nieuwe gebruiker
- Berichten: 9
- Lid geworden op: vr 15 apr 2005, 18:54
- Locatie: Alphen aan den Rijn
- Contacteer:
Als de electrode alleen plakt of niet wil starten .Kijk op de verpakking naar het soort electrode. Kleine lastrafo`s hebben een ontsteekspanning van ongeveer 27 volt. Een rutiel electrode start hier wel op maar een basis electrode niet die onsteken bij ongeveer 50 volt. Het zijn de grote 380 volt trafo`s die een hoge ontsteekspanning hebben. Er zijn ook specifieke gelijkstroom electrodes de ontsteken ook niet met wisselspanning. Het motto Eerst goed kijken wat op het pak staat dat voorkomt een hoop narigheid.
Succes met jullie laswerk
Groeten jaffo
Succes met jullie laswerk
Groeten jaffo