goede setup?

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gast

goede setup?

Bericht door Gast »

ik wil beginnen met mijn minibike, het enige wat ik nog nodig heb is een set bandjes + velgen. maar ik wil weten of mijn setup goed is.

ik heb een puch blok en een 70 cc van euro cilindro met een gewoon 50 snel kop, en een 15 mm carb (watvoor sproeier moet hier in?) en moet daar een power filter op? of een gewoone. en wat is de snelheid van dit ding als hij eenmaal klaar is?
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

ligt aan je tandwielverhouding, of jij je cilinder gaat tunen, wat voor uitlaat je hebt, EN of je hem goed afsteld hebt qua sproeier/lucht, en Contactpunten.!
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Gast

Bericht door Gast »

ik heb een uitlaat van een puch (gewoon zo eentje die recht naar achter steek maar die gaat waarschijnlijk niet werken?) maar moet ik anders zelf een uitlaat maken of kan je ze kopen? mijn tandwiel verhouding wil ik zo hebben dat hij redelijk snel op trekt (ik weet de verhouding zelf niet)
Gast

Bericht door Gast »

voor die uitlaat moet je even de search functie gebruiken, er staan tientallen vorbeelden op van uitlaten voor onder je mini.

Porma cc, terugloop van een scooter ( zoals ik zelf heb) en nog veel meer andere custom uitlaten.

Even zoeken dus.

En die tandwielverhouding moet je gewoon mee experimenteren

Misschien dat iemand de meest gebruikte top 5 verhoudingen wil plaatsen.

13:22, enz,enz
Gast

Bericht door Gast »

ok bedankt voor de tip :)
Plaats reactie