wat is er aan de hand??

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
cracy frog
reclame makende gebruiker
Berichten: 1650
Lid geworden op: ma 13 nov 2006, 13:15
Minibike:: zelfbouw/zpf replica
Locatie: nijmegen

Bericht door cracy frog »

zag vandaag tijdens het rijden dat mijn carb druppelt zou hij daardoor ook valse lucht kunnen krijgen hij is ook de hele tijd nat :?:
nu ook een zpf z1 replica
je moet nooit harder rijden dan je beschermengel kan vliegen


Afbeelding
Gebruikersavatar
Richard D
forum gebruiker
Berichten: 1362
Lid geworden op: do 17 mar 2005, 17:59
Locatie: Ens
Contacteer:

Bericht door Richard D »

lijkt me wel he'
zoals lars al een tijdje roept........ dus toch: valse lucht :mrgreen:
[url=http://imageshack.us][img]http://img209.imageshack.us/img209/5329/forumonderschriftpz6.jpg[/img][/url]
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
Gebruikersavatar
antonie
forum gebruiker
Berichten: 706
Lid geworden op: do 01 jan 2004, 22:22
Minibike:: zelfbouw
Locatie: haaksbergen
Contacteer:

Bericht door antonie »

wel eens nagekeken of je vlotternivo goed staat afgesteld
door je luchtinlaat dicht te drukken ga je een grotere onderdruk in je venturi opbouwen waardoor je meer benzine opgevoerd te krijgt.(beetje het zelfde idee als je choke gebruiken)
en zoals iedereen al roept,kijk alles goed na op lekkage:
keeringen
deling van de carters
voetpakking
pakking spruitstuk en vlakheid van je spruitstukflens en eventuele slechte lassen
aansluiting van carb op spruitstuk
pakking van deksel carb en pakking van vlotterdeksel
uitlaatpakking.
nergens door het carter gegaan met aanpassen van spoelkanalen
mischien een carbje opgeboord naar grotere diameter
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
Gebruikersavatar
fz-errie
forum gebruiker
Berichten: 168
Lid geworden op: vr 17 mar 2006, 18:40
Locatie: Hengelo ( O.)

Bericht door fz-errie »

cracy frog schreef:zag vandaag tijdens het rijden dat mijn carb druppelt zou hij daardoor ook valse lucht kunnen krijgen hij is ook de hele tijd nat :?:
Denk dat het afhangt van waar de lekkage zich voordoet. Zit de lekkage voor het mengmoment, b.v. lekke vlotterbakpakking, dan zal het geen valse lucht veroorzaken. Zit de lekkage na het mengmoment, b.v. de verbinding tussen carb. en spruitstuk, dan zal het wel valse lucht veroorzaken.
Gebruikersavatar
cracy frog
reclame makende gebruiker
Berichten: 1650
Lid geworden op: ma 13 nov 2006, 13:15
Minibike:: zelfbouw/zpf replica
Locatie: nijmegen

Bericht door cracy frog »

zal alles nog eens na lopen maar de pakkingen en keeringen zijn nieuw het spruitstuk onder druk gekontroleert lekt niet meer het lekken lijkt uit het vlotter palletje te komen op het vlotterhuis dus voor het mengmoment zal de verbinding carb en spruitstuk ook nog contr hoe kun je dat het beste contr zonder remreiniger heb ik niet :wink:
nu ook een zpf z1 replica
je moet nooit harder rijden dan je beschermengel kan vliegen


Afbeelding
Gebruikersavatar
cracy frog
reclame makende gebruiker
Berichten: 1650
Lid geworden op: ma 13 nov 2006, 13:15
Minibike:: zelfbouw/zpf replica
Locatie: nijmegen

Bericht door cracy frog »

antonie schreef:wel eens nagekeken of je vlotternivo goed staat afgesteld
door je luchtinlaat dicht te drukken ga je een grotere onderdruk in je venturi opbouwen waardoor je meer benzine opgevoerd te krijgt.(beetje het zelfde idee als je choke gebruiken)
en zoals iedereen al roept,kijk alles goed na op lekkage:
keeringen
deling van de carters
voetpakking
pakking spruitstuk en vlakheid van je spruitstukflens en eventuele slechte lassen
aansluiting van carb op spruitstuk
pakking van deksel carb en pakking van vlotterdeksel
uitlaatpakking.
nergens door het carter gegaan met aanpassen van spoelkanalen
mischien een carbje opgeboord naar grotere diameter
heb alles nagekekenen hij trok ook een beetje valse lucht bij carb spruitstuk is verholpen verders niets gevonden loopt wel better nu.
maar over het luchtfiter ik duw alleen het schuim in, verder was de pakking van de vlotterbakje lek dus daar lekte hij.


grtj tonny :wink:
nu ook een zpf z1 replica
je moet nooit harder rijden dan je beschermengel kan vliegen


Afbeelding
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

cracy frog schreef:
antonie schreef:wel eens nagekeken of je vlotternivo goed staat afgesteld
door je luchtinlaat dicht te drukken ga je een grotere onderdruk in je venturi opbouwen waardoor je meer benzine opgevoerd te krijgt.(beetje het zelfde idee als je choke gebruiken)
en zoals iedereen al roept,kijk alles goed na op lekkage:
keeringen
deling van de carters
voetpakking
pakking spruitstuk en vlakheid van je spruitstukflens en eventuele slechte lassen
aansluiting van carb op spruitstuk
pakking van deksel carb en pakking van vlotterdeksel
uitlaatpakking.
nergens door het carter gegaan met aanpassen van spoelkanalen
mischien een carbje opgeboord naar grotere diameter
heb alles nagekekenen hij trok ook een beetje valse lucht bij carb spruitstuk is verholpen verders niets gevonden loopt wel better nu.
maar over het luchtfiter ik duw alleen het schuim in, verder was de pakking van de vlotterbakje lek dus daar lekte hij.


grtj tonny :wink:
Ugggg U Kuchhhhh :x
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Gebruikersavatar
cracy frog
reclame makende gebruiker
Berichten: 1650
Lid geworden op: ma 13 nov 2006, 13:15
Minibike:: zelfbouw/zpf replica
Locatie: nijmegen

Bericht door cracy frog »

oke lars valse lucht je had gelijk :oops: maar het luchtfilter kan ik iets verder open zetten maar moet nog steets iets indrukken zie het wel op de meeting :wink:

grtjes toony
nu ook een zpf z1 replica
je moet nooit harder rijden dan je beschermengel kan vliegen


Afbeelding
Gebruikersavatar
fz-errie
forum gebruiker
Berichten: 168
Lid geworden op: vr 17 mar 2006, 18:40
Locatie: Hengelo ( O.)

Bericht door fz-errie »

antonie schreef:wel eens nagekeken of je vlotternivo goed staat afgesteld
door je luchtinlaat dicht te drukken ga je een grotere onderdruk in je venturi opbouwen waardoor je meer benzine opgevoerd te krijgt.(beetje het zelfde idee als je choke gebruiken)
en zoals iedereen al roept,kijk alles goed na op lekkage:
keeringen
deling van de carters
voetpakking
pakking spruitstuk en vlakheid van je spruitstukflens en eventuele slechte lassen
aansluiting van carb op spruitstuk
pakking van deksel carb en pakking van vlotterdeksel
uitlaatpakking.
nergens door het carter gegaan met aanpassen van spoelkanalen
mischien een carbje opgeboord naar grotere diameter
Vlotterbak pakking heeft wel invloed op valse lucht :!:
Sorry voor de verkeerde info die ik eerder gaf!
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

Misschien heb je op de meeting een orange zwarte zelfbouw gezien , die was van hem :wink:

Het is al opgelost :lol:

Echte valse lucht als het niet zo zeer wezen, het kan invloed hebben maar niet super veel / tot bijna niks .

Als je vlotterbak pakking lek is dan zuigt hij lucht bovenaan de vlotterbak aan. Het aanzuigpunt van de sproeier is onderin het bakje waar de lucht erin zou willen daar kom het ook nog het vloeistofniveau tegen. Hierdoor zou het eventueel iets kunnen gaan mengen met de brandstof maar dit gebeurtd altijd wel iets vandaar dat sommige carburateurs een anti belvormings plaatje bij de sproeier aan hebben zitten.

*Lg*
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Gebruikersavatar
Wim
forum gebruiker
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
Locatie: Hengelo ov
Contacteer:

Bericht door Wim »

Lg tweewielers schreef:Misschien heb je op de meeting een orange zwarte zelfbouw gezien , die was van hem :wink:


Als je vlotterbak pakking lek is dan zuigt hij lucht bovenaan de vlotterbak aan. Het aanzuigpunt van de sproeier is onderin het bakje waar de lucht erin zou willen daar kom het ook nog het vloeistofniveau tegen. Hierdoor zou het eventueel iets kunnen gaan mengen met de brandstof maar dit gebeurtd altijd wel iets vandaar dat sommige carburateurs een anti belvormings plaatje bij de sproeier aan hebben zitten.

*Lg*

uitleg op hoog niveau!!! =D>
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

Wim schreef:
Lg tweewielers schreef:Misschien heb je op de meeting een orange zwarte zelfbouw gezien , die was van hem :wink:


Als je vlotterbak pakking lek is dan zuigt hij lucht bovenaan de vlotterbak aan. Het aanzuigpunt van de sproeier is onderin het bakje waar de lucht erin zou willen daar kom het ook nog het vloeistofniveau tegen. Hierdoor zou het eventueel iets kunnen gaan mengen met de brandstof maar dit gebeurtd altijd wel iets vandaar dat sommige carburateurs een anti belvormings plaatje bij de sproeier aan hebben zitten.

*Lg*

uitleg op hoog niveau!!! =D>
Dank je wel wim Afbeelding
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Plaats reactie