wat is er aan de hand??
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- cracy frog
- reclame makende gebruiker
- Berichten: 1650
- Lid geworden op: ma 13 nov 2006, 13:15
- Minibike:: zelfbouw/zpf replica
- Locatie: nijmegen
- Richard D
- forum gebruiker
- Berichten: 1362
- Lid geworden op: do 17 mar 2005, 17:59
- Locatie: Ens
- Contacteer:
lijkt me wel he'
zoals lars al een tijdje roept........ dus toch: valse lucht
zoals lars al een tijdje roept........ dus toch: valse lucht
[url=http://imageshack.us][img]http://img209.imageshack.us/img209/5329/forumonderschriftpz6.jpg[/img][/url]
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
- antonie
- forum gebruiker
- Berichten: 706
- Lid geworden op: do 01 jan 2004, 22:22
- Minibike:: zelfbouw
- Locatie: haaksbergen
- Contacteer:
wel eens nagekeken of je vlotternivo goed staat afgesteld
door je luchtinlaat dicht te drukken ga je een grotere onderdruk in je venturi opbouwen waardoor je meer benzine opgevoerd te krijgt.(beetje het zelfde idee als je choke gebruiken)
en zoals iedereen al roept,kijk alles goed na op lekkage:
keeringen
deling van de carters
voetpakking
pakking spruitstuk en vlakheid van je spruitstukflens en eventuele slechte lassen
aansluiting van carb op spruitstuk
pakking van deksel carb en pakking van vlotterdeksel
uitlaatpakking.
nergens door het carter gegaan met aanpassen van spoelkanalen
mischien een carbje opgeboord naar grotere diameter
door je luchtinlaat dicht te drukken ga je een grotere onderdruk in je venturi opbouwen waardoor je meer benzine opgevoerd te krijgt.(beetje het zelfde idee als je choke gebruiken)
en zoals iedereen al roept,kijk alles goed na op lekkage:
keeringen
deling van de carters
voetpakking
pakking spruitstuk en vlakheid van je spruitstukflens en eventuele slechte lassen
aansluiting van carb op spruitstuk
pakking van deksel carb en pakking van vlotterdeksel
uitlaatpakking.
nergens door het carter gegaan met aanpassen van spoelkanalen
mischien een carbje opgeboord naar grotere diameter
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
- fz-errie
- forum gebruiker
- Berichten: 168
- Lid geworden op: vr 17 mar 2006, 18:40
- Locatie: Hengelo ( O.)
Denk dat het afhangt van waar de lekkage zich voordoet. Zit de lekkage voor het mengmoment, b.v. lekke vlotterbakpakking, dan zal het geen valse lucht veroorzaken. Zit de lekkage na het mengmoment, b.v. de verbinding tussen carb. en spruitstuk, dan zal het wel valse lucht veroorzaken.cracy frog schreef:zag vandaag tijdens het rijden dat mijn carb druppelt zou hij daardoor ook valse lucht kunnen krijgen hij is ook de hele tijd nat
- cracy frog
- reclame makende gebruiker
- Berichten: 1650
- Lid geworden op: ma 13 nov 2006, 13:15
- Minibike:: zelfbouw/zpf replica
- Locatie: nijmegen
zal alles nog eens na lopen maar de pakkingen en keeringen zijn nieuw het spruitstuk onder druk gekontroleert lekt niet meer het lekken lijkt uit het vlotter palletje te komen op het vlotterhuis dus voor het mengmoment zal de verbinding carb en spruitstuk ook nog contr hoe kun je dat het beste contr zonder remreiniger heb ik niet
- cracy frog
- reclame makende gebruiker
- Berichten: 1650
- Lid geworden op: ma 13 nov 2006, 13:15
- Minibike:: zelfbouw/zpf replica
- Locatie: nijmegen
heb alles nagekekenen hij trok ook een beetje valse lucht bij carb spruitstuk is verholpen verders niets gevonden loopt wel better nu.antonie schreef:wel eens nagekeken of je vlotternivo goed staat afgesteld
door je luchtinlaat dicht te drukken ga je een grotere onderdruk in je venturi opbouwen waardoor je meer benzine opgevoerd te krijgt.(beetje het zelfde idee als je choke gebruiken)
en zoals iedereen al roept,kijk alles goed na op lekkage:
keeringen
deling van de carters
voetpakking
pakking spruitstuk en vlakheid van je spruitstukflens en eventuele slechte lassen
aansluiting van carb op spruitstuk
pakking van deksel carb en pakking van vlotterdeksel
uitlaatpakking.
nergens door het carter gegaan met aanpassen van spoelkanalen
mischien een carbje opgeboord naar grotere diameter
maar over het luchtfiter ik duw alleen het schuim in, verder was de pakking van de vlotterbakje lek dus daar lekte hij.
grtj tonny
- Lg tweewielers
- Moderator
- Berichten: 7532
- Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
- Locatie: beekbergen
- Contacteer:
Ugggg U Kuchhhhhcracy frog schreef:heb alles nagekekenen hij trok ook een beetje valse lucht bij carb spruitstuk is verholpen verders niets gevonden loopt wel better nu.antonie schreef:wel eens nagekeken of je vlotternivo goed staat afgesteld
door je luchtinlaat dicht te drukken ga je een grotere onderdruk in je venturi opbouwen waardoor je meer benzine opgevoerd te krijgt.(beetje het zelfde idee als je choke gebruiken)
en zoals iedereen al roept,kijk alles goed na op lekkage:
keeringen
deling van de carters
voetpakking
pakking spruitstuk en vlakheid van je spruitstukflens en eventuele slechte lassen
aansluiting van carb op spruitstuk
pakking van deksel carb en pakking van vlotterdeksel
uitlaatpakking.
nergens door het carter gegaan met aanpassen van spoelkanalen
mischien een carbje opgeboord naar grotere diameter
maar over het luchtfiter ik duw alleen het schuim in, verder was de pakking van de vlotterbakje lek dus daar lekte hij.
grtj tonny
'The eye in the Sky'
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
- cracy frog
- reclame makende gebruiker
- Berichten: 1650
- Lid geworden op: ma 13 nov 2006, 13:15
- Minibike:: zelfbouw/zpf replica
- Locatie: nijmegen
- fz-errie
- forum gebruiker
- Berichten: 168
- Lid geworden op: vr 17 mar 2006, 18:40
- Locatie: Hengelo ( O.)
Vlotterbak pakking heeft wel invloed op valse luchtantonie schreef:wel eens nagekeken of je vlotternivo goed staat afgesteld
door je luchtinlaat dicht te drukken ga je een grotere onderdruk in je venturi opbouwen waardoor je meer benzine opgevoerd te krijgt.(beetje het zelfde idee als je choke gebruiken)
en zoals iedereen al roept,kijk alles goed na op lekkage:
keeringen
deling van de carters
voetpakking
pakking spruitstuk en vlakheid van je spruitstukflens en eventuele slechte lassen
aansluiting van carb op spruitstuk
pakking van deksel carb en pakking van vlotterdeksel
uitlaatpakking.
nergens door het carter gegaan met aanpassen van spoelkanalen
mischien een carbje opgeboord naar grotere diameter
Sorry voor de verkeerde info die ik eerder gaf!
- Lg tweewielers
- Moderator
- Berichten: 7532
- Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
- Locatie: beekbergen
- Contacteer:
Misschien heb je op de meeting een orange zwarte zelfbouw gezien , die was van hem
Het is al opgelost
Echte valse lucht als het niet zo zeer wezen, het kan invloed hebben maar niet super veel / tot bijna niks .
Als je vlotterbak pakking lek is dan zuigt hij lucht bovenaan de vlotterbak aan. Het aanzuigpunt van de sproeier is onderin het bakje waar de lucht erin zou willen daar kom het ook nog het vloeistofniveau tegen. Hierdoor zou het eventueel iets kunnen gaan mengen met de brandstof maar dit gebeurtd altijd wel iets vandaar dat sommige carburateurs een anti belvormings plaatje bij de sproeier aan hebben zitten.
*Lg*
Het is al opgelost
Echte valse lucht als het niet zo zeer wezen, het kan invloed hebben maar niet super veel / tot bijna niks .
Als je vlotterbak pakking lek is dan zuigt hij lucht bovenaan de vlotterbak aan. Het aanzuigpunt van de sproeier is onderin het bakje waar de lucht erin zou willen daar kom het ook nog het vloeistofniveau tegen. Hierdoor zou het eventueel iets kunnen gaan mengen met de brandstof maar dit gebeurtd altijd wel iets vandaar dat sommige carburateurs een anti belvormings plaatje bij de sproeier aan hebben zitten.
*Lg*
'The eye in the Sky'
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
- Wim
- forum gebruiker
- Berichten: 1043
- Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
- Locatie: Hengelo ov
- Contacteer:
Lg tweewielers schreef:Misschien heb je op de meeting een orange zwarte zelfbouw gezien , die was van hem
Als je vlotterbak pakking lek is dan zuigt hij lucht bovenaan de vlotterbak aan. Het aanzuigpunt van de sproeier is onderin het bakje waar de lucht erin zou willen daar kom het ook nog het vloeistofniveau tegen. Hierdoor zou het eventueel iets kunnen gaan mengen met de brandstof maar dit gebeurtd altijd wel iets vandaar dat sommige carburateurs een anti belvormings plaatje bij de sproeier aan hebben zitten.
*Lg*
uitleg op hoog niveau!!!
- Lg tweewielers
- Moderator
- Berichten: 7532
- Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
- Locatie: beekbergen
- Contacteer:
Dank je wel wimWim schreef:Lg tweewielers schreef:Misschien heb je op de meeting een orange zwarte zelfbouw gezien , die was van hem
Als je vlotterbak pakking lek is dan zuigt hij lucht bovenaan de vlotterbak aan. Het aanzuigpunt van de sproeier is onderin het bakje waar de lucht erin zou willen daar kom het ook nog het vloeistofniveau tegen. Hierdoor zou het eventueel iets kunnen gaan mengen met de brandstof maar dit gebeurtd altijd wel iets vandaar dat sommige carburateurs een anti belvormings plaatje bij de sproeier aan hebben zitten.
*Lg*
uitleg op hoog niveau!!!
'The eye in the Sky'
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]