HPI binnenrotor afdraaien

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gebruikersavatar
basjee
forum gebruiker
Berichten: 2818
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 19:55
Locatie: wageningen
Contacteer:

HPI binnenrotor afdraaien

Bericht door basjee »

hee Dames en Heren,

Ik vroeg me af of het mogelijk is om de rotor van een hpi af te draaien voor een betere gasreactie/ minder roterende massa/ meer toeren.

Het leek mij wel mogelijk, maar hoezo zou HPI er dan niet zelf mee zijn gekomen, is de rotor dus met factoren/formules berekend? zo nee is het mogelijk om de rotor af te draaien?


Ik heb het nooit eerder gehoord en vroeg het me dus af?

Kan het niet? Wat is de reden dat het niet gedaan wordt?

Uiteraad moet het diameter hetzelfde zijn, anders zal het niet echt meer lopen (meer het gevoel van vlakken dus)

graag reacties, Bas
Grote kerels op een belachelijk klein fietsje
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

Dat wil je niet. Nog minder roterende massa, gaat nog slechter lopen onderin. Nog gevoeliger. Wat wel eens zou mogen is uit balanceren. Je lagers gaan echt snel kapot met die rotors.
Groots en Meeslepend!!

Officieel minibike polo drager.
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

Afdraaien kan wel, maar minder massa moet je niet hebben, zoals Niels al aangeeft

Er is al weinig massa.. dat merk je wanneer je je gas dicht draaid..

EN... waar wil je het afdraaien ? De magneten zitten aan beide kanten behoorlijk breed....

op mn piaggio heb ik aan de trekstarter kant een stukje afgedraaid ivm de ruimte voor de starter....

Die Moer-vormige kant is er vanaf.. meer moet je ook niet doen, anders zit je tegen je magnetische velden aan.
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

Heey ,

Van de HPI kan je aan bijde kanten nog wel redelijk weg halen, maarja wat is minder roterende massa en is het wel voordelig :?:

Sommige mensen zweren bij minder massa en sommige willen meer om ervoor te zorgen dat het motortje door blijft lopen . .

En ja als je met je zelfbouw valt en hij donderd direct uit dan is dat ook niet wat :roll:

* voor diegene die het SERIEUS wil proberen heb ik een rotor liggen waarmee getest kan worden. zo hoef je zelf niet je rotor te mollen maar kan je het proberen met een ander. . alleen wel door professionele mensen ivm prutswerk :wink:

Ik ben zelf ook wel is benieuwd naar het restulaat op de testbank, ikzelf denk dat het motortje erg gammel gaat lopen onderin. Ik heb wel meerdere rotors gehad maar de Rode hpi's ben ik erg tevreden over, stationair loopt het goed en trekt ook lekker door t.o.v. seletra, zundap, hpi 03, enz.

Ik hoor het wel als iemand interesse heeft .. .. .. ..

*Lg*
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Gebruikersavatar
basjee
forum gebruiker
Berichten: 2818
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 19:55
Locatie: wageningen
Contacteer:

Bericht door basjee »

TnTnelis schreef:Dat wil je niet. Nog minder roterende massa, gaat nog slechter lopen onderin. Nog gevoeliger. Wat wel eens zou mogen is uit balanceren. Je lagers gaan echt snel kapot met die rotors.
Ik heb een jaartje geleden toen die ikeda binnenrotor gehad, en die was nog wel een stukkie lichter dan de rotor van een hpi.

En om alleen die 6-kant af te draaien lijkt me niet echt zinvol.

Leuk idee voor testers dus, maar de kans dat het niet lekker loopt is dus erg groot volgens jullie :wink:
Grote kerels op een belachelijk klein fietsje
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

hoezo niet zinvol ?

het gewicht zit hem niet in het alu maar magneten...maar die kun je niet wegdraaien.

jeroen heeft dit voor zijn trekstarter gedaan (ik overigens ook @ oude hpi)

bij de nieuwe mhr rotor heb ik aan de achterzijde ook 3a 4 mm weggehaald..ivm het smal maken van het blok
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Gebruikersavatar
basjee
forum gebruiker
Berichten: 2818
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 19:55
Locatie: wageningen
Contacteer:

Bericht door basjee »

rossi-nr.1 schreef:hoezo niet zinvol ?

het gewicht zit hem niet in het alu maar magneten...maar die kun je niet wegdraaien.

jeroen heeft dit voor zijn trekstarter gedaan (ik overigens ook @ oude hpi)

bij de nieuwe mhr rotor heb ik aan de achterzijde ook 3a 4 mm weggehaald..ivm het smal maken van het blok
en loopt dit nog netjes?

gasreactie veranderd?

stationair goed?
Grote kerels op een belachelijk klein fietsje
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

of het echt veranderd is weet ik niet..niet bepaald gemerkt tov. hpi.

statio lopen doet hij vrij hoog....en als ik hem lager zet ben ik bang dat hij snel uitvalt.

je hebt ook rotor's die amper een ''rotor'' hebben..maar alleen een opnemer voor het tijdstip.

hank heeft dit geloof ik.
echter voegen deze mensen zelf gewicht toe.....moet je hun ff pb'n
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

zoals ik zei :

Wil je het weten kom de rotor halen en dan is het te bewijzen in plaats van speculeren over mogelijke gevolgen :wink:
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
mk-bikes

Bericht door mk-bikes »

pm me maar. ik ga graag de uitdaging aan, en wil hem wel ff op mijn draaibank zetten. ben er zelf ook erg benieuwd naar. groet, bjorn.
Plaats reactie