Minibike met schakelblok??

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
driftfreak

Minibike met schakelblok??

Bericht door driftfreak »

hallo,

Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Jan en nieuw op dit forum.

Hier is meteen mijn vraag:

Zijn er onder jullie ook minibike rijders met een minibike met een schakelblok? Ik bedoel voetschakel dus niet een tomes 20speed of een puch met 2 handversnellingen. Maar een blokje van een kreidler of van een honda mt/mb of zoiets? En zo ja, is het mogelijk wat ervaringen, foto's tips en zo aan te delen met mij en andere geinteresseerden?

Alle hulp hierbij is welkom.

Alvast bedankt.

Groet Jan
driftfreak

Bericht door driftfreak »

Had beter moeten zoeken. :oops: :oops: :oops: :oops:

Er staan al wat topics. :wink:
Gebruikersavatar
john14-12
forum gebruiker
Berichten: 119
Lid geworden op: zo 27 aug 2006, 13:08
Locatie: Ede

Bericht door john14-12 »

kijk maar even bij mij, ik heb er een mt8 blok onderzitten met een 110cc zeta cilinder en 6 versnellingen, als je vragen hebt hoor ik ze graag. gr john
jelleke vda

Bericht door jelleke vda »

ben het ook vanplan

kebn mtx blok gekocht , zou ik het met wat aanpasse onder een chinees kadertje krijgen? of zou ik zelf moete beginne lassen aangezien die blok vrij breed is ..
Gebruikersavatar
Raytje192
forum gebruiker
Berichten: 1816
Lid geworden op: zo 13 feb 2005, 11:04
Locatie: Goes
Contacteer:

Bericht door Raytje192 »

jelleke vda schreef:ben het ook vanplan

kebn mtx blok gekocht , zou ik het met wat aanpasse onder een chinees kadertje krijgen? of zou ik zelf moete beginne lassen aangezien die blok vrij breed is ..
Chinees frame zouk niet aan beginnen zie dat al uit elkaar scheuren met de kracht van zulke blokjes....
R² Tuning
Minibike racing team.
Zelfbouwer rijder
mk-bikes

Bericht door mk-bikes »

hoi, wij zijn er vorig jaar mee bezig geweest. honda mb8 blok met 28mm carb. en 125cc cilinder. maar daarvoor moesten we echt het hele frame zelf maken. chinees frame is er te zwak voor, en moet ook zo veel aangepast worden dat je beter het hele frame zelf kan maken. alhoewel we het frame af hadden, en de motor eronder zat zijn we er niet verder mee gegaan. we hebben het medio juli vorig jaar verkocht. reden : veel werk, en de machine zal vrijwel zeker niet goed te hanteren zijn door vermogen,etc. maar het is wel iets aparts om te hebben, dat zeker.
Plaats reactie